CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Γιώργος Σύρμας / Το καταφύγιο των βιβλίων

      12 Σεπτεμβρίου 2025
      0
    • Κατερίνα Τσιτούρα / Με πίστη στο φως του ανθρώπου

      17 Ιουνίου 2025
      0
    • Σοφία Καζαντζιάν & Μάριος Ιορδάνου / Ορατές και αόρατες πτυχές της ανθρώπινης ...

      2 Ιουνίου 2025
      0
    • My Book/Self: Ελένη Χαλαστάνη

      27 Απριλίου 2025
      0
    • Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα του Διονύση Σαββόπουλου από τις Εκδόσεις Πατάκη

      28 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλαμποκιά

      14 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Ελένη Κουταλώνη

      4 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Βασίλης Μπατσακούτσας

      18 Νοεμβρίου 2024
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Αργυρώ Λογαρά

      20 Οκτωβρίου 2025
      0
    • Cue Me In / Άντα Πουράνη

      5 Οκτωβρίου 2025
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Καπετάνιος

      19 Μαΐου 2025
      0
    • Cue Me In / Ελένη Αποστολοπούλου

      13 Απριλίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλέξανδρος Κλωτσοτήρας

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue me in / Κωνσταντίνα Τσιτσία Γεωργαντά

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλίκη Αχνιώτου

      14 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Σπύρου

      4 Μαρτίου 2025
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Αναστασία Τζελέπη & Δανάη Σταματοπούλου / Από την Μαρία Κάλλας στην Μέριλιν Μονρό

Αναστασία Τζελέπη & Δανάη Σταματοπούλου / Από την Μαρία Κάλλας στην Μέριλιν Μονρό

By Ήβη Βασιλείου
6 Μαρτίου 2019
1487
0

Μαρία Κάλλας : γεννημένη ως Μαρία Άννα Σοφία Καικιλία Καλογεροπούλου  ήταν κορυφαία Ελληνοαμερικανίδα υψίφωνος και η πλέον γνωστή παγκοσμίως ντίβα της όπερας. Μέριλιν Μονρό: γεννημένη ως Νόρμα Τζιν Μόρτενσον ήταν Αμερικανίδα ηθοποιός, που απασχόλησε ιδιαίτερα με την προσωπική της ζωή τη δεκαετία του 50. Η Μαρία Κάλλας και η Μέριλιν Μονρό είχαν συναντηθεί μόνο, στις 19 Μαίου του 1962, στα γενέθλια του Τζον Κέννεντυ στο Madisson Square Garden της Νέας Υόρκης. Η Αναστασία Τζελέπη και η Δανάη Σταματοπούλου, υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Μπιμπή και της Άρτεμης Γρύμπλα, συναντήθηκαν με τις δύο εμβληματικές προσωπικότητες, διερεύνησαν τις προσωπικές ιστορίες τους και φαντάστηκαν μια ραγματική επαφή τους. Μας μίλησαν για την παράσταση, τον τρόπο δουλειάς και τα κέρδη τους!

 

Γιατί επιλέξατε να ασχοληθείτε με αυτά τα δύο πρόσωπα; Τι σας κίνησε το ενδιαφέρον;
Αναστασία: Η αλήθεια είναι ότι συνέθεσαν την αρχική μας ιδέα, αλλά αναζητήσαμε κι άλλες μεγάλες
προσωπικότητες για να καταλήξουμε στο ότι οι δύο τους αποτελούν το τέλειο δίπολο για εμάς. Δύο εκ διαμέτρου αντίθετες προσωπικότητες, δύο παγκόσμια σύμβολα, που όμως έχουν πάρα πολλά κοινά. Με την έρευνα συνειδητοποιήσαμε ότι όσα περισσότερα ανακαλύπτουμε για εκείνες τόσο οι γυναίκες πίσω από τους τίτλους, η Καλογεροπούλου και η Μόρτενσον, τείνουν να ταυτίζονται.
Δανάη: Επιλέξαμε τα δύο αυτά πρόσωπα γιατί θεωρούμε ότι δημιουργούν την τέλεια αντίθεση.
Φαινομενικά είναι τόσο διαφορετικές που σκέφτεσαι ότι αποκλείεται να έχουν κάτι κοινό. Κι όμως. Αυτά που τις συνδέουν είναι ίσως περισσότερα από αυτά που τις χωρίζουν. Όχι μόνο ως
χαρακτήρες αλλά και πρόσωπα και ιστορίες της ζωής και της μοίρας, όπως για παράδειγμα η Τζάκι Κένεντι και η συνάντησή τους στα γενέθλια του Κένεντι. Αποτελούν δύο σύμβολα που ενώ  κπροσωπούν κάτι εντελώς διαφορετικό καταλήγουν να συγκλίνουν. Εμείς μέσα από το έργο μας θέλουμε να μιλήσουμε για το πως καμία συνάντηση στη ζωή δεν είναι τυχαία, τον κάθε άνθρωπο τον γνωρίζουμε για κάποιο λόγο και πολλές φορές οι κύκλοι των σχέσεών μας μας μένουν για διάφορους λόγους ανολοκλήρωτοι. Η προκατάληψη, ο εγωισμός, η φαινομενική διαφορετικότητα, ο χρόνος, ακόμα και ο θάνατος είναι κάποιοι απόαυτούς τους λόγους.
Τι νέο μάθατε από την ενασχόλησή σας μαζί τους;
Αναστασία: Πάρα πολλά. Όσο κι αν τις ξέραμε, με το εγχείρημα της συγγραφής και μετέπειτα της ερμηνείας,
κληθήκαμε να τις γνωρίσουμε από την αρχή. Από το ότι είχαν συναντηθεί μία φορά στα γενέθλια του Κέννεντυ (απ’ όπου έχουμε και φωτογραφικό υλικό), μέχρι το ότι η Μέριλιν Μονρόε έγραφε ποιήματα και ήθελε πολύ να εξελιχτεί ή το ότι η Μαρία Κάλλας έπασχε από εκφυλιστική νόσο. Η έρευνα βέβαια ποτέ δεν ολοκληρώνεται. Ακόμα και τώρα μαθαίνουμε λεπτομέρειες και για τις δύο.
Δανάη: Πολλά. Όπως για παράδειγμα ότι είχαν συναντηθεί στα γενέθλια του Κένεντι από τα οποία έμεινε στην ιστορία το Happy Birthday Mr President της Μονρό αλλά κανείς δεν ξέρει ότι πριν από τη Μονρό είχε τραγουδήσει και η Κάλλας. Δε γνώριζα ότι η Μονρό είχε μέντορα τον Lee Strasberg και ότι ήθελε να κάνει στροφή στην καριέρα της αλλά ούτε και ότι η Κάλλας είχε μια τόσο αυταρχική μητέρα. Και πολλά άλλα που οι θεατές θα ανακαλύψουν στην παράστασή μας.
Πώς δουλέψατε για να προσεγγίσετε υποκριτικά δύο εμβληματικές προσωπικότητες;
Αναστασία: Ακριβώς. Εμβληματικές προσωπικότητες. Με παγκόσμια αναγνώριση και τεράστιο κοινό να τις δοξάζει. Έπειτα από μεγάλη ενασχόληση και με τι δύο νιώσαμε ότι τις γνωρίσαμε αρκετά καλά. Σε αυτό μας βοήθησαν φυσικά η παρατήρηση στον τρόπο που μιλούσαν, που περπατούσαν, που συμπεριφέρονταν, τόσο σε ταινίες όσο και σε συνεντεύξεις τους. Βέβαια, εμείς δεν θέλαμε να επικεντρωθούμε τόσο στην εξωτερική τους εμφάνιση, με την οποία έχουν και οι δύο εντυπωθεί στο μυαλό του κόσμου. Λόγω της Μέριλιν έπρεπε από φυσική μελαχρινή με μακριά μαλλιά να υιοθετήσω ένα ξανθό καρέ. Αυτό συνέβη όχι όσο για να ¨παίξω τη Μέριλιν¨ όσο για να σηματοδοτήσουμε την εικόνα της με τον πιο πιστό τρόπο ώστε να μπορέσουμε να την αποδομήσουμε. Θέλουμε να επικεντρωθούμε στην αλήθεια τους. Στην αλήθεια των δύο γυναικών πίσω από τους τίτλους με την οποία μπορούν να ταυτιστούν λίγο πολύ όλοι μας. Όταν ταυτιστήκαμε κι εμείς με τον δικό μας τρόπο με αυτήν την αλήθεια, ήμασταν ήδη βήματα πιο
μπροστά την προσέγγιση των ρόλων.
Δανάη: Έχουμε να κάνουμε με δύο μύθους-σύμβολα που όλοι γνωρίζουμε αλλά ταυτόχρονα με δύο γυναίκες που λίγοι γνωρίζουμε. Με μια γνωστή εικόνα (το εξωτερικό κομμάτι του ρόλου) και με ένα περιεχόμενο για το οποίο υπάρχει πολύ υλικό αλλά και χώρος για δημιουργικότητα. Για να
προσεγγίσω την Κάλλας είδα βίντεο στα οποία μιλά η ίδια, ερμηνείες της, συνεντεύξεις της και
γενικά μελέτησα περισσότερο τη ζωή της από βιβλία και παλιά δημοσιεύματα. Υπήρξε πολλή
μελέτη και διάβασμα αλλά νομίζω ότι αυτό που προσπαθήσαμε και οι δύο να κάνουμε ήταν να
βρούμε τα κοινά μας με αυτές τις δύο γυναίκες.
Ποια στοιχεία συνδέουν τις δύο γυναίκες και ποια τις διαφοροποιούν;
Αναστασία: Αν και διαφέρουν σε εμφάνιση, επιλογή καριέρας, επιλογή διαχείρισης δημοσιότητας συνδέονται με κοινές εξαρτήσεις, ολοκληρωτική παράδοση στον έρωτα, προσπάθεια στη δουλειά και πολλά άλλα που αναφέρονται στο έργο ή που μπορεί ο καθένας μας να αντιλαμβάνεται. Για εμένα είναι πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι τα στοιχεία που τις συνδέουν μάλλον είναι περισσότερα από εκείνα που τις διαφοροποιούν.
Δανάη: Είναι γυναίκες, είναι ντίβες, είναι χαίρουν το θαυμασμό χιλιάδων ανθρώπων. Τις συνδέει η μοναξιά, η ανάγκη να αγαπήσουν και να αγαπηθούν, η ανασφάλεια, η αγωνία για αποδοχή, ο
φόβος, η ευαισθησία. Πιστεύω ότι το κυρίως στοιχείο που τις διαφοροποιεί είναι η πορεία τους
προς την κορυφή. Η Κάλλας από μικρή βρισκόταν σε ένα πρόγραμμα. Ήταν ένα άλογο κούρσας που συνεχώς είχε κάποιον «μέντορα» να την καθοδηγεί. Πρώτα η μητέρα της, στη συνέχεια ο Μενεγκίνι, αργότερα ο Ωνάσης. Στην περίπτωση της Μονρόε συνέβη το ανάποδο. Ξεκίνησε με τον «έξω κόσμο» σχεδόν κατα λάθος και στην πορεία γνώρισε το μέντορά της, αγαπήθηκε και έγινε σex symbol αμέσως και όταν γνώρισε τον Λι Στράσμπεργκ- ήταν ήδη διάσημη- επεδίωξε να αναζητήσει μια διαφορετική πορεία την οποία δυστυχώς ο θάνατος διέκοψε βίαια.
Τι κοινό έχουν οι χαρισματικές προσωπικότητες;
Αναστασία: Οι δυο τους πολύ συχνά μου θυμίζουν την ιστορία του Ίκαρου με τον ήλιο. Και οι δύο γοητεύτηκαν τόσο πολύ από τον δικό της ήλιο η καθεμία, είτε ήταν η επαφή με την εξουσία, είτε ο έρωτας, είτε ό,τι άλλο μπορεί να είναι, που έκαψαν τα φτερά τους. Νομίζω πως πλέον μπορώ να απαντήσω με σιγουριά ότι και οι δύο ήταν μόνες. Για εμένα, η μοναξιά και των δύο είναι το μεγαλύτερο κοινό τους.
Δανάη: Αυτό ακριβώς. Το χάρισμα. Κάτι μη χειροπιαστό αλλά πλήρως αντιληπτό. Νομίζω είναι μια πρώτη ύλη η οποία αναλόγως πως θα χρησιμοποιηθεί επηρεάζει και την πορεία μιας τέτοιας
προσωπικότητας. Το κοινό αυτών των προσωπικοτήτων είναι ότι οι ίδιες δεν αντιλαμβάνονται το
ότι είναι χαρισματικές μέχρι αυτό να γίνει αντιληπτό από τους γύρω τους. Είναι μια αύρα που τους χάρισε η φύση.
Ποιο κομμάτι του κειμένου σας ξεχωρίζετε; Γιατί;
Αναστασία: Μου αρέσει πολύ η τελευταία στιχομυθία τους, μέσω της οποίας, αν και πολύ απλή, προσπαθήσαμε να δώσουμε την δική μας απάντηση στο γιατί να συναντηθούν αυτές οι δύο γυναίκες σε ένα μπαρ. Πιο πολύ όμως μου αρέσει το ότι η δική μας οπτική δίνεται τόσο όσο ώστε να παρέχεται η ελευθερία στον κάθε θεατή να διαμορφώνει τη δική του οπτική, ανάλογα με τα δικά του ερεθίσματα και τον δικό του τρόπο σκέψης. Ήδη έχουμε ακούσει αρκετές απόψεις από θεατές οι οποίες είναι όλες κομμάτια της θεωρίας μας πίσω από το έργο, που ποτέ όμως δεν αποκαλύψαμε στην παράσταση εντελώς φανερά.
Δανάη: Θα πω το κοινότυπο ότι η μάνα δεν ξεχωρίζει τα παιδιά της αλλά για να μη νομίζετε ότι
αποφεύγω την απάντηση θα σταθώ στο σημείο που συνειδητοποιούν γιατί βρέθηκαν στο
συγκεκριμένο τόπο τη συγκεκριμένη στιγμή.

Όταν η Κάλλας συνάντησε την Μονρό

ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΙΣ 21:15

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Συγγραφή Κειμένου: Ομάδα Dots

Σκηνοθετική Επιμέλεια: Άρτεμις Γρύμπλα, Κωνσταντίνος Μπιμπής.

Ερμηνεύουν: Σταματοπούλου Δανάη, Τζελέπη Αναστασία.

Φωτογραφίες: Σοφοκλής Μπιμπής

 

Διάρκεια: 70 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου: 8 ευρώ (προπώληση), 10 ευρώ (ταμείο),  8 ευρώ (ΑΜΕΑ, φοιτητικό, μαθητικό)

TagsΘέατρο Άλφα-Ιδέα

Related articles More from author

  • Παιδί

    Το κορίτσι που επιμένει του Τηλέμαχου Τσαρδάκα στο Θέατρο Άλφα. Ιδέα

    11 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team
  • ΔοκιμέςΣυνεντεύξεις

    Ιόλη Ανδρεάδη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Δήμητρα Χατούπη / Στις δοκιμές του Ίωνα

    26 Ιουλίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    ΔΟΚΙΜΕΣ / Υπηρέτης δύο Αφεντάδων: Κώστας Γάκης, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Αθηνά Μουστάκα

    2 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Άρτεμις Γρύμπλα: Ιστορίες και συζητήσεις

    23 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Back 2 Back Improv: Η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται από τις ομάδες “Bus Και” & “Μη Μου Up Two” στο Θέατρο ...

    6 Οκτωβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    ALARMS του Μάικλ Φρέιν στο Θέατρο Άλφα, Ιδέα

    20 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2024 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf