CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Χρήστος Νικολόπουλος / Η βαθιά αλήθεια των λέξεων

      28 Μαρτίου 2023
      0
    • Βαγγέλης Ευαγγελίου / Η ποίηση της καθημερινότητας

      21 Μαρτίου 2023
      0
    • Βίλια Χατζοπούλου / Ο τόπος -μας- ως συνοδοιπόρος

      24 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Freyja Jewelry / Ιστορίες πίσω από τις δημιουργίες

      23 Μαρτίου 2023
      0
    • Cue Me In / Βασιλίνα Κατερίνη

      12 Μαρτίου 2023
      0
    • The Designer: Kōena Candles / Τα αρώματα της ισορροπίας

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Τζίνα Σταυρουλάκη

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Χρυσάνθη Παπαλεβέντη

      20 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Νίκος Διαμαντής / Η πανάρχαια ιστορία του έρωτα

Νίκος Διαμαντής / Η πανάρχαια ιστορία του έρωτα

By Ήβη Βασιλείου
8 Φεβρουαρίου 2023
137
0

Σε κάθε εποχή και σε κάθε συνθήκη, ο έρωτας εξακολουθεί να υπάρχει. Εξακολουθεί να βρίσκει τον τρόπο να συγκινεί και να ανατρέπει. Έστω κι αν είναι για λίγο. Ο Νίκος Διαμαντής σκηνοθετεί στο Θέατρο Σημείο το έργο Χιροσίμα Αγάπη μου της Μαργκερίτ Ντυράς, παρακολουθώντας στενά τον έρωτα μίας ηθοποιού που γύριζε μία ταινία για την ειρήνη και ενός αρχιτέκτονα που βρέθηκε εκτεθιμένος στη δίνη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου σε μια περίοδο ταραχής και αστάθειας που το προσωπικό μοιάζει σχεδόν επουσιώδες δίπλα στο συλλογικό. Ο σκηνοθέτης μας μίλησε για το δυνατό κείμενο της Ντυράς και για την παράσταση που ενέπνευσε, για την συλλογική ιστορία που εξελίσσεται και μας παρασύρει, για την πανάρχαιη και διαχρονική δύναμη του έρωτα.

Γιατί επιλέξατε να ασχοληθείτε με το συγκεκριμένο έργο; Τι σας συγκινεί σε αυτό;

Επέλεξα την Ντυράς σαν κείμενο, σαν μια ανυπάκοη καλλιτέχνιδα που της άρεσε να σκαλίζει με τόλμη.

Μια παθιασμένη των λέξεω , μία γυναίκα που ερωτεύτηκε τη ζωή και μίλησε για την σεξουαλική και ερωτική και παθιασμένη πλευρά του κόσμου χωρίς περιορισμούς.

Αυτός ήταν ο καθοριστικός λόγος. Ενα εξαιρετικό κείμενο που μιλάει για τη δίψα να αλλάξουμε, έστω μια φορά στη ζωή μας. Τη δίψα να ζήσουμε χωρίς τέλος τον έρωτα και την επαφή με τον άγνωστο ξένο, να αφεθούμε να μας αλλάξει σύνορα.

Ψάχνουμε σε όλη μας τη ζωή τη συνάντηση που θα μας μετατοπίσει.

Και αλλοίμονο όταν συναντηθούμε, γιατί τότε μοιάζει με μια μικρή Χιροσίμα.

Η παράσταση σας συνομιλεί με την ταινία που έχει καθορίσει αυτό το έργο; Σας επηρέασε;

Η ταινία είναι ένα εντελές κινηματογραφικό σύμπαν. Από την άλλη πήρα ελευθερίες και ρίσκα γιατί πλέον έχουμε να κάνουμε με μια διαφορετική γλώσσα, τη γλώσσα του θεάτρου.

Είδα προσεκτικά την σοφή πρόταση του Ρεναί, όμως έπρεπε να απαλλαγώ από το βάρος της ταινίας και με οδηγό το κείμενο της Ντυράς να μιλήσω τη γλώσσα του θεάτρου. Αρα λοιπόν με τόλμη έψαξα τον ψίθυρο και την μικρή , κοντινή ,εσωτερική ,λυγμική κραυγή της ηδονής. Ενα κοντινό κάδρο , ένα άγγιγμα  στον πόθο είναι όλη η παράσταση.

Ο έρωτας αλλάζει ποιότητα ανάλογα με την εποχή ή ο πυρήνας του παραμένει πάντα ο ίδιος;

Ο έρωτας πάντα μετακινεί ανθρώπους. Είναι μια μεγάλη πανάρχαια ιστορία απογύμνωσης των συμβάσεων και των ορίων. Μία ιστορία μετακίνησης συνόρων.

Γινόμαστε άλλοι ζώντας τον έρωτα γιατί στην πραγματικότητα είναι το μόνο που μας κάνει να ξεχνάμε τη θνητότητά μας.

 Ο έρωτας είναι μια θρασύτατη πρόσκληση, μια άγρια αιματηρή μάχη με τον εαυτό μας.

Η ιστορία είναι καταδικασμένη σε κυκλική τροχιά;

Προσπάθησα να απαντήσω σαυτό το ερώτημα  με δύο εργασίες επείγουσας δραματουργίας, την ΕΞΟΔΟ στη μοναδική Δήλο και το ΙΣΛΑΧΑΝΕ στη Θεσσαλονίκη.

Τώρα το μόνο που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι η ιστορία προχωράει με θυσίες και εμείς το μόνο που πρέπει είναι  να αφουγκραστούμε  τη φωνή των ανώνυμων και των αδύναμων.

Πριν ο άνεμος πάρει τη φωνή τους.

Κανείς δεν πίστευε ότι θα γινόταν πόλεμος και καταστροφή ξανά στην Ευρώπη. Κι όμως είμαστε πολύ δίπλα σε μία καινούργια Χιροσίμα. Ο παραλογισμός των συμφερόντων μας οδηγεί συστηματικά σε μια επανάληψη των ιστορικών λαθών.

Πως βιώνετε τα τελευταία τόσο ιδιαίτερα χρόνια στο θέατρο; Έχουμε μάθει κάτι από όλα όσα συνέβησαν; Τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί ουσιαστικά η κατάσταση;

Το θέατρο είναι μία σταθερή συνομιλία με το φως.

Τα τελευταία χρόνια μας στέρησε τη φωτεινή πλευρά της ζωής.

Χρειάστηκε μεγάλη υπομονή από όλους μας, μεγάλες θυσίες γιατί έλλειψε η σταθερή μας συνομιλία με τον κόσμο. Ο κόσμος αλλάζει και μαζί ο τρόπος που κάνουμε θέατρο. Χωρίς την στήριξη όμως του κράτους, μια στήριξη αντίστοιχη των σχολείων, της παιδείας  και της υγείας, πράγματα απαραίτητα για το σύγχρονο κράτος, ο πολιτισμός θα αφεθεί στα χέρια της αγοράς.

Η υποχώρηση του ακατάταχτου και θρασύτατου χαρακτήρα του θεάτρου φοβάμαι ότι είναι ήδη ορατή στο θεατρικό τοπίο.

Η λύση είναι η σοβαρή αντιμετώπιση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και η αναβάθμισή της, η διαρκής στήριξη της θεατρικής δημιουργίας με διαφορετικούς  προυπολογισμούς και βέβαια η στήριξη των νέων.

Είμαστε στο κέντρο μιάς ανθρωπιστικής κρίσης, σε ένα μονοπάτι χωρίς ορατό τέλος , με αλλαγές προτεραιοτήτων. Εύχομαι ο χειμώνας να τελειώσει σύντομα. Η πολυλογία και ο θόρυβος να υποχωρήσει. Και εύχομαι όλοι μας να ξανασκεφτούμε πόσο απαραίτητοι είμαστε.

Τι σας δίνει δύναμη και πίστη για το μέλλον;

Τα απλά καθημερινά πράγματα . Ο πρωινός καφές, μια αγκαλιά, η υπομονή, ένας παππούς, ο υιός μου.

Οσο λιγότερα τόσο καλύτερα σκέφτομαι.

Χιροσίμα Αγάπη μου της Μαργκερίτ Ντυράς σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή στο Θέατρο Σημείο

Ταυτότητα παράστασης

Πρεμιέρα 27 Ιανουαρίου

Σκηνοθεσία – Δραματουργία   Νίκος Διαμαντής

Μετάφραση  Χρήστος Χρυσόπουλος

Σκηνικά – κοστούμια   Αση Δημητρολοπούλου

Ηθοποιοί

Ιωάννα Μακρή

Ελίνα Παπαθεοδώρου

Ομηρος Πουλάκης

Βαγγέλης Ρόκκος

Παραστάσεις κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 8.30 και την Κυριακή στις 7.30

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος 12 ευρώ

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Μπολιβάρ: Γιάννης Κουκουράκης & Αντώνης Γκρίτσης / The Talk

    17 Ιανουαρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Φώτης Στρατηγός / Τα στραβά και τα άγια των ανθρώπων

    25 Οκτωβρίου 2021
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Αναστασία Γιαννάκη & Κατερίνα Πατσιάνη / Κοιμάμαι κι άλλες ιστορίες: The Talk

    1 Μαρτίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Κώστας Παπακωστόπουλος / Το θέατρο ως πολιτική πράξη

    4 Οκτωβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Αναστασία Χατζάρα / Και τώρα εμείς αντιμέτωποι με τον κόσμο

    19 Φεβρουαρίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Φωτεινή Παπαχριστοπούλου / Η θεραπευτική δύναμη της αγάπης

    29 Οκτωβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf