CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο Κύτταρο

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Νέα
Home›Θέατρο›Νέα›Όσκαρ και η κυρία Ροζ του Éric-Emmanuel Schmitt σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις στο Αμφι-Θέατρο

Όσκαρ και η κυρία Ροζ του Éric-Emmanuel Schmitt σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις στο Αμφι-Θέατρο

By Cue Team
19 Ιανουαρίου 2022
404
0

«Όσκαρ και η κυρία Ροζ». Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις σκηνοθετεί και διασκευάζει για το θέατρο την αριστουργηματική νουβέλα του Éric-Emmanuel Schmitt. Στον ρόλο του Όσκαρ ο Θανάσης Τσαλταμπάσης. Κυρία Ροζ η Μαρίνα Καλογήρου. Σπαρακτική, αστεία, τρυφερή, η μοναδική ιστορία του μικρού Όσκαρ, που αψηφά τον θάνατο με το χιούμορ και τη φαντασία, έρχεται από τις 19 Φεβρουαρίου στο Αμφι-Θέατρο.

Πρεμιέρα
Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022

«Όταν πια δεν μπορούν να μας σώσουν τα φάρμακα,
αναλαμβάνει να το κάνει το χιούμορ και η φαντασία».

Ο δεκάχρονος Όσκαρ ζει στο νοσοκομείο, γιατί υποφέρει από μια βαριά μορφή λευχαιμίας. Κάποια στιγμή μαθαίνει τυχαία ότι δεν υπάρχει καμιά ελπίδα να θεραπευτεί και ότι πρόκειται να πεθάνει σε λίγες μέρες. Στο αποκορύφωμα της απόγνωσής του, μια εκκεντρική ηλικιωμένη κυρία, γνωστή ως κυρία Ροζ, μια από τις εθελόντριες που κρατούν συντροφιά στα παιδιά του νοσοκομείου, του προτείνει ένα παιχνίδι: να θεωρήσει καθεμιά από τις μέρες που του απομένουν ως μια δεκαετία της ζωής του. Ο Όσκαρ σιγά-σιγά αρχίζει να πιστεύει το παιχνίδι και, κατά τη διάρκεια των τελευταίων του έντεκα ημερών, βιώνει μια πλήρη ζωή γεμάτη γεγονότα: έρωτες, γάμο, προδοσίες, αποχαιρετισμούς, επιστροφές, καβγάδες, αγκαλιές, δάκρυα, συγχώρεση. Τελικά πεθαίνει πιστεύοντας ότι έφτασε την ηλικία των 110 ετών, ικανοποιημένος και ευχαριστημένος που κατάφερε να ζήσει μια ζωή συναρπαστική.

Σύμφωνα με τον συγγραφέα της νουβέλας «όταν πια δεν μπορούν να μας σώσουν τα φάρμακα, αναλαμβάνει να το κάνει το χιούμορ και η φαντασία». Είναι προφανές ότι αυτή η σκέψη του Schmitt καθιστά την ιστορία του μικρού Όσκαρ πολύ σημαντική, ειδικά για την εποχή που ζούμε. Παρόλα αυτά, το κίνητρο για να την παρουσιάσουμε στο θεατρικό κοινό, είναι η ανάγκη μας να μιλήσουμε για τη χαρά να είσαι ζωντανός. Το να πιστέψεις και να βρεις αυτή τη χαρά, ακόμα και όντας σε απόγνωση λόγω δυστυχίας ή αρρώστιας, είναι το πιο σημαντικό αλλά και δύσκολο καθήκον για κάθε άνθρωπο. Χωρίς χαρά η ύπαρξή μας γίνεται μίζερη και ανούσια. Πιστεύω ότι το πιο ωραίο που μπορεί να κάνει το θέατρο είναι να μιλήσει γι’ αυτό.
Τσέζαρις Γκραουζίνις

Πάντα είχα στο μυαλό μου τη φράση του Ντοστογιέφσκι ότι ο θάνατος ενός παιδιού μας εμποδίζει από το να πιστέψουμε στον Θεό. Ο μικρός Όσκαρ και η κυρία Ρόζ είναι ένα πραγματικό ζευγάρι φιλοσόφων. Και οι δύο είναι στο τέλος της ζωής τους. Εξαιτίας αυτού ή χάρη σε αυτό θα ανακαλύψουν θησαυρούς χιούμορ και φαντασίας κάνοντας την κάθε τους μέρα πλουσιότερη και χαρούμενη. Στο κάτω κάτω, είτε στα 10, είτε στα 50, είτε στα 100 την ίδια ζωή χάνεις. Δεν είναι η διάρκεια της ζωής που την κάνει να αξίζει αλλά η ποιότητα. Το δώρο της ζωής έρχεται με το δώρο του θανάτου.
Éric-Emmanuel Schmitt

Μετάφραση : Αχιλλέας Κυριακίδης
Σκηνοθεσία – Σκηνική προσαρμογή: Cezaris Graužinis
Σκηνικά/Κοστούμια : Kenny MacLellan
Μουσική : Martynas Bialobžeskis
Φωτισμοί : Αλέκος Γιάνναρος
Φωτογραφίες: Νίκος Κουστένης
Βοηθός Σκηνοθέτη : Αγοραστή Αρβανίτη

Παίζουν
Θανάσης Τσαλταμπάσης (Όσκαρ)
Μαρίνα Καλογήρου (κυρία Ροζ)
Αγοραστή Αρβανίτη (Πέγκι Μπλού/Μητέρα Όσκαρ/Μητέρα Πέγκις Μπλού)
Τάσος Θεοφιλάτος (Γιατρός Ντίσελντορφ/Φούσκας)
Ελένη Νάτση (Προϊσταμένη/Σαντρίν/Μπριζίτ)
Edgen Lame (Πατέρας Όσκαρ/Πατέρας Πέγκι Μπλού/Νοσηλευτής)

Η ηθοποιοί μιλούν για το έργο και την παράσταση

Θανάσης Τσαλταμπάσης
Πάντα συμφωνούσα με την άποψη ότι η ζωή είναι μικρή και πρέπει να ζούμε την κάθε μέρα σαν να ‘ναι η τελευταία. Όσο βουτάω όμως στον κόσμο του Όσκαρ αρχίζω να πιστεύω ότι η ζωή είναι μεγάλη και πρέπει να ζούμε την κάθε μέρα με τον ενθουσιασμό της πρώτης φοράς.

Μαρίνα Καλογήρου
Νομίζω ότι στην εποχή που διανύουμε, το να μιλήσει κάποιος μέσα από την τέχνη του για την καλοσύνη, την ομορφιά και τη χαρά της ζωής, είναι επαναστατική πράξη.

Αγοραστή Αρβανίτη
Ο Όσκαρ, αυτό το παιδί, μου έχει δώσει πολλά εφόδια στην ψυχή μου και είμαι σίγουρη ότι θα τα δώσει και στο κοινό. Αυτή μου η σκέψη επιβεβαιώνεται καθημερινά βλέποντας τον τρόπο που το αντιμετωπίζει ο σπουδαίος, κατά τη γνώμη μου, σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις.

Τάσος Θεοφιλάτος
Ο μικρός μας Όσκαρ περνάει μια ολόκληρη ζωή μέσα σε λίγες μέρες! Τίποτα, μα τίποτα δεν είναι αδύνατο! Αρκεί να το πιστέψεις. Ευχαριστούμε Όσκαρ, οφείλουμε να ζήσουμε όπως εσυ, εφοσον ξέρουμε το τέλος, ας απολαύσουμε τη διαδρομή!

Ελένη Νάτση
Ο Όσκαρ ζει τις τελευταίες δώδεκα μέρες της ζωής του και μας εντυπωσιάζει όλους σαν μια πεταλούδα με τα πολύχρωμα φανταχτερά φτερά της που πετάει ευτυχισμένη από το ένα λουλούδι στο άλλο και ας έχει μικρή διάρκεια ζωής.

Edgen Lame
Όνομα: Όσκαρ. Ηλικία: 10 ετών. Πάθηση: λευχαιμία. Πάθος: απεριόριστο. Ένα αγοράκι, αθώο, γεμάτο θάρρος και αυτοσαρκασμό, μας εκμυστηρεύεται την δειλία των ανθρώπων να ανοίξουν τα μάτια και να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα. Μία ροζ ψυχή, φαντασία και με ελάχιστο χρόνο, καταφέρνει να δώσει νόημα στη ζωή του που οδεύει προς τον θάνατο με γοργούς ρυθμούς, όπως το πλοίο στην αγκαλιά του λιμανιού σπεύδει να φωλιάσει.

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων
Παρασκευή 21:00
Σάββατο 18:00 & 21:00
Κυριακή 19:00

Διάρκεια Παράστασης
1 ώρα & 30 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές Εισιτηρίων
Ζώνη Α 18€
Ζώνη Β 16€
Ζώνη Γ 14 €
Άνω των 65, Φοιτητικό, Ανέργων, ΑΜΕΑ 14€

Προπώληση
https://www.ticketservices.gr/event/oscar

Η μετάφραση του έργου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις OPERA

TagsΑμφιθέατρο

Related articles More from author

  • Νέα

    Άμλετ σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Αμφιθέατρο Σπύρου Α. Ευαγγελάτου

    11 Ιουνίου 2019
    By Cue Team
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Αμαλία Νίνου / Το αληθινό άγγιγμα του θεάτρου

    25 Ιανουαρίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Τέλος του Παιχνιδιού του Σάμουελ Μπέκετ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα στο Σύγχρονο Θέατρο

    18 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Θέατρο Σταθμός / Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός 2020-21

    8 Σεπτεμβρίου 2020
    By Cue Team
  • Νέα

    Η διαθήκη της Μαρίας του Colm Toibin με την Ασπασία Κράλη στο Από Μηχανής Θέατρο

    8 Απριλίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Παζολίνι με τον Ένκε Φεζολλάρι στο Θέατρο Φούρνος

    16 Σεπτεμβρίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf