CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο Κύτταρο

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Featured PostsΣυνεντεύξεις
Home›Featured Posts›Γιωργής Τσουρής / Το θέατρο της ουσιαστικής συνάντησης

Γιωργής Τσουρής / Το θέατρο της ουσιαστικής συνάντησης

By Ήβη Βασιλείου
10 Φεβρουαρίου 2020
1146
0

Σε μια πολύ παραγωγική χρονιά που δικαιώνει την δουλειά των προηγούμενων χρόνων, ο Γιωργής Τσουρής συμμετέχει στην παράσταση του έργου Χαρτοπόλεμος που εξακολουθεί την πετυχημένη πορεία του στο Θέατρο Γκλόρια Μικρό, αποδεικνύει ότι το σύγχρονο νεοελληνικό κείμενο υπάρχει με το έργο του 170 τετραγωνικά που παρουσιάζεται στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης και σκηνοθετεί την παράσταση Μαθήματα Πολέμου ΙΙΙ που παρουσιάζεται στο Εθνικό Θέατρο. Με συνεργασίες που κρατούν στον χρόνο και εξελίσσονται, με σχέσεις που διατηρούνται ζωντανές μέσα από τη δημιουργική διαδικασία, με άποψη και όραμα για το θέατρο δηλώνει το παρόν σε ό,τι συμβαίνει τώρα και μας αφορά όλους άμεσα δικαιώνοντας την πίστη στην δύναμη της τέχνης. Μας μίλησε για την ομάδα MA NON TROPPO και τους συντελεστές που της δίνουν πνοή, τις παραστάσεις που μοιράζεται μαζί μας σε έναν ανοιχτό διάλογο, το θέατρο της ουσιαστικής συνάντησης: με τους ανθρώπους, με τα κείμενα, με την εποχή.

Ποια είναι η αφετηρία συγγραφής του έργου; Πως συνομιλεί με τον προγενέστερο Χαρτοπόλεμο;

Το έργο ξεκίνησε να γράφεται με πυρήνα μια σύγκρουση ανάμεσα σε δύο αδερφές για τα περιουσιακά. Η πραγματική αφορμή βέβαια, υπήρξε ένας χαρακτήρας που επεξεργάζομαι αρκετά χρόνια, και για τον οποίο είχε γραφτεί προ εξαετίας και ένα μονόπρακτο -ο ρόλος του Γρηγόρη που υποδύομαι εγώ στην παράσταση-. Με κάποιο τρόπο τα δύο αυτά στοιχεία συναντήθηκαν και συνέθεσαν τη βασική πλοκή του έργου. Τα 170 Τετραγωνικά όπως και ο Χαρτοπόλεμος, που είναι το πρώτο «παιδί» της MA NON TROPPΟ, είναι έργα που πατάνε στον ρεαλισμό αλλά φέρουν στοιχεία μαύρης κωμωδίας και θρίλερ, ενώ δανείζονται στοιχεία και από τη φάρσα. Και τα δύο ακροβατούν ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα με απρόσμενες εναλλαγές, ενώ επιδιώκουν τις ακραίες σκηνικές συγκρούσεις.

Πως δούλεψες πρακτικά τόσο για την συγγραφή του έργου, όσο και για να διατηρηθεί τόσο σωστά η ισορροπία ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό της ύπαρξης;

Νομίζω ότι η συναίρεση του κωμικού και του δραματικού στο θέατρο, είναι ένα στοιχείο που ήδη ο Ευριπίδης και ο Σοφοκλής εισήγαγαν στην δραματουργία. Στο κλασικό ρεπερτόριο, τα περισσότερα σπουδαία έργα, με αποκορύφωμα κατά τη γνώμη μου τα τέσσερα ολοκληρωμένα έργα του Τσέχωφ, η κωμωδία και το δράμα συνυπάρχουν, με τον ίδιο τρόπο που και στη ζωή μας παντρεύεται διαρκώς το τραγικό με το γελοίο. Όλα τα έργα που λατρεύω από παιδί με οδηγούν δραματουργικά στον ίδιο δρόμο. Σε ότι αφορά την διαδικασία παραγωγής ενός νέου έργου, αυτή διέρχεται πολλά στάδια. Το κρισιμότερο για μένα είναι η αρχική σύλληψη και το πρώτο σκίτσο επί χάρτου για την πορεία του έργου. Εάν η δομή του έργου επαληθεύει εξαρχής αυτό που έχει ανάγκη να πει ο συγγραφέας, τότε ξεκινάς με σωστές προδιαγραφές. Ακολουθεί ο «τρόμος του κενού». Το πρώτο αρχείο WORD που ανοίγει στο λάπτοπ και ξεκινάει από μια λευκή σελίδα -άνευ ακόμη τίτλου-! Αν όλα παν καλά, αρκετούς μήνες μετά ξεκινάει η δουλειά στη λεπτομέρεια. Η μοναξιά του λάπτοπ γίνεται ζεστασιά και παρέα, καθώς ο κάθε ηθοποιός και ο σκηνοθέτης έχει μια ξεχωριστή φωνή που συμπλέκεται και προσθέτει πολύτιμα στοιχεία στον καμβά κατά τη διάρκεια της πρόβας.

Πόσο και πως καθόρισαν την παράσταση του έργου οι ηθοποιοί και οι συντελεστές; Πως επιλέγεις με ποιους ανθρώπους θα συνεργαστείς;

Οι άνθρωποι που συναντήθηκαν για να γίνει αυτή η παράσταση, ήταν κάτι παραπάνω από επιδραστικοί στο αποτέλεσμα. Ο σκηνοθέτης και δάσκαλος υποκριτικής Γιώργος Παλούμπης (έχουμε πλάκα πλάκα συνεργαστεί ήδη πέντε φορές) είναι μια ευτυχής συγκυρία για πολλές παραστάσεις που παρουσιάζονται αυτή τη στιγμή στη θεατρική Αθήνα και συνέβαλε τα μέγιστα. Συνοδοιπόρος και συνέταιρος πάντα και στα πάντα ήταν εξαρχής η Βάλια Παπακωνσταντίνου από την πρώτη λέξη μέχρι το τελευταίο χειροκρότημα. Η Αμαλία Αρσένη ήταν επίσης παρούσα από την αρχή του ταξιδιού, ήδη από τα πρώτα σπέρματα και καταθέτει νομίζω μια πολύ προσωπική ερμηνεία. Ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος -βασικός συνεργάτης του Γιώργου- έφερε γενναιόδωρα στην παράσταση όλο του το οπλοστάσιο και ήταν κρίσιμος και ανατρεπτικός. 

Η ομάδα σας έχει μία ισχυρή άποψη για το νέο ελληνικό θέατρο. Ποιος ο πυρήνας δουλειάς σας και ποιοι οι στόχοι σας;

Πιστεύουμε στην νεοελληνική δραματουργία. Πιστεύουμε ότι ιστορίες του σήμερα μπορεί να αφορούν και να παράγουν έργα και παραστάσεις με αντοχή στον χρόνο. Τα άμεσα σχέδια περιλαμβάνουν παραστάσεις για τα 170 Τετραγωνικά (Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη) Στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης και τον Χαρτοπόλεμο (Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή) στο Γκλόρια Μικρό. Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στη διαδικασία συγγραφής του τρίτου μας έργου που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι και θα παρουσιαστεί εκτός απρόοπτου του χρόνου.

Με δεδομένο ότι καμία σχέση δεν είναι αυτονόητη, πως μπορούμε να γνωρίσουμε ουσιαστικά τους ανθρώπους μας;

Μπορούμε αν αφαιρέσουμε το «μας». Πράγματι, καμία σχέση δεν είναι δεδομένη και αυτονόητη. Το να γνωρίσεις τον άλλο είναι ένα ταξίδι, και θέλει προσπάθεια και απόσυρση του «εγώ» μας. Ακόμη και το παιδί που φέρνουμε στον κόσμο, είναι ένας νέος άνθρωπος που πρέπει να αφουγκραστούμε και να γνωρίσουμε από την αρχή.

Είναι η χώρα μας μια χώρα που δεν μας δίνει ευκαιρίες; Πως πρέπει να παλέψουμε για να διεκδικήσουμε τον χώρο μας;

Πρέπει να ερωτευτούμε. Με την ευρύτερη έννοια. Για να συμβεί κάτι καλό στη ζωή μας χρειάζεται αφοσίωση και άνευ όρων δόσιμο. Αυτό συμβαίνει αγόγγυστα μόνο στην περίπτωση του έρωτα. Είμαι ερωτευμένος με το θέατρο. Με όλα τα μικρά και τα μεγάλα του, με τα καλά του και τα κακά του. Αυτό μου δίνει την καύσιμη ύλη να δημιουργώ και να διεκδικώ το χώρο μου για να «συναντηθώ» με το κοινό. Δυστυχώς το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν αφήνει και πολλά περιθώρια στα παιδιά να γοητευτούν από ένα αντικείμενο και να του δοθούν. Τα χρόνια μου στο πανεπιστήμιο μου επιβεβαίωσαν ότι η πλειοψηφία των φοιτητών οδηγείται σε μία σχολή για τους λάθος λόγους ή χωρίς να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το αντικείμενο που επέλεξε. Πιστεύω ότι πριν μιλήσουμε σε αυτή τη χώρα για ευκαιρίες επαγγελματικές, θα χρειαστεί να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά και στους νέους να ανακαλύψουν το αντικείμενο του ακαδημαϊκού κι επαγγελματικού τους πόθου, και να το διεκδικήσουν με όλες τους τις δυνάμεις.

Συνειδητοποιώντας ότι τίποτα υλικό δεν μας ανήκει στην πραγματικότητα, για ποια πράγματα αξίζει να παλέψουμε;

Αξίζει να παλέψουμε για τις συναντήσεις. Ερχόμαστε και φεύγουμε μόνοι. Μου είναι ξεκάθαρο ότι αυτό που μεσολαβεί είναι οι άνθρωποι που αγγίζουμε συναισθηματικά και αυτοί που αφήνουμε να μας αγγίξουν.

Η συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο για την παράσταση Μαθήματα Πολέμου ΙΙΙ – Αθηναίων Δράματα τι νέο προσέδωσε στην εμπειρία σου; (Πως) βελτιώνει την ζωή μας η γνώση της ιστορίας;

Όπως λέει ο Δημήτρης Λιγνάδης, η ιστορία δεν είναι ζήτημα παρελθόντος, αλλά ζήτημα μέλλοντος. Η γνώση της ιστορίας -όχι των γεγονότων αλλά των μηχανισμών της ιστορίας μέσα από τα γεγονότα- είναι για τους Έλληνες και για όλους τους ανθρώπους, χρήσιμη και κρίσιμη. Μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα τον κόσμο και την ευθύνη που έχουμε απέναντι σε αυτά που συμβαίνουν.
Σε επίπεδο συνεργασίας, επιστρέφω στο Εθνικό Θέατρο φέτος με την ιδιότητα του σκηνοθέτη, και έχω την τύχη να έχω στον θίασο μερικούς από τους πιο ταλαντούχους νέους ηθοποιούς, μαζί με την πολύπειρη και υπέροχη Αλίκη Αλεξανδράκη, τον σημαντικό συνθέτη και πιανίστα Σταύρο Λάντσια που ντύνει μουσικά την παράσταση, και ένα επιτελείο συντελεστών που εμπιστεύομαι απόλυτα αφού με τους περισσότερους έχω συνεργαστεί κατά κόρον την τελευταία πενταετία.

Τι σου δίνει δύναμη και ελπίδα στην καθημερινότητα;

Δύναμη αντλώ από τους πολύ κοντινούς μου ανθρώπους, από την πίστη που μου δείχνουν και τον θαυμασμό -τον έχω ανάγκη, γιατί παλεύω συχνά με τις ανασφάλειές μου-. Ελπίδα μου δίνει κάθε στιγμή που έχουμε την ανάγκη προστατεύουμε ο ένας τον άλλο. Όλοι οι άνθρωποι έχουμε αυτό το ένστικτο, και πρέπει να το αφήνουμε να ανθίσει στην καθημερινότητά μας.

 

Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης

170 τετραγωνικά (MOONWALK) του Γιωργή Τσουρή σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

Χαρτοπόλεμος του Βαγγέλη Ρωμνιού σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

Μαθήματα Πολέμου III, Αθηναίων Δράματα σε σκηνοθεσία Γιωργή Τσουρή στο Εθνικό Θέατρο

TagsΕθνικό ΘέατροΘέατρο Γκλόρια ΜικρόΘέατρο Ιλίσια Βολανάκης

Related articles More from author

  • Σεμινάρια

    Διεθνές Συνέδριο Αρχαίου Δράματος / «Η έννοια του Ηθικού Χρέους στο Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο»

    21 Σεπτεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Ακυβέρνητες Πολιτείες ΙΙΙ: Νυχτερίδα από το Θέατρο Τέχνης και το Εθνικό Θέατρο

    19 Ιανουαρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Live streaming – ζωντανά από τις Σκηνές του Εθνικού Θεάτρου κατά τη διάρκεια των εορτών

    21 Δεκεμβρίου 2020
    By Cue Team
  • Άποψη

    Η χαμένη μελωδία της οικειότητας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Αέρας

    3 Ιανουαρίου 2020
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Νέα

    Ο Άλλος της Πένυς Φυλακτάκη σε σκηνοθεσία Σοφίας Πάσχου στο Εθνικό Θέατρο

    12 Δεκεμβρίου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    Αυτόχειρ! του Νικολάι Έρντμαν, μια εξωφρενική κωμωδία ζωής και θανάτου σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου στο Εθνικό Θέατρο

    9 Μαρτίου 2022
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf