CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Νέα
Home›Θέατρο›Νέα›Το Θέατρο Τέχνης γιορτάζει την επιστροφή στις θεατρικές αίθουσες με τρεις πρεμιέρες, μια μετάκληση από την Ιταλία και την τελευταία καλοκαιρινή παράσταση

Το Θέατρο Τέχνης γιορτάζει την επιστροφή στις θεατρικές αίθουσες με τρεις πρεμιέρες, μια μετάκληση από την Ιταλία και την τελευταία καλοκαιρινή παράσταση

By Cue Team
14 Σεπτεμβρίου 2021
164
0
Share:

Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2021

 

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν γιορτάζει την επιστροφή στις θεατρικές αίθουσες ύστερα από ενάμιση χρόνο, με τρεις πρεμιέρες και μια μετάκληση από την Ιταλία στις δύο σκηνές του θεάτρου και την τελευταία ανοιχτή παράσταση του καλοκαιριού. Ολόκληρο το πρόγραμμα της σεζόν 2021 – 2022 θα ανακοινωθεί στις 5 Οκτωβρίου, στην καθιερωμένη Συνέντευξη Τύπου.

 

 

ΦΡΥΝΙΧΟΥ

 

«Orestea» από το Sardegna Tearto Orestea  (μετάκληση από το εξωτερικό)

6, 7 και 8 Οκτωβρίου

https://www.sardegnateatro.it/spettacolo/orestea

 

Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Teatro Massimo Cagliari, η ανατρεπτική «Ορέστεια» του Θεάτρου της Σαρδηνίας, έρχεται στη σκηνή της Φρυνίχου του Θεάτρου Τέχνης για 3 μόνο παραστάσεις στις 6, 7 και 8 Οκτωβρίου.

Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Valentino Mannias

 

 

«Ο ΠΟΠΟΛΑΡΟΣ» του Γρηγόριου Ξενόπουλου

Ομάδα Θεάτρου ΟΠΕRΑ

Σκηνοθεσία/ Πρωτότυπη μουσική: Θοδωρής Αμπαζής

Πρεμιέρα 14 Οκτωβρίου

 

Το διήγημα του Γρ. Ξενόπουλου «Ο ποπολάρος» πρωτοδημοσιεύθηκε το 1913 με τίτλο «Ο αντάρτης». Σε αντίθεση με την μεταγενέστερη διασκευή του από το συγγραφέα για το θέατρο, όπου η προσαρμογή, κατά τα ειοθώτα της εποχής και τη συνήθη πρακτική του Ξενόπουλου, είναι δραστική (μετατόπιση του θεματικού άξονα στην ιστορία αγάπης έναντι της πολιτικο-κοινωνικής ανατομίας, μετατροπή του τέλους σε happy-end), ακολουθώντας την πεπατημένη που σχετίζεται με την εμπορική απήχηση, το διήγημα αξιοποιεί το ειδύλλιο μεταξύ της Κοντεσσίνας Έλδας και του ποπολάρου Ζέππου Πεμπονάρη στο επίπεδο της πλοκής και όχι του θέματος. Ο Ξενόπουλος αξιοποιεί τις ιδιαιτερότητες της ζακυνθινής κοινωνίας για να διαπραγματευθεί, όχι απλώς το διαχωρισμό μεταξύ τάξεων, αλλά την εσωτερίκευση αυτής της στεγανοποίησης από τα ίδια τα πρόσωπα, και μάλιστα στη συνθήκη μιας ήδη μεταβατικής εποχής, που εγκυμονεί την ανατροπή ακριβώς αυτών των στεγανών. Η Ομάδα ΟΠΕRΑ αξιοποιώντας την εικοσαετή πλέον εμπειρία της στο μουσικό θέατρο παρουσιάζει μια νέα σκηνική εκδοχή του «Ποπολάρου» σε διασκευή της  Έλσας Ανδριανού, η οποία επικεντρώνεται, τόσο στην αναλογία της σημερινής ταξικής διαστρωμάτωσης, όσο και στην αφομοίωση των παντός είδους στεγανών περιχαρακώσεων που λειτουργούν ως εσωτερική επιταγή σε μια εποχή ακραίας ατομικιστικής απομόνωσης και ψευδαισθητικής επικοινωνίας. Οι πέντε ερμηνευτές-ηθοποιοί αναλαμβάνουν τη σκηνική αφήγηση του διηγήματος λειτουργώντας ως «χορός», μέσα από τον οποίο προκύπτουν τα βασικά πρόσωπα του διηγήματος. Η μουσική της παράστασης αξιοποιεί την πλούσια επτανησιακή μουσική παράδοση σε μια σύγχρονη μουσική εκφορά.

 

Διασκευή                                                          Έλσα Ανδριανού

Σκηνικά-Κοστούμια                                       Ελένη Μανωλοπούλου

Φωτισμοί                                                         Αλέκος Αναστασίου

Συνεργασία στη σκηνοθεσία                        Ελεάνα Τσίχλη

 

Ερμηνεύουν

 

Ζέππος                                                              Γιάννης Καράμπαμπας

Έλντα                                                                Ιφιγένεια Καραμήτρου

Μαρινέρης                                                       Παντελής Δεντάκης

Μαρινέραινα                                                   Μαρία Παρασύρη

Κόντε Ντιμάρας                                               Νίκος Αλεξίου

 

 

 

ΥΠΟΓΕΙΟ

 

«Οι Ναυαγοί»

της Ηρώς Μπέζου

Σκηνοθεσία: Ηρώ Μπέζου, Γιάννης Παπαδόπουλος

Παίζουν: Σοφία Κόκκαλη, Γιάννος Περλέγκας, Μιχάλης Τιτόπουλος

Πρεμιέρα 18 Οκτωβρίου

 

Υπόθεση

Ένας νεαρός δημοσιογράφος επισκέπτεται το απομονωμένο σπίτι ενός καταξιωμένου συγγραφέα με σκοπό να του πάρει συνέντευξη. Σύντομα  οι δύο άνδρες αντιλαμβάνονται ότι έχουν ασκήσει καθοριστική επίδραση ο ένας στην ζωή του άλλου. Στο σπίτι όμως δεν είναι μόνοι. Μαζί με τον οικοδεσπότη ζει και η ανήλικη κόρη του. Ο έρωτας των δύο νέων έχει γεννηθεί πολύ πριν γνωριστούν και οι τρεις ήρωες θα βρεθούν σε ένα χρωματιστό λούνα παρκ με τις ίδιες τους τις λέξεις για παιχνίδια. Μέσα από τις λέξεις  παλεύουν να κοιταχτούν, να αγαπήσουν, να “βγούν στη ζωή”.

 

Κείμενο: Ηρώ Μπέζου

Σκηνικά-κοστούμια: Εύα Γουλάκου

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Εκτέλεση παραγωγής:  TooFarEast Productions

 

 

«Μακμπεθ»

του William Shakespeare

σκηνοθεσία: Θανάσης Δόβρης

Παίζουν: Θάνος Τοκάκης, Εύη Σαουλίδου. Κώστας Κουτσολέλος. Κώστας Ξυκομηνός, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος

Πρεμιέρα 21 Οκτωβρίου

 

Ο ΣΑΙΞΠΗΡ, στον Μάκμπεθ λέει το φοβερό, προφητικό και δυστοπικό: “δεν μπορεί να συμβεί χειρότερη αρρώστια στον άνθρωπο, απ’ το όλες οι αισθήσεις του να γίνουν όραση”. Και είναι φοβερό το πώς συνδέει αυτήν την αρρώστια με τη διαφθορά της εξουσίας ως το νούμερο ένα και πρώτο αίτιο πρόκλησης της. Ο άνθρωπος – όραση είναι ο άνθρωπος που δεν ακούει δεν μυρίζει, δε γεύεται δεν αγγίζει. Είναι ένας πεντακάθαρος φονιάς…

 

Μετάφραση: Θέμελης Γλυνάτσης

Σκηνικά- κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας

Ηχητικό τοπίο: Αλέκος Βασιλάτος

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθοί σκηνοθεσίας: Κυβέλη Δραγούμη, Μάγδα Καφκούλα, Νικόλας Λαμπάκης

 

 

ΒΕΑΚΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

 

«ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ – και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου»

Σκηνοθεσία Μαριάννα Κάλμπαρη

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου ώρα 21.00

Προπώληση https://www.viva.gr/tickets/theatre/veakeio/to-gefyri-tis-artas/

 

Μετά την μεγάλη επιτυχία της πρεμιέρας της παράστασης στον φυσικό της χώρο στο πλαίσιο του Θεσμού Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός, το «Γεφύρι της Άρτας» έρχεται στο Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο για μια και μοναδική παράσταση στις 18 Οκτωβρίου.

 

Η πιο άγρια «αδικοθανατισμένη» από τις «αδικοθανατισμένες» νέες γυναίκες, όλες εκείνες τις «λυγερές του Άδη» που συναντάμε  στα δημοτικά τραγούδια, είναι χωρίς άλλο η λυγερή της παραλογής του Γεφυριού της Άρτας ή αλλιώς «του Πρωτομάστορα η όμορφη γυναίκα». Εκείνη που ποτέ δε ρωτήθηκε αν θα δεχόταν να χτιστεί ζωντανή για να στεριώσει το περίφημο γεφύρι που θα έφερνε την πολυπόθητη πρόοδο στην κοινωνία. Εκείνη που με δόλο παρασύρθηκε και θυσιάστηκε, όπως συνέβη και συνεχίζει να συμβαίνει μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, σε εκατομμύρια γυναίκες στον πλανήτη. Η διάσημη παραλογή του «Γιοφυριού της Άρτας» μας δίνει την αφορμή να μιλήσουμε   για τα ήθη που υποχρεώνουν τη γυναίκα να καταπνίγει και να θυσιάζει τις επιθυμίες της αλλά και την ίδια τη ζωή της στο βωμό του πατριαρχικού συστήματος. Ενός κοινωνικού συστήματος με στερεοτυπικούς ρόλους από τους οποίους κανένα φύλο δεν μπορεί να ξεφύγει. Ενός κόσμου όπου η κοινωνία θέτει αυστηρούς κανόνες συμπεριφοράς με συγκεκριμένο κώδικα «τιμής». Ενός κόσμου σκοτεινού και βίαιου όπου η «αρετή» ισοδυναμεί με αδικία και θυσίες, η «ντροπή» ξεπλένεται με αίμα, ο άντρας πρέπει να διαφεντεύει και η γυναίκα να υπηρετεί. Ενός κόσμου μακρινού ή μήπως ακόμα κοντινού…; Τον κόσμο αυτό, όπως αποτυπώνεται στην παραλογή του Γεφυριού της Άρτας αλλά και σε πολλά ακόμα δημοτικά τραγούδια, ζωντανεύουμε μέσα από ένα θέαμα που συνδυάζει την αφήγηση με τη ζωντανή μουσική, το τραγούδι, το χορό και την ακροβασία. Έμπνευση για τη φόρμα που ακολουθείται στην παράσταση είναι  ο «παντόμιμος», η μεικτή δραματική φόρμα που γεννήθηκε μετά την παρακμή του αρχαίου ελληνικού δράματος, μακρινοί απόγονοι του οποίου θεωρούνται και οι παραλογές. Η βία κατά των γυναικών με αποκορύφωμα τις γυναικοκτονίες που συνεχίζουν να μαστίζουν την κοινωνία μας ακόμα και σήμερα, προέρχονται από βαθιά ριζωμένες στην παράδοση και στη συνείδηση όλων μας προκαταλήψεις και στερεότυπα. Οι πρόσφατες αντιδράσεις της κοινωνίας στα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης και βίας, δείχνουν ότι ο διάλογος για τον σεξισμό, το μισογυνισμό και τις διακρίσεις κάθε είδους, έχει επιτέλους ανοίξει. Η παράσταση είναι αφιερωμένη σε όλες τις «λυγερές του Κάτω Κόσμου», τις νέες γυναίκες του χτες αλλά και του σήμερα που έχασαν μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά τη ζωή τους εξαιτίας του φύλου τους.

 

Δραματουργία-σκηνοθεσία-σκηνογραφία:  Μαριάννα Κάλμπαρη

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση/μουσική διδασκαλία: Θοδωρής Αμπαζής

Κοστούμια-φροντιστήριο: Σοφία Αρβανίτη-Φλώρου

Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή

Σχεδιασμός φωτισμού: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός σκηνοθέτη-οργάνωση παραγωγής: Μαριλένα Μόσχου

Βοηθός φωτιστή: Στέβη Κουτσοθανάση

Κατασκευή σκηνικού: Σταύρος Μάνεσης

Συνεργασία στο σχεδιασμό σκηνικού: Χριστίνα Σουγιουλτζή

 

Παίζουν (αλφαβητικά):

Κατερίνα Λυπηρίδου, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Θοδωρής Σκυφτούλης, Αμαλία Τσεκούρα

Συμμετέχει: Μαριλένα Μόσχου

Χορός-ακροβατικά: Χριστίνα Σουγιουλτζή

Ζωντανή μουσική εκτέλεση:

Στέλλα Αραμπατζόγλου (σαξόφωνο)

Ιωάννα Ρήγα (σαντούρι)

 

TagsΘέατρο Τέχνης
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Mουσική

    Βασίλης Τζαβάρας / Η μουσική των λέξεων

    28 Μαΐου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Παιδί

    Δημήτρης Δεγαΐτης / Η φαντασία στη σκηνή

    18 Νοεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Μοτέλ του Βασίλη Μαυρογεωργίου στο Θέατρο Τέχνης

    3 Απριλίου 2022
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Γιώργος Βαλαής / Απέναντι στον Δράκο

    19 Απριλίου 2022
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου, στις 3 το μεσημέρι, όλα τα εισιτήρια σε προσφορά 3 ευρώ από το Θέατρο Τέχνης

    1 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Ο Ποπολάρος του Γρηγόριου Ξενόπουλου σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή στο Θέατρο Τέχνης

    21 Σεπτεμβρίου 2021
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf