CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Μελίτα Εμμανουήλ / Στάσεις και διαστάσεις δημιουργίας και δημιουργού

      6 Ιουνίου 2023
      0
    • Μανόλης Βλαχογιάννης / Η πορεία του κόσμου

      21 Απριλίου 2023
      0
    • Χρήστος Νικολόπουλος / Η βαθιά αλήθεια των λέξεων

      28 Μαρτίου 2023
      0
    • Βαγγέλης Ευαγγελίου / Η ποίηση της καθημερινότητας

      21 Μαρτίου 2023
      0
    • Βίλια Χατζοπούλου / Ο τόπος -μας- ως συνοδοιπόρος

      24 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Ντορίτα Μπακατσέλου

      26 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Ιωάννα Εμμανουήλ

      15 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Παρασκευή Δουρουκλάκη

      9 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Σταύρος Παναγιωτόπουλος

      24 Απριλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Τσιγκριμάνης

      24 Απριλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρία Κρασοπούλου

      24 Απριλίου 2023
      0
    • The Designer: Freyja Jewelry / Ιστορίες πίσω από τις δημιουργίες

      23 Μαρτίου 2023
      0
    • Cue Me In / Βασιλίνα Κατερίνη

      12 Μαρτίου 2023
      0
    • The Designer: Kōena Candles / Τα αρώματα της ισορροπίας

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Νέα
Home›Θέατρο›Νέα›The Factory των Omar Abusaada – Mohammad Al Attar στην Στέγη

The Factory των Omar Abusaada – Mohammad Al Attar στην Στέγη

By Cue Team
26 Οκτωβρίου 2018
976
0

8 έως 11 Νοεμβρίου 2018 | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ | 20:30

Αν ο πόλεμος είναι ένα εργοστάσιο, τι παράγει; Αίμα; Καταστροφή; Ή μήπως πλούτο και εξουσία;
Η άλλη πλευρά του πολέμου στη Συρία και το βρόμικο παιχνίδι πλουτισμού που βάφεται με αίμα, μέσα από την αιχμηρή ματιά δύο σημαντικών δημιουργών από τη Συρία.

Ο σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα και ο συγγραφέας Μοχάμαντ Αλ Άταρ, οι δύο δημιουργοί από τη Συρία –που συνεχίζουν να μεταφέρουν με ποιητικούς όρους την κατάσταση απόλυτης διάλυσης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα τους– επανέρχονται στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση από 8 έως 11 Νοεμβρίου με το The Factory. Δημιουργούν μια αφήγηση από το επίκεντρο των συρράξεων που αποκαλύπτει την κρυμμένη διάσταση του πολέμου στη Συρία, ερευνώντας μια πραγματική ιστορία.
Το 2010, παραμονές της Αραβικής Άνοιξης, στα βόρεια σύνορα της χώρας εγκαινιάζεται ένα εργοστάσιο τσιμέντου, γαλλικών συμφερόντων, που αποτελούσε μια από τις μεγαλύτερες ξένες επενδύσεις στη χώρα. Το ξέσπασμα της λαϊκής εξέγερσης κατά του καθεστώτος Άσαντ και η κορύφωσή της σε αιματηρή σύγκρουση θα ορίσει δραματικά το μέλλον της Συρίας· αλλά η επιχείρηση θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με κάθε κόστος…
Ηθοποιοί από τη Δαμασκό ανεβαίνουν στη σκηνή και αναμεταδίδουν το χρονικό του σκοτεινού επιχειρηματικού παιχνιδιού, με φόντο μια διαλυμένη χώρα.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Omar Abusaada
Κείμενο: Mohammad Al Attar
Σχεδιασμός Σκηνικών & Κοστουμιών: Bissane Al Charif
Βίντεο: Rami Farah, Samer Ajouri
Φωτισμοί: Denise Potiatz
Βοηθός Σκηνοθέτη: Amer Okdeh
Σχεδιασμός Μασκών: Mohamad Omran
Με τους: Lina Murad, Ramzi Choukair, Saed Al Ghefari, Mustafa Kur και Saleh Katbeh (μουσικός)

Συμπαραγωγή: Ruhrtiennale με την Volksbühne Berlin

Ευχαριστίες: NGO Sherpa & Marie-Laure Guislain, ECCHR & Claire Tixeire, Jobran Khanji, Muhannad Al Ibrahim, Mohammed Al Hariri, Matthieu Fauroux και Aron Lund για την πολύτιμη βοήθειά τους, κατά τη διάρκεια της έρευνας για τη δημιουργία αυτής της παραγωγής.

Διαβάστε περισσότερα
Οι δημιουργοί από τη Συρία Ομάρ Αμπουσαάντα και Μοχάμαντ Αλ Άταρ συνεργάζονται για τρίτη φορά με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Το 2012 συμμετείχαν στο Meeting Points 6, το φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης για την Αραβική Άνοιξη, με δύο διαλέξεις-περφόρμανς. Επέστρεψαν το 2016 με το fiction drama While I Was Waiting, παράσταση-διαμαρτυρία για μια χώρα στην εντατική. Αφορμή στάθηκε η πραγματική ιστορία ενός νέου που, ως θύμα άγριου ξυλοδαρμού από στρατιώτες, έπεσε σε κώμα.

Η συριακή επανάσταση και οι πολύχρονες αιματηρές συγκρούσεις που την διαδέχθηκαν μονοπωλούν τα έργα του συγγραφέα Μοχάμαντ Αλ Άταρ εδώ και επτά χρόνια. Η πρώτη του απόπειρα, με τίτλο Withdrawal, παρουσιάστηκε το 2011 ως έργο δωματίου σε ένα διαμέρισμα της Δαμασκού, με ήρωες ένα ζευγάρι προσφύγων.

Πρόσφατα, οι δύο δημιουργοί ολοκλήρωσαν μια τριλογία τους, βασισμένη σε κορυφαίες τραγωδίες του αρχαίου δράματος, με την Ιφιγένεια του Σοφοκλή. Είχαν προηγηθεί, το 2013, οι Τρωάδες του Ευριπίδη και, το 2014, η Αντιγόνη του Σοφοκλή.

Ο σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα σπούδασε θέατρο στη Δαμασκό και, με την παρότρυνση των δασκάλων του, στράφηκε συστηματικά στην πολιτική τέχνη. Έχοντας ήδη αρχίσει να γράφει και να σκηνοθετεί έργα, το 2002 ίδρυσε την ομάδα Studio Theatre και οι πρώτες του παραστάσεις ανέβηκαν το 2004. Επτά χρόνια αργότερα συνάντησε το άλλο του επαγγελματικό μισό στο πρόσωπο του συγγραφέα Μοχάμαντ Αλ Άταρ. Έκτοτε, οι δυο τους ένωσαν τις δυνάμεις τους καταγράφοντας με καλλιτεχνικούς όρους τα γεγονότα που σπαράσσουν τη Συρία. Επί πολλά χρόνια, στο πλαίσιο της έρευνάς του, επισκέπτεται απομακρυσμένα χωριά στη Συρία, την Αίγυπτο και την Υεμένη –χώρες που ισοπεδώθηκαν την τελευταία δεκαετία– οργανώνοντας παραστάσεις και εργαστήρια στα οποία εμπλέκει τις τοπικές κοινότητες. Παρά τις προφανείς δυσκολίες, επιμένει να ζει στη Δαμασκό και είναι μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές δημιουργών της πατρίδας του.

Ο Μοχάμαντ Αλ Ατάρ γεννήθηκε στη Δαμασκό το 1980 και σπούδασε λογοτεχνία και θέατρο στο πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου. Από το 2011, το συγγραφικό του ταλέντο απασχολούν, σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα, τα γεγονότα της Αραβικής Άνοιξης και οι απορρέουσες αιματηρές συγκρούσεις που μαίνονται με αμείωτη σφοδρότητα. Το πρώτο του έργο, με τίτλο “Withdrawal”, ανέβηκε σε ένα μικρό διαμέρισμα στη γενέτειρά του για να ακολουθήσει –μετά από ένα τεράστιο κύμα συλλήψεων στη χώρα από το καθεστώς Άσαντ– το “Could You Please Look into the Camera?”, ένα κείμενο με μαρτυρίες από βασανιστήρια κρατουμένων. Το σύνολο του έργου του, που αντλεί στοιχεία και από τη συριακή λογοτεχνική παράδοση, απολαμβάνει την αναγνώριση των φεστιβάλ διεθνώς, με αποκορύφωμα το “While I Was Waiting”, που παρουσιάστηκε στο 70ό Φεστιβάλ της Αβινιόν και, στη συνέχεια, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Τα τελευταία χρόνια, συνεργάζεται με τον συμπατριώτη του σκηνοθέτη Ομάρ Αμπουσαάντα, με το θέατρο τους να ισορροπεί ανάμεσα στη μυθοπλασία και το ντοκουμέντο.
Σήμερα, εγκατεστημένος στο Βερολίνο, αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους χρονικογράφους του συριακού εμφυλίου πολέμου.

Πληροφορίες
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
8 – 11 Νοεμβρίου 2018
Κεντρική Σκηνή | 20:30

Εισιτήρια
Κανονικό: 7, 15 €
Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 12 €
Παρέα 10+ άτομα: 11 €
Κάτοικος Γειτονιάς: 7 €
Ανεργίας, ΑμεΑ: 5 €
Συνοδός ΑμεΑ: 7, 10 €

Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@sgt.gr

TagsΣτέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Related articles More from author

  • Νέα

    Οι Όρνιθες πετούν στην Αμερική

    1 Μαρτίου 2018
    By Cue Team
  • Χορός

    STONES AND BONES από τους RootlessRoot στη Στέγη

    18 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team
  • ΝέαΧορός

    THE GREAT TAMER (Ο Μεγάλος Δαμαστής)/ Δημήτρης Παπαϊωάννου από 24/05 στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

    12 Μαΐου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    ΤΟ ΣΩΣΕ του Μάικλ Φρέιν σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

    29 Αυγούστου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ (1) ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΥ (ÇA IRA (1) / FIN DE LOUIS) του Joël Pommerat ...

    14 Σεπτεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • Χορός

    6ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΕΩΝ ΧΟΡΟΓΡΑΦΩΝ στη Στέγη

    11 Φεβρουαρίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf