CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Το πάρτυ της ζωής μου με την Ελένη Ράντου σε σκηνοθεσία Ανέστη ...

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Ο κατάδεσμος του Θωμά Κοροβίνη με τη Χρύσα Ρώπα σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου ...

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • SOLARIS του Στάνισλαβ Λεμ από την Ομάδα ΟΠΕΡΑ στο Άσυλο Ανιάτων

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Αλκίνοος του Γιάννη Ευθυμιάδη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Άλκιστις του Ευριπίδη με την Έλενα Μαυρίδου και τον Δημήτρη Λάλο το ...

      2 Αυγούστου 2022
      0
    • Παιχνιδοποιός του Γκάρντνερ ΜακΚέυ σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

      1 Αυγούστου 2022
      0
    • DOGVILLE του Lars von Trier σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ στο Θέατρο Νέος ...

      18 Ιουλίου 2022
      0
    • Επιτρέποντες του Μενάνδρου σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου στην Μικρή Επίδαυρο

      14 Ιουλίου 2022
      0
    • The Music Critic / Μια παράσταση σε σύλληψη και δημιουργία του Aleksey ...

      14 Ιουλίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • 22 Ερωτήσεις και Απαντήσεις για το ΄22 του Θάνου Μ. Βερέμη από ...

      3 Αυγούστου 2022
      0
    • Μιχάλης Βιρβιδάκης / Το θέατρο ως καθρέφτης της κοινωνίας

      13 Ιουλίου 2022
      0
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προσφέρει εξειδίκευση στην “Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση” είναι ...

      30 Ιουνίου 2022
      0
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Featured PostsΠαρουσιάσεις
Home›Featured Posts›Ο Ρινόκερος του Ευγένιου Ιονέσκο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στο Θέατρο Κιβωτός

Ο Ρινόκερος του Ευγένιου Ιονέσκο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στο Θέατρο Κιβωτός

By Ήβη Βασιλείου
18 Οκτωβρίου 2019
1067
0
Share:

Ο Μπερανζέ είναι διαφορετικός. Κυκλοφορεί ατημέλητος, είναι άτολμος αλλά πιστεύει βαθιά στην αγάπη, τη φιλία και την ουσιαστική συνύπαρξη, νιώθει πως δεν μπορεί να βρει σημεία ταύτισης με την κοινωνία που ανήκει. Οι άνθρωποι γύρω του κινούνται με ρυθμούς που εκείνος δεν μπορεί να ακολουθήσει και παρόλο που προσπαθεί δεν κατανοεί τι είναι αυτό που τους κινεί στην καθημερινότητα. Όταν σταδιακά οι συμπολίτες του, οι γνωστοί του και οι φίλοι του αρχίζουν να μεταμορφώνονται σε ρινόκερους, είναι ο μόνος που αντιλαμβάνεται την επικινδυνότητα της κατάστασης, ο μόνος που ανθίσταται μέχρι τέλους.

Ο Ιονέσκο έγραψε τον Ρινόκερο το 1957-58, ενώ η Ευρώπη έκανε τον απολογισμό του ναζιστικού ολέθρου που είχε υποστεί. Ο συγγραφέας ήταν παρών στην πνευματική αλλοίωση και μεταμόρφωση του συνόλου και τελικά στην μαθηματική πορεία του προς την εξαθλίωση -ψυχική και εξωτερική. Παρατηρούσε έναν-έναν τους ανθρώπους του ευρύτερου, αλλά και του στενού του περιβάλλοντος να επηρεάζονται από τις τρέχουσες αντιλήψεις, να αλλάζουν ιδεολογίες, σχεδόν να χάνουν την ανθρώπινη όψη τους. Και όλα αυτά σε σημείο που ήταν αδύνατο να επικοινωνήσει και να συνεννοηθεί κανείς μαζί τους. Εμπνεόμενος από τον Κάφκα και το βιβλίο του Μεταμόρφωση, συνειδητοποιεί πως “ο άνθρωπος ανά πάσα στιγμή στη ζωή του μπορεί να γίνει τέρας”. Παράλληλα, ερχόμενος σε επαφή με το συγγραφικό έργο του Γάλλου γιατρού Γκουστάβ Λε Μπον, ο οποίος μελετούσε την ψυχολογία της μάζας, αντιλαμβάνεται τις αλλαγές που υφίσταται κάθε προσωπικότητα όταν κληθεί να λειτουργήσει στο πλαίσιο ενός όχλου. “Απομονωμένο το άτομο είναι πολιτισμένο, ενώ μέσα στον όχλο γίνεται ενστικτώδες, συμπεριφέρεται με βαρβαρότητα”. Τελικά, ο Ιονέσκο δεν έγραψε μόνο ένα ιδιοφυές έργο ενάντια στον φασισμό και τις πολλαπλές εκφάνσεις του, αλλά έγραψε ένα έργο ενάντια σε κάθε μαζική υστερία που έχει αναμφίβολα την τρομακτική δύναμη να παρασύρει και τους πιο συνειδητοποιημένους ανθρώπους στην δίνη της. Ένα έργο συγκλονιστικό που αμφισβητεί με χιούμορ και σοβαρότητα -άλλωστε το κωμικό είναι η άλλη πλευρά του τραγικού, όπως λέει ο ίδιος ο συγγραφέας- την παντοδυναμία της πλειοψηφίας, παρουσιάζει χειροπιαστά τους κινδύνους του μαζικού και ενέχει -την πολύ σημαντική, την καθοριστική για την ζωή μας- πίστη στην κριτική σκέψη.

Ο Γιάννης Κακλέας πραγματοποίησε μία πολύ ορθή και ταυτόχρονα σύγχρονη ανάγνωση -απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία- του έργου χωρίς να περιοριστεί στις συνήθεις αντιφασιστικές ερμηνείες. Τοποθέτησε τη δράση στον κόσμο όπου κυριαρχούν οι οθόνες που πλέον επηρεάζουν, καθορίζουν και αντικαθιστούν ακόμα και τις πιο βασικές μας λειτουργίες, επιτρέποντας όμως, στην δυναμική του ίδιου του έργου να εγερθεί πάνω από την προσωπική του προσέγγιση. Τα σκηνικά που επιμελήθηκε σε συνεργασία με τον Σάκη Μπιρμπίλη -ο οποίος σχεδίασε και τους φωτισμούς που λειτούργησαν σε κάθε περίπτωση συμπληρωματικά στην δράση και τον λόγο- υπήρξαν απολύτως συμβατά τόσο με το πνεύμα του συγγραφέα, όσο και με το πνεύμα της συγκεκριμένης παράστασης. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκαν και τα κοστούμια της Μαρίας Καραπούλιου που υπογράμμισαν την απόσταση μεταξύ της πολύχρωμης, αεικίνητης μάζας και του αντικομφορμιστή Μπερανζέ. Η εξαιρετική μουσική σύλληψη του Σταύρου Γασπαράτου συμπλήρωσε ιδανικά τη σκηνική δράση, ενώ η κινησιολογία της Αγγελικής Τρομπούκη ενίσχυσε την απόδοση των προσωπικοτήτων των διαφορετικών χαρακτήρων.

Το θορυβώδες σύνολο των ανθρώπων που περιβάλουν τον Μπερανζέ, ακολουθούν πιστά τη μόδα και σταδιακά γοητεύονται από την επίδραση που ασκούν οι ρινόκεροι μέχρι να μεταμορφωθούν και οι οι ίδιοι σε ζώα απέδωσαν οι Ροζαλία Κυρίου, Θάνος Μπίρκος, Πάνος Παπαδόπουλος, Αγγελική Τρομπούκη, Κωστής Μπούντας και Αναστασία Στυλιανίδη. Την ξεχωριστή, ευαίσθητη και ευγενική Νταίζη υποδύθηκε η Έλλη Τρίγγου, ενώ τον επιστήθιο παιδικό φίλο του Μπερανζέ, τον καλλιεργημένο Ζαν -το μόνο πρόσωπο του έργου που μεταμορφώνεται επί σκηνής- υποδύθηκε ο Στέλιος Ιακωβίδης που ισορρόπησε εξαιρετικά μεταξύ των κωμικών και τραγικών αποχρώσεων του χαρακτήρα, αποδίδοντας με ακρίβεια την ψυχική μεταβολή και μεταμόρφωσή του. Ο Άρης Σερβετάλης υποδύθηκε τον μόνο και μοναδικό Μπερανζέ με βάθος και εύρος, με συγκλονιστική χροιά φωνής, με κίνηση που συν-κινεί, με βλέμμα που συνεπαίρνει, κατορθώνοντας να βρει στον εαυτό του τον Μπερανζέ και να χαρίσει στον ρόλο τον εαυτό του.

Ο Ρινόκερος του Ευγένιου Ιονέσκο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στο Θέατρο Κιβωτός

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία/Απόδοση κειμένου: Γιάννης Κακλέας
Σκηνικά: Σάκης Μπιρμπίλης, Γιάννης Κακλέας
Κοστούμια: Μαρία Καραπούλιου
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Κινησιολογία: Αγγελική Τρομπούκη
Σχεδιασμός βίντεο: Στάθης Αθανασίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Άρης Κακλέας

Παίζουν: Άρης Σερβετάλης, Έλλη Τρίγγου, Στέλιος Ιακωβίδης, Ροζαλία Κυρίου, Θάνος Μπίρκος, Πάνος Παπαδόπουλος, Αγγελική Τρομπούκη, Κωστής Μπούντας, Αναστασία Στυλιανίδη

TagsΘέατρο Κιβωτός
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Ελένη Ουζουνίδου / Σταματία, το γένος Αργυροπούλου

    20 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Το Τέλειο Έγκλημα σε σκηνοθεσία Φρόσως Λύτρα στο Θέατρο Κιβωτός

    5 Δεκεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Σταματία, το γένος Αργυροπούλου του Κώστα Σωτηρίου σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου ​ για 4 παραστάσεις  στο ΘΕΑΤΡΟ ΚΙΒΩΤΟΣ

    31 Οκτωβρίου 2017
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Πέτρες στις τσέπες του στο Θέατρο Κιβωτός

    9 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ του Graham Linehan σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο στο θέατρο Κιβωτός

    20 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Οι Παίχτες του Ν.Β. Γκογκόλ σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή στο Θέατρο Κιβωτός

    12 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf