CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Τέσσερις εποχές / Βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Αντόνιο Βιβάλντι από του ...

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού στο Εθνικό Θέατρο σε Live streaming

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Διαδικτυακές Ραδιοφωνικές Εκπομπές εμπνευσμένες από τη “Γραμμή του Ορίζοντος” του Χρήστου Βακαλόπουλου

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ρόζμαρι / Μια παράσταση «θέατρο σε μονό πλάνο» βασισμένη στην ταινία “Tο ...

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Support Art Workers / Περί διαδοχής στη διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου // ...

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Η Κληρονομιά του Μαριβώ on demand Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Φεβρουαρίου

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • O Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου του Μ. Καραγάτση σε live streaming ζωντανά από ...

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Δημοτικό Θέατρο Πειραιά / λογοτεχνικά ταξίδια από τις συχνότητες της ραδιοφωνίας

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Πανούκλα του Αλμπέρ Καμύ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ο κήπος με τα συναισθήματα της Βίκυς Σάκκη

      7 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Το κοινωνικό Συμβόλαιο και ο Λόγος περί της καταγωγής και των θεμελίων ...

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • λείπει του Θ.Π. Ζαφειρίου από Εκδόσεις Andy’s Publishers

      20 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Άκης Πετρετζίκης - Street Food / Τα αγαπημένα μας

      17 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Όλοι οι λόγοι για να δεις την «Οικογένεια Μπρίτζερτον» στο Netflix!

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Τα φίλτρα του θανάτου της Αναστασίας Κατσούρη από τις Εκδόσεις Αγγελάκη

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Μετά το τέλος της Clare Mackintosh από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Έβδομη Σφραγίδα / Σχόλιο στην ομώνυμη ταινία του Μπέργκμαν

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Jocker / Αφήστε ό,τι κάνετε και δείτε το αμέσως!

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ- ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΔΥΟ ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Χρήστος Θηβαίος / Έπειτα απ’ το μεγάλο μπουμ live streaming από τον ...

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ - ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ / Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου

      8 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΟΡΝΙΘΕΣ (Ή ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΟΥΛΙ) του Μπάμπη Μακρίδη στο κανάλι του ...

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι 15 Ταινίες Του Χρήστου / Νέο Σεμινάριο στο FÅRÖ

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Inside – Outside art @ coronavirus time / Ψηφιακή Έκθεση Ζωγραφικής της ...

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Paisios Mentesidis/ Jewelry that rock our world

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue me in / Θάνος Ζήσης

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The designer: Not Today Jewelry / Gone with todays flow

      18 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Θοδωρής Τσάτσος

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Ναδίνα Τζιάτζιου

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hangover / Η επόμενη μέρα του streetwear

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Candleland / Το άρωμα της ανάμνησης

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hard.Clo / Μια σκληρή ιστορία μόδας

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Νέα
Home›Θέατρο›Νέα›Παίζοντας το θύμα των Όλεγκ και Βλαντιμίρ Πρεσνιακόφ στο Εθνικό Θέατρο

Παίζοντας το θύμα των Όλεγκ και Βλαντιμίρ Πρεσνιακόφ στο Εθνικό Θέατρο

By Cue Team
16 Οκτωβρίου 2020
70
0
Share:

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη μαύρη κωμωδία Παίζοντας το θύμα των πολυβραβευμένων Ρώσων συγγραφέων Όλεγκ και Βλαντιμίρ Πρεσνιακόφ, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή.

Οι αδελφοί Όλεγκ και Βλαντιμίρ Πρεσνιακόφ συγκαταλέγονται στους γνωστότερους σύγχρονους Ρώσους συγγραφείς και εκπροσώπους του ρωσικού «νέου δράματος». Τα έργα τους, που χαρακτηρίζονται  μαύρες κωμωδίες, είναι γεμάτα σαρκασμό και ειρωνεία, και πραγματεύονται την παράδοξη βία του σύγχρονου τρόπου ζωής.

Το  έργο ακολουθεί την ιστορία του νεαρού Βάλια. Ο Βάλια ζει και κοιμάται χωρίς να βγάζει το καπέλο του. Τρώει μόνο με ξυλάκια. Και συχνά βλέπει το φάντασμα του νεκρού πατέρα του. Δουλεύει στην αστυνομία παίζοντας το θύμα σε αναπαραστάσεις εγκλημάτων: πότε μια γυναίκα που ίσως δολοφονήθηκε κατά λάθος από τον άντρα της, πότε μια κοπέλα πνιγμένη σε μια πισίνα από τον αλλοδαπό εραστή της, πότε έναν άντρα που δολοφονήθηκε από έναν παλιό συμμαθητή του σε επανένωση του σχολείου τους. Παράλληλα, στο σπίτι, η μητέρα του χρειάζεται κάποιον να τη φροντίζει, ο θείος του τους επισκέπτεται όλο και πιο συχνά μετά τον θάνατο του πατέρα του και η κοπέλα του θέλει επιτέλους μια ενήλικη ζωή. Ο Βάλια νοιώθει ότι όλα παντού είναι μια αναπαράσταση, ότι όλοι υποδύονται κάτι. Κι αυτός, αποπροσανατολισμένος και μουδιασμένος, προσπαθεί να προσδιορίσει τη θέση του σε ένα σύμπαν που μοιάζει να τρελάθηκε και δεν ξέρει πού πηγαίνει.

Ο σκηνοθέτης Γιώργος Κουτλής σημειώνει: Λένε ότι τα έργα δεν τα διαλέγεις εσύ, αλλά εκείνα διαλέγουν εσένα. Μάλλον κάπως έτσι έγινε και με το Παίζοντας το θύμα. Το διάβασα μαζί με άλλα έργα πριν από πέντε χρόνια, πριν καν μάθω ότι στη Ρωσία είναι πασίγνωστο και ότι έχει γίνει ταινία και μυθιστόρημα. Πριν καν μάθω ρώσικα, το κουβάλαγα μέσα μου ως σκέψη για χρόνια κι έλεγα ότι κάποια στιγμή πρέπει να ασχοληθώ μαζί του μιας και συναντηθήκαμε έτσι μοιραία, αλλά «καλύτερα αργότερα», σκεφτόμουν, «γιατί είναι λίγο δύσκολο». Αλλά το έργο μάλλον το ‘θελε πολύ κι έτσι, μετά από διάφορες συγκυρίες, έγινε αυτό η πρώτη μου σκηνοθεσία στην Ελλάδα. Μοιάζει μαύρη κωμωδία, οι συγγραφείς του το λένε «τσίρκο με άλογα» ή «φιλοσοφική φάρσα», χαρακτηρισμός που αποδίδει με μεγάλη ακρίβεια την ιδιαιτερότητά του. Σε πρώτο επίπεδο είναι οφθαλμοφανή τα κωμικά στοιχεία του έργου, αλλά όσο εμβαθύνεις τόσο αποκαλύπτεται μια βαθειά φιλοσοφική σκέψη για την ύπαρξη. Όλοι οι ήρωες μοιάζουν να έχουν μια κρίση ταυτότητας που από τον καθένα βιώνεται με τελείως διαφορετικό τρόπο.
Το έργο Παίζοντας το θύμα έκανε πρεμιέρα στο Fringe Festival του Εδιμβούργου και πρωτοπαρουσιάστηκε στο ρωσικό κοινό δυο χρόνια μετά, στο θέατρο Τέχνης της Μόσχας από τον Κιρίλ Σερεμπρένικοφ, προκαλώντας τεράστια αίσθηση. Στη συνέχεια, το 2006, ο ίδιος σκηνοθέτης το μετέφερε στον κινηματογράφο, αποσπώντας το κύριο βραβείο του φεστιβάλ Kinotavr και του διεθνούς φεστιβάλ της Ρώμης.

Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία, μετάφραση, διασκευή: Γιώργος Κουτλής
Σκηνικά-Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα
Μουσική: Λευτέρης Βενιάδης
Κίνηση: Κατερίνα Φώτη
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Καλλιόπη Παναγιωτίδου

Διανομή (αλφαβητικά)
Λευτέρης Βενιάδης, Μικές Γλύκας, Ελένη Κουτσιούμπα, Βασίλης Μαγουλιώτης, Λαέρτης Μαλκότσης, Ερρίκος Μηλιάρης, Κώστας Μπερικόπουλος, Εύη Σαουλίδου

Η διάρκεια παράστασης είναι 105 λεπτά και προτείνεται για θεατές άνω των 15 ετών

Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλη τη διάρκεια της παράστασης

Φωτογράφος παράστασης: Ανδρέας Σιμόπουλος

 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Τετάρτη με Κυριακή στις 20:00

Γενική είσοδος: 13€, 10€ νεανικό φοιτητικό, και 5€ για ανέργους

TagsΕθνικό Θέατρο
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    «Άλκηστη» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου

    14 Ιουνίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    ΣΤΡΑΤΗ ΤΣΙΡΚΑ: «ΑΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ / ΑΡΙΑΓΝΗ» Από 15 Νοεμβρίου στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – Φρυνίχου

    2 Νοεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    Ο καταποντισμός του εγωιστή Γιόχαν Φάτσερ του Μπέρτολτ Μπρεχτ από 30 Νοεμβρίου στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου

    14 Νοεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    La strada από τους Fly Theatre στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου

    9 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Επαναλήψεις στο Εθνικό Θέατρο

    3 Σεπτεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    «Πέερ Γκυντ» το αριστούργημα του Χένρικ Ιψεν από 23 Νοεμβρίου στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Δημήτρη ...

    31 Οκτωβρίου 2017
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

Kakuru Handmade Jewelry

Artiko Handmade Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr

© 2018 CueMagazine. All Rights Reserved

☢ designed by titouf