CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Featured PostsΣυνεντεύξεις
Home›Featured Posts›Μιχάλης Σαράντης / Για ένα θέατρο της σκέψης, της κίνησης, της αλλαγής

Μιχάλης Σαράντης / Για ένα θέατρο της σκέψης, της κίνησης, της αλλαγής

By Ήβη Βασιλείου
29 Ιουνίου 2018
1914
0
Share:

Η τραγωδία μέσω των ιδεών, της ποίησης και του αγώνα, παρουσιάζει διεξοδικά την διαμόρφωση ενός διχασμού που αποτελεί το θεμέλιο της κοινωνικής σκέψης. Η Αντιγόνη του Σοφοκλή κινείται στο βάθος αυτού του ορισμού. Με δύναμη, σύγκρουση και συγκλονιστικό λόγο “χειραφετείται από τον χρόνο”, απευθύνεται με ευθύτητα στον θεατή και τον ακολουθεί. Τον ακολουθεί και κινεί την σκέψη του στον προβληματισμό της καθημερινότητας αλλά και στο βάθος του μυστηρίου της ανθρώπινης ύπαρξης, παραμένοντας διαρκώς διαθέσιμη. Ο Μιχάλης Σαράντης μας μίλησε για την παράσταση της Αντιγόνης που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα και παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια. Για τους τρεις ρόλους που έχει αναλάβει, τις οδούς που διάνοιξαν και το νήμα που τους ενώνει. Για την ιδέα του θεάτρου, την ροή της καθημερινότητας, την πίστη στην κίνηση.

 

Τι σε συγκινεί στο έργο;

Υπάρχουν στιγμές που αποδέχομαι ότι είμαι μικρός και λίγος μπροστά του. Ότι είμαι αντιμέτωπος με ένα φυσικό φαινόμενο και αν θέλω να δοκιμάσω να σωθώ πρέπει να πάω μαζί του. Στέκομαι ενεός μπροστά του ακριβώς όπως μέσα σε μια εκκλησία την Μεγάλη εβδομάδα.

 

Η εξουσία οδηγεί νομοτελειακά στην κατάχρησή της; Είναι ο κάθε τύραννος ή εξουσιαστής καταδικασμένος στο να αντιληφθεί ότι η εμμονή του με την εξουσία δεν είχε νόημα;

Προσπαθώ να αντιστέκομαι σε οτιδήποτε θέλει να μου επιβληθεί και αντίστοιχα στην τάση μου να θέλω να επιβάλλω την θέση μου. Μόνο ο διάλογος μεταξύ των δυο πόλων έχει νόημα. Αν παρασυρθείς από την τάση να εξουσιάζεις, να πιστέψεις δηλαδή ότι έχει μια γλύκα να ελέγχεις τα πράγματα και τους ανθρώπους, είναι δεδομένο πως θα μπεις σε ένα λαγούμι που δεν έχει γυρισμό.

 

 

Ο Κρέων απαγορεύει την ταφή του Πολυνείκη. Πόσο δίκιο έχει η Αντιγόνη που αποφασίζει να θάψει τον αδερφό της αψηφώντας τον; 

Δεν υπάρχει απόλυτο δίκιο σε καμία πλευρά. Εάν υποστηρίξουμε εν λευκώ ότι έχει δίκιο η Αντιγόνη δεν υπάρχει έργο δεν υπάρχει σύγκρουση και σίγουρα δεν υπάρχει μέγεθος. Είναι τεράστιο το διακύβευμα για να μιλήσουμε με ευκολία για δίκαιο και για άδικο.

 

Η Ισμήνη μιλά και δρα «με το κύρος της καθιερωμένης ηθικής». Είναι αυτό κάτι για το οποίο αξίζει τον θυμό της Αντιγόνης;

Η Ισμήνη δρα φορώντας το πέπλο του φόβου εκτός από την καθιερωμένη ηθική και την υποταγή στο νόμο. Μπορεί να είναι ένας ψυχολογικός παράγοντας πράγμα που δεν χωρά στο Αρχαίο Δράμα παρόλα αυτά είναι το πρόσωπο που στη δεύτερη του εμφάνιση λέει στην Αντιγόνη δεν φοβάμαι πλέον να περάσω στο πλευρό σου την ποινή και την καταδίκη στο Θάνατο. Δεν αξίζει κανέναν θυμό η Ισμήνη μόνο συγχώρεση και κατανόηση της αξίζει καθώς το μέγεθος της είναι ανθρώπινο. Δεν είναι ούτε Κρέων ούτε Αντιγόνη που είναι θεριά ανήμερα.

Η σύγκρουση του Αίμονα με τον Κρέοντα είναι παράλληλα μια σύγκρουση του παλιού και καθιερωμένου με το νέο. Πότε μια παράδοση πρέπει να διατηρείται και πότε πρέπει να αφηνόμαστε στην εξέλιξη του καινούργιου;

Όποιος θεωρεί ότι κατέχει την λύση ή την απάντηση σε τέτοια ερωτήματα είναι ανόητος. Δεν υπάρχει ούτε συνταγή. Υπήρξαν και υπάρχουν στιγμές που κάποιος πήρε την σκυτάλη και τα κατάφερε και αντίστοιχα κάποιος που έκοψε κάθε επαφή με το παρελθόν δημιουργώντας έναν άλλο πυρήνα και τα κατάφερε εξίσου. Το θέμα είναι να βρεις το κέντρο με το οποίο συνομιλείς. Η αιώνια μάχη ήταν και θα είναι πάντα με τον Εαυτό.

Ποια είναι επαναστατική πράξη στην εποχή μας;

Να μην σκρολάρεις αδιάκοπα, να μην ξεχνάς, να διαβάζεις, να παλεύεις για το δίκαιο με οποιονδήποτε τρόπο και να προσπαθείς να κοιτάς τους άλλους περισσότερο από εσένα. Και να τους αγαπάς περισσότερο από εσένα.

Να μην σκρολάρεις αδιάκοπα, να μην ξεχνάς, να διαβάζεις, να παλεύεις για το δίκαιο με οποιονδήποτε τρόπο και να προσπαθείς να κοιτάς τους άλλους περισσότερο από εσένα. Και να τους αγαπάς περισσότερο από εσένα.

Πως διαχειρίστηκες τρεις διαφορετικούς ρόλους με τρεις διαφορετικές ψυχοσυνθέσεις και χαρακτηριστικά σε μία παράσταση; 

Προσπαθώ να βρω ένα νήμα που ενώνει όλη την διαδρομή μου μέσα στην παράσταση. Δουλέψαμε αρκετά με τον Αιμίλιο και τον Μανώλη τον κάθε ρόλο ξεχωριστά και όταν αρχίσαμε τα περάσματα συνειδητοποιήσαμε ότι το αίτημα είναι το ίδιο απλώς αλλάζει το ένδυμα. Θέλω να πω ότι το θέμα είναι να βάζεις ένα στοίχημα άσχετα αν ξέρεις ότι θα το χάσεις. Παίζω πιστεύοντας ότι κάτι θα αλλάξει, ότι θα τελειώσει το έργο αλλιώς. Και έχοντας τρεις ρόλους -και τον αγγελιοφόρο μαζί με την Αθηνά- έχω τρεις ευκαιρίες να αλλάξω κάτι. Και ας μην αλλάξει ποτέ. Τουλάχιστον προσπάθησες.

Σε τι πιστεύεις; Τι σου δίνει δύναμη; 

Με μαλακώνει η ασημαντότητά μου, μου βγάζει πολλά βαρίδια από την πλάτη. Βρίσκομαι σε ένα μεταβατικό στάδιο στη ζωή μου, είναι στιγμές που αντιλαμβάνομαι ότι αν δεν είχα πίστη σε κάτι ανώτερο θα είχα λυγίσει. Ευτυχώς έχω και δυναμώνω μέσα από κει μέρα τη μέρα. Είμαι χαρούμενος που θα κάνουμε μεγάλη περιοδεία και που έχω και λίγες μέρες να ξεκουραστώ. Ανυπομονώ και για τα δυο.

Φωτογραφίες: Γεωργία Πονηράκου / (site)

Ταυτότητα παράστασης
Αντιγόνη
του Σοφοκλή

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας
Διασκευή: Μανώλης Δούνιας
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Σκηνικά-Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Κίνηση: Αγγελική Στελλάτου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική Διδασκαλία-Ακορντεόν: Άννα Λάκη
Βοηθός Σκηνοθετών: Αλέξανδρος Βάρθης
Βοηθός Σκηνογράφου: Ερατώ Τσάτσου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Δανάη Ψωμοδότη

Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη

Ερμηνεύουν
Αθηνά Μαξίμου
Αιμίλιος Χειλάκης
Μιχάλης Σαράντης

Χορός
Σωκράτης Πατσίκας
Παναγιώτης Κλίνης
Κρις Ραντάνοφ
Σμαράγδα Κάκκινου
Μαρία Τζάνη
Πάρις Θωμόπουλος
Τίτος Λίτινας
Άννα Λάκη

Προβολή και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will

30 Ιουνίου στο Κηποθέατρο Παπάγου
Ηρώδειο: Τετάρτη 11 Ιουλίου.

& Περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr

TagsΗρώδειο
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Χορός

    Τα ΜΠΑΛΕΤΑ BÉJART στο Ηρώδειο για 2 παραστάσεις /Κυριακή 15 & Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου

    4 Σεπτεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Featured PostsΝέα

    Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη & Μανώλη Δούνια

    27 Απριλίου 2018
    By Cue Team
  • Χορός

    SARA BARAS / Η κορυφαία χορεύτρια Flamenco του κόσμου έρχεται στην Ελλάδα

    19 Ιουλίου 2018
    By Cue Team
  • Mουσική

    Η Led Zeppelin Συμφωνική Ορχήστρα στο Ηρώδειο

    3 Σεπτεμβρίου 2020
    By Cue Team
  • Νέα

    ΕΡΩΤΕΣ & ΘΡΗΝΟΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ από τις τραγωδίες του Ευριπίδη στο Ηρώδειο

    21 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Η Μόνικα Μπελούτσι για δυο μοναδικές παραστάσεις στην Αθήνα

    14 Αυγούστου 2020
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf