CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο Κύτταρο

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Featured PostsΣυνεντεύξεις
Home›Featured Posts›Αθηνά Μουστάκα / Η παιδεία ως μέσο αντίστασης

Αθηνά Μουστάκα / Η παιδεία ως μέσο αντίστασης

By Ήβη Βασιλείου
13 Δεκεμβρίου 2022
1047
0

“Ο Μολιέρος δεν υπερβάλλει, ούτε διαστρέφει”. Κάνει ένα βαθύ ψυχογράφημα χαρακτηριστικών χαρακτήρων που συναντώνται στην κοινωνία, διαμορφώνονται μέσα από τα ήθη της και διαμορφώνουν τη λειτουργία της. Ο Μισάνθρωπος, ένα από τα σημαντικότερα έργα του βρίσκεται στη σκοτεινή πλευρά της κωμωδίας, εκεί που το γέλιο συναντά τη μελαγχολία της συνειδητοποιήσης. Της συνειδητοποίησης πως το άτομο βρίσκεται για ακόμα μία φορά απέναντι από το κοινωνικό σύνολο και πως ίσως, μόνο αυτός να είναι ο τρόπος να κατορθώσουμε να συν-βιώσουμε αρμονικά. Ο Γιάννης Κακλέας σκηνοθετεί το εξαιρετικά ενδιαφέρον έργο του Μολιέρου στο Θέατρο Εμπορικόν με συνοδοιπόρους ξεχωριστούς συντελεστές. Η Αθηνά Μουστάκα μας μίλησε για την παράσταση που αγάπησε και όλα όσα ανακάλυψε στο έργο, την αλληλεπίδραση ατόμου και συνόλου και το σημείο που μπορεί να βρεθεί η ομαλή συνύπαρξη, τις επαναστατικές και θεραπευτικές πράξεις που έχει ανάγκη η εποχή μας.

Τι σε συγκινεί στο έργο του Μολιέρου; Που συναντά την εποχή μας;

Στον «Μισάνθρωπο» ο Μολιέρος μας δείχνει ότι ακόμα και αυτός που είναι ή προσπαθεί να είναι ακέραιος, οφείλει να ζήσει με τους άλλους και μαζί να προσπαθήσουν για το καλύτερο. Ούτε η συνεχής καταγγελία ωφελεί ούτε και η ουτοπία να ζήσεις κάπου ξεκομμένος από την κοινωνία γίνεται. Και φυσικά πάνω απ’ όλα θα πρέπει ο ίδιος που ευαγγελίζεσαι την «ακεραιότητα» έναντι της υποκρισίας να είσαι αληθινός και να αντέχεις να κοιτάζεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη πριν εξαπολύσεις τους μύδρους σου για υποκρισία στους άλλους.

Τι νέο έμαθες για τον εαυτό σου μέχρι τώρα μέσα από αυτή τη δουλειά;

Το θέατρο είναι τρόπος ζωής. Είναι μάλιστα ένας τρόπος να ζεις πολλές ζωές μέσα σε μια ζωή, πράγμα που σε κάνει πλουσιότερο σε συναισθήματα και εμπειρίες.

Ο Μολιέρος ¨αναζητά θεραπεία των κοινωνικών νόσων που μαστίζουν την εποχή του¨. Ποιες είναι οι κοινωνικές νόσοι της δικής μας εποχής; Ποια είναι η θεραπεία;

Ζούμε σε μια εποχή όπου η πληροφορία και η γνώση διαχέονται άμεσα και γρήγορα και ο άνθρωπος δεν προλαβαίνει να αφομοιώσει όχι μόνον τη γνώση αλλά και καινούριες συμπεριφορές και τρόπους που του προτείνονται. Χρειάζεται ένα μέτρο και «φιλτράρισμα» όχι μόνον της πληροφορίας αλλά και των στόχων που θέτουμε. Απ’ εκεί νομίζω ότι προέρχεται και το πολύ άγχος της εποχής μας. Παιδεία με την ευρύτερη έννοια του όρου και όχι μόνον «την αποθήκευση γνώσεων» είναι η απάντηση και το εργαλείο κάθε εποχής.

Η κοινωνία διαμορφώνει το ήθος του ανθρώπου ή το αντίστροφο;

Κοινωνία και άνθρωπος είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Μπορεί η κοινωνία να διαμορφώνει το ήθος του ανθρώπου αφού κάθε άνθρωπος γεννιέται, ανατρέφεται και ζει μέσα σ’ ένα καθορισμένο περιβάλλον, όμως και ο άνθρωπος στοχάζεται, κρίνει, απορρίπτει ή επικροτεί προγενέστερα ήθη και συμπεριφορές και διαμορφώνει καθημερινά με τις πράξεις του και τη στάση του το περιβάλλον γύρω του και την κοινωνία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στη σημερινή μας εποχή το κίνημα «MeToo» όπου γυναίκες μιλάνε και τολμούν να καταγγείλουν απαράδεκτες συμπεριφορές που παλιότερα θεωρούνταν «φυσιολογικές» ή πως απλώς αυτές «έφταιγαν» για ότι τους συνέβαινε.

Παιδεία με την ευρύτερη έννοια του όρου και όχι μόνον «την αποθήκευση γνώσεων» είναι η απάντηση και το εργαλείο κάθε εποχής.

Ο έρωτας είναι δύναμη ή αδυναμία;

Ο έρωτας είναι η κινητήριος δύναμη για τη ζωή! Χωρίς τον έρωτα για τη ζωή, τη Τέχνη, το θέατρο – στη δική μου περίπτωση – για τους ανθρώπους, για τη γνώση, τις επιστήμες και για ότι συμβαίνει γύρω μας, η ζωή θα ήταν άσκοπη. Η απορία του μικρού παιδιού που συνεχώς ρωτάει για το ένα και το άλλο είναι ο έρωτάς του για τη ζωή!
Αδυναμία γίνεται μόνον όταν ο έρωτας εκφυλίζεται σε ένα εγωκεντρικό αυτοκαταστροφικό πάθος που δεν λαμβάνει υπ’ όψιν του ανθρώπους και καταστάσεις. Τότε παύει να είναι έρωτας!

Στη δική μας εποχή ποια είναι μια πράξη αντίστασης απέναντι στις κοινωνικές νόσους;

Παιδεία και ήθος είναι πάντοτε οι πυλώνες αντίστασης σ’ όλες τις κοινωνικές νόσους, σ’ όλες τις εποχές.

Πως βιώνεις τη μετά covid πραγματικότητα του θεάτρου μετά από δύο τόσο ιδιαίτερα χρόνια; Πιστεύεις ότι μάθαμε κάτι από όλα όσα συνέβησαν; Είσαι αισιόδοξη για το μέλλον;

Νομίζω ότι όλοι προσπαθούμε σιγά-σιγά να ξαναβρούμε μια καθημερινότητα που την είχαμε δεδομένη. Ας ελπίσουμε να καταλάβουμε πόσο μικροί και εκτεθειμένοι είμαστε πάνω σ’ αυτή τη σφαίρα που γυρίζει και λέγεται γη και να κάνουμε ότι πρέπει για να επιβιώσουμε και να ζήσουμε καλύτερα, αλλιώς όπου η απληστία και η παραφροσύνη παίρνουν το πάνω χέρι, τότε σίγουρα η καταστροφή θα μας περιμένει στη γωνία

Τι σου δίνει δύναμη και πίστη για το μέλλον;

Συνήθως όταν ο άνθρωπος βλέπει τα πολύ δύσκολα, αναγκάζεται να συνεργαστεί και να βάλει στην άκρη εγωισμούς και μικροσυμφέροντα. Άλλωστε έτσι επιβίωσε και ως είδος. Ελπίζω αυτό να μας κάνει σοφότερους και να το κάνουμε συχνότερα και όχι όταν θα είναι πολύ αργά.

Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Γκιώνης

Μισάνθρωπος του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στο Θέατρο Εμπορικόν

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Τετάρτη 20.00

Πέμπτη 21.00

Παρασκευή 21.00

Σάββατο 18.00 και 21.00

Κυριακή 20.00

Εισιτήρια:20€ κανονικό,

17€ φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων, άνω 65 ετών

Προπώληση στη viva.gr:

https://www.viva.gr/tickets/theater/o-misanthropos-tou-molierou-1/

Διεύθυνση: Θέατρο Εμπορικόν, Σαρρή 11, Αθήνα 10554

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας – Εβίτα Σκουρλέτη

Γραφείο τύπου – Επικοινωνία: Μαρία Τσολάκη

Social Media –Διαφήμιση: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας

Παραγωγή: ΤΕΧΝΗΧΩΡΟΣ

TagsΘέατρο Εμπορικόν

Related articles More from author

  • Νέα

    ΦΕΓΓΙΤΗΣ (SKYLIGHT by DAVID HARE) σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο Θέατρο Εμπορικόν

    8 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Το τέλος / Αφήγημα σε πρώτο πρόσωπο με τον Δημήτρη Καταλειφό

    18 Απριλίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    KillerJoe του Tracy Letts σε σκηνοθεσία Γιάννη Στάνκογλου στο Θέατρο Εμπορικόν

    16 Νοεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Κώστας Βασαρδάνης / Σκέψεις, στάσεις και θεατρικές διαδρομές

    30 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Παρουσιάσεις

    Το Τέλος του Σάμιουελ Μπέκετ με τον Δημήτρη Καταλειφό σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα

    14 Ιουνίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Ο θάνατος του Εμποράκου του Άρθουρ Μίλλερ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα στο Θέατρο Εμπορικόν

    25 Σεπτεμβρίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf