CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Ο Φοίβος Δεληβοριάς επιστρέφει στο Κύτταρο

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Σταύρος Ξαρχάκος και το Δημοτικό τραγούδι στο Θέατρο Παλλάς

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Ιφιγένεια Καραμήτρου / Γέρμα el cuerpo muerto – Δικαίωμα στο σώμα

Ιφιγένεια Καραμήτρου / Γέρμα el cuerpo muerto – Δικαίωμα στο σώμα

By Ήβη Βασιλείου
16 Οκτωβρίου 2022
258
0

Η Ιφιγένεια Καραμήτρου καταβυθίζεται στο σύμπαν του Λόρκα, ανακαλύπτει τις πτυχές του χαρακτήρα της Γέρμα -μιας γυναίκας που προσπαθεί εναγωνίως να αποκτήσει παιδί, φτάνοντας στον φόνο του άντρα της όταν αυτό δεν συμβαίνει- και μας αποκαλύπει την οπτική γωνία μιας ηρωίδας που έρχεται αντιμέτωπη με θεμελιώδεις αγωνίες και σκέψεις πολλών γυναικών. Με τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Θωμαϊδας Τριανταφυλλίδου, παρουσιάζει στο bios την παράσταση Γέρμα – el cuerpo muerto μέχρι τις 18 Οκτωβρίου. Μας μίλησε για τους δρόμους που της άνοιξε αυτή η δουλειά, τη γυναικεία οπτική πάνω στο ζήτημα της τεκνοποιίας και για τα επόμενα θεατρικά της βήματα.

Πώς σε βρίσκει η έναρξη της νέας σεζόν µετά από δύο δύσκολα και
ιδιαίτερα χρόνια; Τι µάθαµε από τον χρόνο που πέρασε;

Η έναρξη της νέας σεζόν µε βρίσκει πολύ δηµιουργική. Ξεκίνησε µε την επανάληψη της site – specific παράστασης Ε_ΦΥΓΑ Μικρασία σε σκηνοθεσία Γιολάντας Μαρκοπούλου στην Ελευσίνα, συνεχίζεται µε την παράσταση Γέρµα – el cuerpo muerto για έξι (6) παραστάσεις στο Bios 13 – 18 Οκτωβρίου και ακολουθεί η Οικογένεια Τσέντσι στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη. Πολύ αισιόδοξα φέτος τα πράγµατα συγκριτικά µε τα δυο προηγούµενα χρόνια που ακόµη και
όταν τα θέατρα δεν ήταν κλειστά η αβεβαιότητα ήταν τεράστια. Ας ελπίσουµε ότι δεν θα βιώσουµε ξανά τον φόβο και την ανασφάλεια. Όσο γι’ αυτά που µάθαµε αυτή τη διετία για µένα το κυριότερο είναι το ευµετάβλητο των σχεδίων µας και η προσαρµοστικότητα, ωστόσο, πάντα µε κριτική σκέψη και νηφαλιότητα απέναντι σε καθετί.

Πώς δουλέψατε για την παράστασή σας; Τι νέο έµαθες για τον εαυτό σου µέσα από αυτή τη δουλειά;

Η παράσταση Γέρµα – el cuerpo muerto είναι µια διασκευή από τον Αντώνη Περαντωνάκη της Γέρµα του Φ. Γκ. Λόρκα για µια ηθοποιό και µουσικό. Έκανε πρεµιέρα το καλοκαίρι στο 2ο Φεστιβάλ Κρήτης της Περιφέρειας Κρήτης και ακολούθησε περιοδεία. Τώρα προσγειώνεται στο υπόγειο του Bios για έξι (6) παραστάσεις από 13 ως 18 Οκτωβρίου και δεν σας κρύβω πως είµαι πάρα πολύ χαρούµενη γι’ αυτό. Η δουλειά και η προετοιµασία για την παράσταση αυτή ήταν οµαδική. Καθ΄όλη τη διάρκεια της διαδικασίας συµµετείχαµε όλοι ισότιµα στο πλαίσιο ενός δηµιουργικού διαλόγου και αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους που αγαπώ τόσο αυτή την παράσταση. Φυσικά, αυτό δεν είναι ανεξάρτητο από τους ίδιους τους ανθρώπους που πέραν του Αντώνη που ανέφερα παραπάνω είναι η Θωµαΐς Τριανταφυλλίδου και η Λίνα Ζάχαρη που συνέθεσε και ερµηνεύει ζωντανά τη µουσική της παράστασης. Στην παράσταση αυτή είναι η πρώτη φορά που βρίσκοµαι µόνη µου στη σκηνή και
παρακολουθούµε την ιστορία µόνο µέσα από το πρίσµα και την υποκειµενική πρόσληψη της ηρωίδας που, ωστόσο, µέσα από αυτήν φωτίζεται όλο το έργο και οι χαρακτήρες. Σίγουρα είναι µεγάλη
πρόκληση για κάθε ηθοποιό που αγαπάει το θέατρο.

Διαφέρει η αντιµετώπιση της τεκνοποιίας στη χώρα µας από τις άλλες χώρες; Πώς θα έπρεπε να αντιµετωπίζεται υγιώς στη σύγχρονη εποχή;

Πριν πω οτιδήποτε άλλο θέλω να επισηµάνω την αρνητικά φορτισµένη λέξη άτεκνος – childless αντί του childfree που δεν µεταφράζεται ικανοποιητικά στη γλώσσα µας. Και µόνο από αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτή η αντιµετώπιση της τεκνοποιίας στη χώρα µας σε αντιπαραβολή µε άλλα µέρη του κόσµου. Φυσικά, υπάρχουν και χειρότερα (αν και καθόλου δεν µε παρηγορεί αυτό) αφού δεν είναι λίγες
οι χώρες στις οποίες η άµβλωση απαγορεύεται. Δεν ξέρω τι θα πει ή ποια θα ήταν η υγιής αντιµετώπιση, αλλά δεν µπορώ να αποδεχτώ τη µητρότητα ως ηθεληµένο εξαναγκασµό: πόσες γυναίκες (συνειδητά ή ασυνείδητα) «θέλησαν» να γίνουν µητέρες επειδή εσωτερίκευσαν πως αυτό υποχρεούνται να θελήσουν για να γίνουν ευτυχισµένες και άφησαν στην άκρη το δικαίωµά τους στη ζωή όπως την ονειρεύτηκαν µακριά από κοινωνικά φίλτρα.

Η γυναικεία φύση είναι ορθά περισσότερο συνδεδεµένη µε την τεκνοποιία;

Η σύνδεση αυτή δεν είναι τίποτε άλλο πάρα ένα προϊόν κοινωνικών και οικονοµικών αναγκών και µεταβολών που στο πέρασµα του χρόνου διαµόρφωσαν αυτή τη συνείδηση. Κατά τ’ άλλα δεν
υπάρχουν επιστηµονικά δεδοµένα που να αποδεικνύουν τη θέση αυτή ή την ύπαρξη του περίφηµου µητρικού ενστίκτου στο όνοµα του οποίου ενισχύεται η κοινωνική πίεση.

Είσαι αισιόδοξη για το µέλλον; Τι σου δίνει δύναµη για την συνέχεια;

Ούτε αισιόδοξη, ούτε απαισιόδοξη είµαι. Προβλήµατα πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Η εποχή µας δεν είναι ρόδινη σε παγκόσµιο επίπεδο. Το ζήτηµα είναι πώς επιλέγουµε να σταθούµε µε τις πράξεις µας απέναντι σ’ αυτό. Δεν έχω την ψευδαίσθηση πως µπορώ να αλλάξω τον κόσµο, αλλά στο βαθµό που περνάει από το χέρι µου θέλω να τον κάνω λίγο πιο όµορφο.

Γέρμα – el cuerpo muerto

Από 13 – 18 Οκτωβρίου στο Bios (Πειραιώς 84)

Από τις 13 Οκτωβρίου ανεβαίνει στο Βios για έξι (6) μόνο παραστάσεις.

Ταυτότητα παράστασης 

Μετάφραση: Τζένη Μαστοράκη

Σκηνοθεσία/ Σχεδιασμός φωτισμών: Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου

Δραματουργική επεξεργασία – Συνεργασία στη σκηνοθεσία: Αντώνης Περαντωνάκης 

Ερμηνεία: Ιφιγένεια Καραμήτρου

Σύνθεση / Μουσικός επί σκηνής: Λίνα Ζάχαρη

Οργάνωση παραγωγής: Arte Libera

Πού: Bios (Πειραιώς 84)

Πότε: Για έξι (6) μόνο παραστάσεις στις 13, 14, 15, 16, 17, 18 Οκτωβρίου στις 21.00

TagsBios

Related articles More from author

  • Νέα

    Πεθαίνω σα χώρα του Δημήτρη Δημητριάδη από την Ομάδα KNOT στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ

    2 Μαΐου 2022
    By Cue Team
  • Νέα

    Θείος Βάνιας του Άντον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο BIOSMain

    21 Οκτωβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Το θείο τραγί 2022 / 10 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ FEAT.ATH Kids από τον Άρη Μπινιάρη στο Bios

    29 Μαρτίου 2022
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Δήμητρα Βλαγκοπούλου / Σε βάθος χρόνου, σε ουσία τρόπου

    26 Μαρτίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    πώς θα αποφύγετε τα ατυχήματα της καθημερινής ζωής – Κείμενο – Σκηνοθεσία: Άρτεμις Χρυσοστομίδου

    24 Ιανουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Ελεονώρα Ηλία / form.at: Οι φόρμες της συνύπαρξης

    6 Ιουνίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf