CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη από την εφηβική θεατρική ομάδα «Εμείς Εμείς»

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • COUNTLESS από την Μαρκέλλα Μανωλιάδη στον Χώρο Φιατ

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Λεονί εν αναμονή του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Άλκηστη του Ευριπίδη από τον Γιόχαν Σίμονς στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα που προσφέρει εξειδίκευση στην “Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση” είναι ...

      30 Ιουνίου 2022
      0
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
My Book/Self
Home›Βιβλία›My Book/Self›My Book / Self: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

My Book / Self: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

By Cue Team
22 Νοεμβρίου 2016
308
0
Share:
ilektra-ellinikioti-cue

Φωτ. Ανδρέας Σιμόπουλος

Διαβάζετε καθημερινά;

Ναι και αρκετές ώρες τη μέρα.

Από ποια ανάγκη σας προκύπτει η αναγνωστική συνήθεια;

Πλέον πρόκειται ακριβώς για συνήθεια, οπότε δεν μπορώ να διακρίνω κάποια ανάγκη. Διαβάζω σαν από κεκτημένη ταχύτητα, στο ταξί, στον υπολογιστή, στο μετρό, το βράδυ. Συμβαίνει χωρίς σκέψη και απόφαση. Διαβάζω από πολύ μικρή, και άρχισα να διαβάζω από μια πολύ παιδιάστικη ανάγκη: στο σπίτι είχαμε μεγάλη βιβλιοθήκη, διάβαζαν και οι δυο γονείς μου. Και εγώ έβλεπα τον πατέρα μου να αδειάζει βαλίτσες με βιβλία όποτε ξεμπάρκαρε και πολύ προτού μάθω να διαβάζω, μ’ άρεσε να ανοίγω τα βιβλία στο πάτωμα και να κάνω ότι είμαι ο μπαμπάς μου στο πλοίο. Αργότερα που έμαθα να διαβάζω, τα διάβαζα κιόλας. Έτσι, το διάβασμα απομυθοποιήθηκε στα μάτια μου ως κάτι δύσκολο, ήταν ένα παιχνίδι, είχε πλάκα. Μεγαλώνοντας απλώς συνέχισα να διαβάζω.

Τι προσφέρει στην ζωή σας;

Φαντασία και Σιωπή. Και χρειάζομαι πολύ και από τα δύο.

Πως διαλέγετε ποιο βιβλίο θα διαβάσετε;

Διαλέγω από τις βιβλιοθήκες των φίλων μου κι από μια λίστα που διατηρώ με βιβλία που θέλω να διαβάσω. Τόσο οι βιβλιοθήκες των φίλων μου όσο και η λίστα μου ανανεώνονται συνεχώς. Δεν παρακολουθώ περιοδικά βιβλίου, αναγνωστικές λίστες και προτάσεις βιβλιοπωλείων. Ούτε όμως, ακολουθώ κάποια εποχική διάθεσή μου, ούτε έχω κάποια συγκεκριμένη λογική στο τι διαβάζω.

Ποιος είναι ο ορισμός του καλού βιβλίου;

Για μένα το καλό βιβλίο είναι αυτό που έχει τρία χαρακτηριστικά: πρώτον, από την πρώτη κιόλας πρόταση, σου επιβάλλει το ρυθμό ανάγνωσής του· μ’αυτόν θα το διαβάσεις όλο. Δεύτερον, τελειώνοντάς το, ξέρεις πως θα το ξαναδιαβάσεις. Τρίτον, εύχεσαι ή να το είχες γράψει εσύ ή να το είχες ζήσει.

Ποια είναι η ιδανική συνθήκη διαβάσματος; Που διαβάζετε συνήθως;

Δεν έχω ιδανική συνθήκη διαβάσματος. Το πρωί μ’αρέσει να διαβάζω ποιήματα ή βιογραφίες. Μέσα στη μέρα διαβάζω κυρίως κείμενα που αφορούν στην παράσταση που ετοιμάζω: μελέτες, εργασίες, την εργογραφία του συγγραφέα. Τα βράδια διαβάζω πεζογραφία.

Ο Κάφκα είπε: «Τα βιβλία που έχουμε ανάγκη είναι εκείνα που πέφτουν σαν το τσεκούρι στην παγωμένη θάλασσα της ψυχής». Υπάρχουν βιβλία που σας έχουν κάνει να νιώσετε έτσι; Αν ναι, ποια;

Αν υποθέσουμε ότι συμφωνώ με τον Κάφκα σ’ ό, τι αφορά τη θερμοκρασία της ψυχικής μου θάλασσας και στη βίαιη, τσεκουράτη εγγραφή που οφείλει να κάνει το αναγκαίο βιβλίο μέσα μας, τότε ναι, υπάρχουν βιβλία που με έχουν κάνει να νιώσω έτσι. Ο Ηλίθιος του Ντοστογιέφσκι, το Αναζητώντας το Χαμένο Χρόνο του Μαρσέλ Προυστ, η Οδύσσεια, το Πέδρο Πάραμο του Χουάν Ρούλφο, η Ιστορία του Ματιού του Ζωρζ Μπατάιγ, η Οκτάνα του Εμπειρίκου, τα Πάθη του νεαρού Βέρθερου του Γκαίτε, ο Ξένος του Αλμπέρ Καμύ και τόσα άλλα ακόμα που από τις πολλές τσεκουριές έχει γίνει παγάκια η παγωμένη θάλασσα της ψυχής μου.

Ποιο βιβλίο θα προτείνατε σε κάποιον να διαβάσει;

Δεν προτείνω βιβλία, προτείνω συνήθως συγγραφείς. Θα πρότεινα όλα και όλους τους παραπάνω, λοιπόν, κι ακόμα τον Κορτάσαρ, τον Μπόρχες και τον Φουέντες, τον Παπαδιαμάντη, τον Μπλανσώ, τον Πίντσον, και δεν ξεκινώ με τους ποιητές γιατί δε θα τελειώσω.

Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτήν την περίοδο;

Διαβάζω τα ποιήματα του Τόμας Τράνστρεμερ ξανά και ξανά, την αλληλογραφία της Μέλπως Αξιώτη με το Γιάννη Ρίτσο, τα Ανοιχτά Χαρτιά του Οδυσσέα Ελύτη και το Γυάλινο Κώδωνα της Σύλβια Πλαθ.

Μοιραστείτε μαζί μας την πρώτη του φράση…

Επειδή δε διαβάζω ένα βιβλίο μόνο τη φορά, ιδού η πρώτη φράση του πρώτου κεφαλαίου στο αγαπημένο μου Κουτσό του Χούλιο Κορτάσαρ, ενός βιβλίου που μπορείς να το αρχίσεις με 155 διαφορετικούς τρόπους:«Θα συναντούσα τη Μάγα; Τόσες φορές έφτανε να κάνω τη βόλτα μου ακολουθώντας την οδό ντε Σαιν ως την αψίδα που βγάζει στο Και ντε Κοντί, και μόλις το σταχτί και λαδί φως που απλωνόταν πάνω στο ποτάμι μου επέτρεπε να διακρίνω τις μορφές, η λεπτή σιλουέτα της διαγραφόταν στο Πον Ντεζ Αρ, άλλοτε να πηγαινοέρχεται, άλλοτε ακουμπισμένη στο σιδερένιο κιγκλίδωμα να σκύβει πάνω στο νερό».

Η Ηλέκτρα Ελληνικιώτη σκηνοθέτησε την νέα παραγωγή της bijoux de kant, την παράσταση της νουβέλας της Μέλπως Αξιώτη, Θέλετε να χορέψομε Μαρία; 

Η παράσταση παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής.

Tagsbijoux de kant
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Μ Π Ο Λ Ι Β Α Ρ του Νίκου Εγγονόπουλου bijoux de kant στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    4 Ιανουαρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    «ΟΙ 7 ΘΑΝΑΤΟΙ ΤΗΣ ΑΝΤΩΝΑΣ» με την Μπέτυ Βακαλίδου από τους Bijoux de Kant στη Νύχτα Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων

    20 Δεκεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Μια συνάντηση με τον Ανδρέα Κωνσταντίνου

    10 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • My Book/Self

    My Book/Self: Θανάσης Μεγαλόπουλος

    2 Μαΐου 2017
    By Cue Team
  • My Book/Self

    My Book/Self: Κωνσταντίνος Χατζής

    21 Δεκεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • My Book/Self

    My Book/Self: Σοφιάννα Θεοφάνους

    16 Φεβρουαρίου 2017
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf