CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο Κύτταρο

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Άρης Μπαλής / Για μια αναγνώριση των ελευθεριών

Άρης Μπαλής / Για μια αναγνώριση των ελευθεριών

By Ήβη Βασιλείου
14 Ιουλίου 2021
784
0

Φωτογραφία: Λάμπρος Ρουμελιωτάκης

 

Ένα από τα αριστουργήματα του Μολιέρου, το Σχολείο των Γυναικών, μια αρχετυπική ιστορία γυναικείας εξέγερσης σε ένα περιτύλιγμα αλλεπάλληλων, ξεκαρδιστικών παρεξηγήσεων, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου, από τις 17 έως τις 20 Ιουλίου στην Πειραιώς 260 (Χώρος Δ). Από φόβο μην γίνει «κερατάς», ο Αρνόλφος γίνεται δυνάστης! Για τον ίδιο, μια γυναίκα μπορεί να είναι ενάρετη μόνο όταν είναι αδαής και ανόητη. Για να αποκτήσει μια σύζυγο όπως τη φαντάζεται, ο Αρνόλφος μεγαλώνει τη μικρή Αγνή σε απομόνωση, με σκοπό να την παντρευτεί, μόλις εκείνη φτάσει σε ηλικία γάμου. Εν ολίγοις, τα έχει προβλέψει όλα. Όλα;

Ο Άρης Μπαλής μας μίλησε για την επιστροφή στις πρόβες και την σκηνή, τα συναισθήματα και τις σκέψεις που την συνοδεύουν, για την παράσταση του έργου του Μολιέρου και τι σκέψεις που του γέννησε σε σχέση με την δική μας εποχή, για την ανάγκη να δεχτούμε, να αφήσουμε και να αφεθούμε.

 

Πώς είναι η επιστροφή στις πρόβες και στο θέατρο μετά από ένα τόσο δύσκολο χειμώνα;

Από τη μία πλευρά η επιστροφή είναι δύσκολη, αμήχανη και σε σημεία επίπονη. Από την άλλη, όμως αγγίζει τα όρια μιας παιδικής ευτυχίας, που νομίζω αυτή είναι που κυριαρχεί εν τέλει.

Η συγκυρία που βιώνουμε τα 2 τελευταία χρόνια πως σε έχει επηρεάσει; Πως νομίζεις ότι επιδρά στο θέατρο;

Εμένα προσωπικά και τους κοντινούς μου ανθρώπους μάς εξάντλησε. Στο θέατρο φαντάζομαι μόνο καλό μπορεί να κάνει αυτή η παύση, γιατί ο κόσμος του θεάτρου ήταν αναγκαίο να πάρει μία απόσταση και να σκεφτεί πάνω στο πώς είχε διαμορφωθεί η θεατρική πραγματικότητα με τις 1800 (δεν ξέρω πόσες) παραστάσεις, με τους απλήρωτους ηθοποιούς, με την υστερία του sold out και την εμμονική αγωνία της αυτοπροβολής.

Τι έχει ανάγκη το θέατρο του σήμερα;

Για το θέατρο ως τέχνη δεν έχω απολύτως καμία ιδέα, τι έχει ανάγκη σήμερα και αν έχει ανάγκη κάτι διαφορετικό. Για το θέατρο, ως επάγγελμα, όμως, καταλαβαίνω ότι πρέπει επιτέλους να γίνει αξιοπρεπές.

 

Τι σε συγκινεί στο έργο του Μολιέρου; Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της παράστασης και μέχρι σήμερα, τι νέες σκέψεις έκανες; Τι έμαθες για σένα;

Με συγκινεί εξαιρετικά η μετάφραση της Χρύσας Προκοπάκη, ο δεκαπεντασύλλαβος στίχος, το χιούμορ του Μολιέρου, η καυστικότητά του και, φυσικά, το θέμα που διαπραγματεύεται. Νέες σκέψεις δεν ξέρω αν έγιναν, αλλά αυτό που συνέχεια σκέφτομαι όλο αυτό το διάστημα των προβών είναι το πόσο ισχυρά δομημένη είναι η πατριαρχική κοινωνία. Ακούνητη και αμετακίνητη σχεδόν. Φρίκη.

Πως ορίζεται η σωστή και χρήσιμη εκπαίδευση;

Η σωστή και χρήσιμη εκπαίδευση δεν μπορεί παρά να προσβλέπει στην χειραφέτηση του ανθρώπου. Κάθε τι άλλο κανονικοποιεί, ενσωματώνει, περιορίζει και ελέγχει.

Γιατί υπάρχει η ανάγκη να μιλάμε διαρκώς για αυτονόητα δικαιώματα ενώ έχουν γίνει τόσοι αγώνες;

Με πιάνει απελπισία με αυτή την ερώτηση. Μάλλον οι κοινωνικές σχέσεις και τα πλέγματα εξουσίας είναι αρκετά ισχυρά για να διακοπούν τόσο απότομα όσο θα επιθυμούσαμε. Δεν είναι τυχαίο ότι το έργο του Μολιέρου τόσους αιώνες μετά δεν μας φαίνεται ούτε αφελές, ούτε ξεπερασμένο. Οι κοινωνίες που ζούμε, θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά συντηρητικές και μάλιστα υπάρχει μία τάση να γίνονται ολοένα και πιο σκοτεινές και οπισθοδρομικές. Δεν ξέρω.

 

Το περιβάλλον καθορίζει τον ανθρώπινο χαρακτήρα ή η εσωτερική παρόρμηση ή ενδεχομένως, το γονίδιο;

Το περιβάλλον είναι αυτό που διαμορφώνει τον χαρακτήρα του ανθρώπου. Ή τέλος πάντων σε αυτό έχει σημασία να εστιάζουμε, γιατί σε αυτό μπορούμε να επέμβουμε και αυτό έχουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε. Αυτό το περιβάλλον είναι που θα πρέπει διαρκώς να το διαμορφώνουμε, ώστε να γίνεται ολοένα και καλύτερο, πιο συμπεριληπτικό, πιο δημιουργικό, πιο ελεύθερο.

Τι σου δίνει δύναμη και πίστη για τη συνέχεια;

Η ανιψιά μου.

 

Το Σχολείο των Γυναικών του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου στο Φεστιβάλ Αθηνών

TagsΦεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Related articles More from author

  • Νέα

    Φύλο – Νόμος – Θέατρο / Σειρά συζητήσεων με επιμέλεια του Διονύση Καψάλη

    6 Ιουνίου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    Το Σχολείο των Γυναικών του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου στο Φεστιβάλ Αθηνών

    8 Ιουλίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Χώροι σε αναμονή. Tα θέατρα του Φεστιβάλ στην εποχή της πανδημίας από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

    17 Δεκεμβρίου 2020
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Μήδεια του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά / Η χορογραφία της Μήδειας

    6 Ιουλίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Εκθέσεις

    Δωμάτια μνήμης. Περιπλάνηση στον κόσμο της Λούλας Αναγνωστάκη / Αναδρομική έκθεση – εγκατάσταση

    7 Ιουνίου 2018
    By Cue Team
  • Χορός

    Φθογγικά πάθη από την Ομάδα σύγχρονου χορού Στέρεο Νερό// Stereo Nero DanceCo.

    5 Ιουνίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf