CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Τέσσερις εποχές / Βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Αντόνιο Βιβάλντι από του ...

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού στο Εθνικό Θέατρο σε Live streaming

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Διαδικτυακές Ραδιοφωνικές Εκπομπές εμπνευσμένες από τη “Γραμμή του Ορίζοντος” του Χρήστου Βακαλόπουλου

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ρόζμαρι / Μια παράσταση «θέατρο σε μονό πλάνο» βασισμένη στην ταινία “Tο ...

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Support Art Workers / Περί διαδοχής στη διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου // ...

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Η Κληρονομιά του Μαριβώ on demand Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Φεβρουαρίου

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • O Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου του Μ. Καραγάτση σε live streaming ζωντανά από ...

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Δημοτικό Θέατρο Πειραιά / λογοτεχνικά ταξίδια από τις συχνότητες της ραδιοφωνίας

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Πανούκλα του Αλμπέρ Καμύ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ο κήπος με τα συναισθήματα της Βίκυς Σάκκη

      7 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Το κοινωνικό Συμβόλαιο και ο Λόγος περί της καταγωγής και των θεμελίων ...

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • λείπει του Θ.Π. Ζαφειρίου από Εκδόσεις Andy’s Publishers

      20 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Άκης Πετρετζίκης - Street Food / Τα αγαπημένα μας

      17 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Όλοι οι λόγοι για να δεις την «Οικογένεια Μπρίτζερτον» στο Netflix!

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Τα φίλτρα του θανάτου της Αναστασίας Κατσούρη από τις Εκδόσεις Αγγελάκη

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Μετά το τέλος της Clare Mackintosh από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Έβδομη Σφραγίδα / Σχόλιο στην ομώνυμη ταινία του Μπέργκμαν

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Jocker / Αφήστε ό,τι κάνετε και δείτε το αμέσως!

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ- ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΔΥΟ ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Χρήστος Θηβαίος / Έπειτα απ’ το μεγάλο μπουμ live streaming από τον ...

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ - ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ / Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου

      8 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΟΡΝΙΘΕΣ (Ή ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΟΥΛΙ) του Μπάμπη Μακρίδη στο κανάλι του ...

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι 15 Ταινίες Του Χρήστου / Νέο Σεμινάριο στο FÅRÖ

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Inside – Outside art @ coronavirus time / Ψηφιακή Έκθεση Ζωγραφικής της ...

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Paisios Mentesidis/ Jewelry that rock our world

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue me in / Θάνος Ζήσης

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The designer: Not Today Jewelry / Gone with todays flow

      18 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Θοδωρής Τσάτσος

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Ναδίνα Τζιάτζιου

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hangover / Η επόμενη μέρα του streetwear

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Candleland / Το άρωμα της ανάμνησης

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hard.Clo / Μια σκληρή ιστορία μόδας

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Βαγγέλης Λάσκαρης / η ταυτότητα ενός θεάτρου με άποψη

Βαγγέλης Λάσκαρης / η ταυτότητα ενός θεάτρου με άποψη

By Ήβη Βασιλείου
9 Μαρτίου 2020
454
0
Share:

Ο ηλίθιος είναι αυτός που δεν καταλαβαίνει την παράνοια της εποχής του, που την αρνείται, που αντιστέκεται. Ο ηλίθιος είναι αυτός που δεν ακολουθεί τους κανόνες που περιορίζουν και καταπιέζουν προσωπικότητες και όνειρα. Ο ηλίθιος είναι αυτός που και σε εποχές σαν τη δική μας πιστεύουν στην τέχνη με άποψη που μπορεί να κινήσει κάτι μέσα μας. Ο Βαγγέλης Λάσκαρης διασκεύασε και σκηνοθέτησε τους Ηλίθιους του Λαρς Φον Τρίερ στο Θέατρο Vault. Μας μίλησε για την μέθοδο που ακολούθησε για να προσεγγίζει και να αποδώσει το ιδιαίτερο και ρηξικέλευθο έργο του Τρίερ, για την παράσταση και τις κατευθύνσεις της, για τα όνειρα που μοιράζεται με τα μέλη της ομάδας ProvaT.O και την θεατρική του πορεία.

Γιατί επέλεξες να ασχοληθείς με τους Ηλίθιους; Τι σου κίνησε το ενδιαφέρον;

Τόσο το φιλμ όσο και η παράσταση μας είναι ένα σχόλιο στη “κανονικότητα”, στους “κανονικούς” ανθρώπους αλλά και στους “άριστους” που η κοινωνία και το σύστημα επιλέγει να αναδείξει και να τοποθετήσει στην κορυφή της αξιακής πυραμίδας.

Τι νέο έμαθες για τον εαυτό σου και γενικότερα με την συγκεκριμένη δουλειά μέχρι τώρα;

Όταν καλείσαι να κάνεις επιλογές στη ζωή σου κανείς δε σου εγγυάται πως θα διαλέξεις σωστά. Πρέπει όμως να βελτιώσεις το κριτήριο σου ώστε κάθε φορά να ελαχιστοποιείς τις πιθανότητες λάθους. Και επειδή τα λάθη πάντα θα υπάρχουν, να μην ξεχνάω να σηκώνομαι και να προσπαθώ ξανά για το επόμενο λάθος μου καλύτερα.

Με ποια κριτήρια και γιατί φτιάξατε τους κανόνες της παράστασης σας;

Το να φτιάξουμε κανόνες ήταν μια απόφαση που έχει να κάνει κυρίως με την διαδικασία μεταφοράς της ιδέας του Τρίερ στο θέατρο. Οι Ηλίθιοι είναι ένα φιλμ γυρισμένο με βάση το Dogma 95 ένα πλαίσιο κανόνων και περιορισμών. Από την πρώτη στιγμή κατάλαβα ότι το να μεταφέρεις τους Ηλίθιους στο θέατρο χωρίς να δουλέψεις με ένα ανάλογο σύστημα κανόνων δεν είχε νόημα. Το να θέτεις κανόνες θεωρώ έτσι κι αλλιώς πως είναι μια απαραίτητη διαδικασία, αφού η καλλιτεχνική διαδικασία είναι μια διαδικασία περιορισμού. Έτσι κρατήσαμε τους κανόνες του δόγματος που έχουν εφαρμογή στο θέατρο, προσθέσαμε τους κανόνες που θεωρούμε πως αφορούν το θέατρο του σήμερα και φτιάξαμε το δόγμα 2020.

Ποιος είναι ο ηλίθιος της εποχής μας;

Όσοι κάνουν θέατρο είναι ηλίθιοι, ο διαφορετικός είναι ηλίθιος, οι άνθρωποι που θέλουν να ζήσουν ελεύθεροι είναι ηλίθιοι, οι δημοσιογράφοι που δεν θέλουν να δουλέψουν σε προπαγανδιστικά μέσα είναι ηλίθιοι. Οι ηλίθιοι είναι μια μειονότητα, όλες οι μειονότητες είναι ηλίθιες.

Η προκλητικότητα είναι τρόπος αντίστασης;

Αν έχει σκέψη από πίσω ναι. Για παράδειγμα τα παιδιά στην παρέλαση που μιμήθηκαν τους mody pythons. H κίνηση τους προκάλεσε αλλά επειδή είχε σκέψη από πίσω κατάφερε να ξεκινήσει έναν διάλογο και μια αντιπαράθεση. Η σκέψη είναι που ενεργοποιεί το υγιές και προοδευτικό κομμάτι της κοινωνίας.

Σε αυτή την τόσο σκληρή και δύσκολη εποχή που ζούμε ποιος είναι τρόπος να ζει κανείς; Ποιος είναι ο τρόπος να αντιστέκεται;

Όσο υπάρχει αυτό το ερώτημα θα υπάρχουν άνθρωποι να κάνουν θέατρο. Δεν είναι τυχαίο πως πάνω σε αυτό ερώτημα έφτιαξε ο Σαίξπηρ τον μονόλογο του Άμλετ. Όχι ΝΑ ΖΕΙΣ ή ΝΑ ΜΗ ΖΕΙΣ, αλλά ΠΩΣ ΝΑ ΖΕΙΣ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΡΩΤΗΣΗ. Τι συμφέρει στον άνθρωπο. Να πάσχει, να αντέχει σωπαίνοντας τις πληγές από μια μοίρα που τον ταπεινώνει χωρίς κανένα έλεος ή να επαναστατεί. Να αντισταθεί στην ατέλειωτη παλίρροια των λυπημένων κόπων…

Το θέατρο μπορεί να συμβάλει σε κάποια αλλαγή; Τι χρειάζεται το θέατρο μας;

Φυσικά μόνο που τις αλλαγές αυτές θα τις δούμε χρόνια μετά. Δουλεύουμε για τις μετέπειτα γενιές κι ας μην το καταλαβαίνουμε. Το δεύτερο ερώτημα σου θα το αντιστρέψω. Πρέπει το θέατρο μας να το χρειάζεται ο κόσμος. Να συντροφεύει, να παρηγορεί, να αφυπνίζει, να συγκινεί και να μας μετακινεί.

Ποιός είναι ο πυρήνας δουλειάς και ποιοί οι στόχοι της ομάδας σας;

Θέλουμε να έχουμε ταυτότητα. Έχουμε βρει τον δικό μας τρόπο δουλειάς τον οποίο συνεχώς εξελίσσουμε. Θέλουμε βλέποντας κάποιος μια παράσταση μας να μπορεί να καταλάβει στα 5 πρώτα λεπτά πως αυτό που βλέπει είναι ProvaT.O.

Τι σου δίνει πίστη στην καθημερινότητα;

Ο άνθρωπος είναι αυτός που σου δίνει πίστη και ο άνθρωπος είναι που στην παίρνει πίσω. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτή την αντίφαση.

Οι Ηλίθιοι του Lars von Trier σε διασκευή-σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη στο Vault

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Συγγραφέας : Lars von Trier

Μετάφραση – Δραματουργία – Σκηνική προσαρμογή: Βαγγέλης Λάσκαρης

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση και ενορχήστρωση : Πάνος Πανάκος

Κίνηση – χορογραφίες : Φώτης Νικολάου

Boηθός σκηνοθέτη: Γιέλενα Γκάγκιτς

Φωτογραφίες (παράστασης): Γιάννης Κυλπάσης

Φωτογραφίες (Λιπάσματα): Εύα Μπαλάση
Σκηνοθεσία video trailer: Ασημίνα Διονυσοπούλου

Μοντάζ video trailer: Θοδωρής Θεοδώρου

Αφίσα παράστασης : Νίκος Παναγόπουλος

Δημόσιες σχέσεις : Biri Biri Communication

Παραγωγή: ProvaT.O. Athens (Prova Theatre Organization) A.M.K.E.

ΠΑΙΖΟΥΝ (αλφαβητικά):

Δημήτρης Δημάκης, Ελένη Θανάση, Ιωάννα Κεραυνού, Τάσος Κονταράτος, Δημήτρης Μαγκλάρας, Βίκυ Μαϊδάνογλου

Τη φωνή της χαρίζει στην παράσταση η Αναστασία Λεωνίδου.

*ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

*H ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΓΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ (περιέχει βωμολοχίες και γυμνό)

INFO!

«Οι Ηλίθιοι» (Idioterne)
Παραστάσεις Από την Τετάρτη 11 Μαρτίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 60′ (χωρίς διάλειμμα)

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Γενική είσοδος: 13 ευρώ

TagsVault
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Οι Φυλακισμένες σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά στον Πολυχώρο Vault

    26 Οκτωβρίου 2017
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Ο Συλλέκτης του John Fowles στον Πολυχώρο Vault σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι

    20 Φεβρουαρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Οι Ηλίθιοι του Lars von Trier σε διασκευή-σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη στο Vault

    5 Μαρτίου 2020
    By Cue Team
  • Νέα

    Ο Συλλέκτης του John Fowles στον Πολυχώρο Vault

    18 Ιανουαρίου 2018
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Πέτρος Σκαρμέας / Μια διαφορετική ανάγνωση της Οδύσσειας

    5 Δεκεμβρίου 2019
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Συνεντεύξεις

    Μαρία Ξανθοπουλίδου / Ένα γενναίο Χρονικό Διάστημα

    3 Ιανουαρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

Kakuru Handmade Jewelry

Artiko Handmade Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr

© 2018 CueMagazine. All Rights Reserved

☢ designed by titouf