CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Τέσσερις εποχές / Βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Αντόνιο Βιβάλντι από του ...

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού στο Εθνικό Θέατρο σε Live streaming

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Διαδικτυακές Ραδιοφωνικές Εκπομπές εμπνευσμένες από τη “Γραμμή του Ορίζοντος” του Χρήστου Βακαλόπουλου

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ρόζμαρι / Μια παράσταση «θέατρο σε μονό πλάνο» βασισμένη στην ταινία “Tο ...

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Support Art Workers / Περί διαδοχής στη διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου // ...

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Η Κληρονομιά του Μαριβώ on demand Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Φεβρουαρίου

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • O Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου του Μ. Καραγάτση σε live streaming ζωντανά από ...

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Δημοτικό Θέατρο Πειραιά / λογοτεχνικά ταξίδια από τις συχνότητες της ραδιοφωνίας

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Πανούκλα του Αλμπέρ Καμύ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ο κήπος με τα συναισθήματα της Βίκυς Σάκκη

      7 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Το κοινωνικό Συμβόλαιο και ο Λόγος περί της καταγωγής και των θεμελίων ...

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • λείπει του Θ.Π. Ζαφειρίου από Εκδόσεις Andy’s Publishers

      20 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Άκης Πετρετζίκης - Street Food / Τα αγαπημένα μας

      17 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Όλοι οι λόγοι για να δεις την «Οικογένεια Μπρίτζερτον» στο Netflix!

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Τα φίλτρα του θανάτου της Αναστασίας Κατσούρη από τις Εκδόσεις Αγγελάκη

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Μετά το τέλος της Clare Mackintosh από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Έβδομη Σφραγίδα / Σχόλιο στην ομώνυμη ταινία του Μπέργκμαν

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Jocker / Αφήστε ό,τι κάνετε και δείτε το αμέσως!

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ- ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΔΥΟ ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Χρήστος Θηβαίος / Έπειτα απ’ το μεγάλο μπουμ live streaming από τον ...

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ - ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ / Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου

      8 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΟΡΝΙΘΕΣ (Ή ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΟΥΛΙ) του Μπάμπη Μακρίδη στο κανάλι του ...

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι 15 Ταινίες Του Χρήστου / Νέο Σεμινάριο στο FÅRÖ

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Inside – Outside art @ coronavirus time / Ψηφιακή Έκθεση Ζωγραφικής της ...

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Paisios Mentesidis/ Jewelry that rock our world

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue me in / Θάνος Ζήσης

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The designer: Not Today Jewelry / Gone with todays flow

      18 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Θοδωρής Τσάτσος

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Ναδίνα Τζιάτζιου

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hangover / Η επόμενη μέρα του streetwear

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Candleland / Το άρωμα της ανάμνησης

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hard.Clo / Μια σκληρή ιστορία μόδας

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Σταύρος Τσιτσόπουλος / Ιστορίες της πόλης, Ιστορίες των ανθρώπων

Σταύρος Τσιτσόπουλος / Ιστορίες της πόλης, Ιστορίες των ανθρώπων

By Ήβη Βασιλείου
22 Ιουνίου 2019
533
0
Share:
Οι Ανθρωπότητες, πρόγραμμα δράσεων που διοργανώνεται από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Νίκο Διαμαντή, διερευνούν και αναδεικνύουν, μέσα από καλλιτεχνικές δράσεις, το απόθεμα αξιών, βιωμένης ιστορίας και μαρτυριών που βρίσκεται αποθησαυρισμένο στις διαφορετικές κοινότητες της πόλης. Καλλιτεχνικές ομάδες από διαφορετικούς δημιουργικούς χώρους (θέατρο, λογοτεχνία, μουσική, εικαστικά, καλλιτεχνική εκπαίδευση) συνεργάζονται με κοινωνικές δομές της πόλης του Πειραιά, ώστε να προσεγγίσουν επιλεγμένες κοινωνικές ομάδες και, από κοινού με τους συμμετέχοντες, να σχεδιάσουν και να παρουσιάσουν ένα έργο το οποίο να εκφράζει τη «θέαση της ζωής» μέσα από τη δική τους οπτική.

Η Αγία Γραφή ως συνεκτικό περικείμενο

Ο σχεδιασμός του προγράμματος βασίζεται στις θεμελιώδεις ανθρώπινες αξίες, οι οποίες διαπερνούν όλους τους πολιτισμούς και στοιχειοθετούν την ηθική, οντολογική και υπαρξιακή κληρονομιά της ανθρωπότητας, πέρα από πολιτισμικούς, γεωγραφικούς, ιστορικούς και άλλους διαχωρισμούς. Στη Δύση, κεντρικό κείμενο διατύπωσης και κληροδοσίας των αξιών αυτών είναι η Αγία Γραφή. Γι’ αυτόν τον λόγο, κάθε δράση που εντάσσεται στο πρόγραμμα, θα εμπλουτίζεται από ένα βιβλικό κείμενο, το οποίο θα εντάσσεται στο εκάστοτε έργο και θα φωτίζει το αξιακό του περιεχόμενο.

Πως προέκυψε η ιδέα για την παράστασή σας;
Η ιδέα και η ανάγκη ήταν της Καλλιόπης  Παναγιωτίδου να ασχοληθεί με τις ιστορίες της Μάντρας του 1944.Έπειτα απο ζυμώσεις συνειδητοποίησε οτι πολλές φορές οι ιστορίες των κατοίκων έχουν μεγαλύτερη σημασία από τα ιστορικά γεγονότα χωρίς αυτό να σημαίνει οτι αυτά δεν έχουν την δυναμική τους.Έτσι λοιπόν κλήθηκα να συμμετέχω σαν ηθοποιός και επειδή εχω ιδιαίτερη αγάπη για το Θέατρο ντοκουμέντο  έλαβα μέρος σε κάποιες συνεντεύξεις και ενθουσιάστηκα για ακόμα μια φορά.
Πως δουλέψατε για αυτή;
Επιλέξαμε τις συνεντεύξεις και με αφορμή την ιστορία του Ιώβ απο την παλαιά διαθήκη ξεκινήσαμε να κάνουμε αυτοσχεδιασμούς. Το θετικό της υπόθεσης είναι οτι υπάρχει ψυχικό εύρος σε αυτά που προτείνουμε εμείς σαν ηθοποιοί αλλα και σε εκείνα που προτείνει η σκηνοθέτης μας. Αυτό συμβαίνει  κάποιες φορές γιατί ετσι είναι οι πρόβες αλλά όταν εμφανίζεται είναι σαν τραγουδάω με τους φίλους μου σε Ρεμπέτικο γλέντι. Είναι αυτός ο λόγος που αγάπησα το θέατρο.
Τι σας συγκινεί στις ιστορίες των καθημερινών ανθρώπων;
Ενώ κάναμε διάλλειμα από την πρόβα μια κύρια γύρω στα εξήντα άρχισε να κουβεντιάζει μαζί μου.Ήταν σαν ειχαμε συζητήσει πολλές φορές. Μου είπε οτι χώρισε μετά από σαράντα χρόνια γιατί ο άντρας της με την συμπεριφορά του είχε καταστρέψει τις ψυχές των ίδιων των παιδιών του.Ήταν περήφανη και ευτυχισμέν για την απόφαση της. Ανέφερε τις εξής λέξεις: Οι γονείς μου λέγανε μην μιλάς,μην φέρνεις αντίρρηση στον άντρα σου. Όταν καταφέρνει ο άνθρωπος να ξεπεράσει τα στεγανά,ταμπού των γονιών του οποιαδήποτε χρονική στιγμή τότε οδηγεί αυτός την κούρσα της ζωής του.
Οι ιστορίες των ανθρώπων κάνουν τον τόπο ή το αντίστροφο;
Οι ιστορίες των ανθρώπων κάνουν τον τόπο. Δηλαδή οι άνθρωποι που τους περιβάλλουν, η μουσική που ακούνε,τα βιώματα,και λέγοντας σας αυτά θυμάμαι το ποίημα του Πάμπλο Νερούδα που έδωσα στις εισαγωγικές εξετάσεις του Ωδείου Αθηνών. Αργοπεθαίνει όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας, όποιος αποφεύγει ένα πάθος, όποιος δεν ακούει μουσικη, όποιος δεν αναποδογυριζει το τραπέζι όταν δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του,όποιος δεν ρισκάρει τη σιγουριά του για την αβεβαιότητα του να τρέξεις πίσω από ένα όνειρο. Μόνο η ένθερμη υπομονή θα οδηγήσει στην επίτευξη μιας λαμπρής ευτυχίας. Αμην!
Τι νέο μάθατε από αυτή τη δουλειά; Τι είναι το πιο ενδιαφέρον που ακούσατε σε όλη αυτή τη διαδικασία?
Οι κάτοικοι είναι τρομερά δοτικοί στο να μας βοηθήσουν πρακτικά αλλα και ψυχικά στην παράσταση μας. Το πιο ενδιαφέρον είναι οτι ένας κύριος 40  χρόνων βλέποντας την πρόβα μας με ρώτησε ποιά δραματική σχόλη θα ήταν η καταλληλότερη για αυτόν τη δεδομένη στιγμή.
«Καρτερία» − Η ζωή και η αντοχή της, διαμέσου του χρόνου, στις εργατικές πολυκατοικίες (Φεστιβάλ Αθηνών σε συνεργασία με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στο πλαίσιο «Άνοιγμα στην Πόλη-Πειραιάς» με τίτλο ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΕΣ )
Δομή: Εργατικές πολυκατοικίες της Κοκκινιάς
Ομάδα: Ένοικοι διαμερισμάτων
Περφόρμανς στον χώρο των εργατικών πολυκατοικιών της Κοκκινιάς. Προσωπικές μαρτυρίες των κατοίκων μπλέκονται με αγαπημένα μουσικά κομμάτια για την ιστορία της περιοχής και, σε διάλογο με το Βιβλίο του Ιώβ (Κεφ. 13, «Η καρτερία του Ιώβ»), μιλούν για την ανθρώπινη επιμονή στην αναζήτηση της ευτυχίας.
23 Ιουνίου, ώρα: 20.00
Η είσοδος θα γίνεται από την οδό Αγ.Αναργυρων 51
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Συνεργάτες: Καλλιόπη Παναγιωτίδου, Μαρίνα Κανελλοπούλου
Σκηνοθεσία: Καλλιόπη Παναγιωτίδου
Επιμέλεια κίνησης: Αντριάν Κολαρίτζ
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Επιμέλεια σκηνογραφικού χώρου: Θάλεια Μέλισσα
Μουσική επιμέλεια-Μουσική Διδασκαλία: Ειρήνη Κωνσταντίνου, Αλέξανδρος Κτιστάκης
Φωτισμοί: Γιώργος Φρέντζος
Διανομή (αλφαβητικά): Πάνος Ιωσηφίδης, Μαρίνα Κανελλοπούλου, Αντριάν Κολαρίτζ, Ειρήνη Κωνσταντίνου, Αθηνά Μουστάκα, Παναγιώτα Παπαδημητρίου, Νεκτάριος Σμυρνάκης, Σταύρος Τσιτσόπουλος
Συμμετέχουν μέλη της Βυζαντινής Χορωδίας της Ι.Μ. Νίκαιας και Ομάδα κατοίκων
TagsΔημοτικό Θέατρο ΠειραιάΦεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ 7: ΣΚΗΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΗ / κάνε τη διαδρομή που ονειρεύεσαι

    5 Ιανουαρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Κύκλωπας του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη

    4 Ιουλίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου διευρύνει τη δράση του και τον χειμώνα

    5 Οκτωβρίου 2020
    By Cue Team
  • Νέα

    Χώροι σε αναμονή. Tα θέατρα του Φεστιβάλ στην εποχή της πανδημίας από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

    17 Δεκεμβρίου 2020
    By Cue Team
  • Χορός

    Η παράσταση Τιτάνες του Ευριπίδη Λασκαρίδη παρουσιάζεται σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών στη Biennale Χορού της Λυών 28 και ...

    19 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Χωρις κατηγορια

    Mapa Teatro: Ο αποχαιρετισμός / Από την Κολομβία στο Φεστιβάλ Αθηνών

    5 Ιουλίου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

Kakuru Handmade Jewelry

Artiko Handmade Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr

© 2018 CueMagazine. All Rights Reserved

☢ designed by titouf