CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Ελένη Βιτάλη και Χρήστος Θηβαίος / Μια απρόβλεπτη συνάντηση στο Γυάλινο Μουσικό ...

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Άποψη
Home›Cues›Άποψη›Επουλώνοντας τις πληγές μας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φιλοκτήτης από τους Elephas Tiliensis

Επουλώνοντας τις πληγές μας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φιλοκτήτης από τους Elephas Tiliensis

By Αγγελική Κουτελιά
28 Μαΐου 2019
844
0

Ο Φιλοκτήτης, ένας άρχοντας πολεμιστής, επιβιώνει μόνος και ξεχασμένος σε ένα έρημο νησί (Λήμνο). Οι σύντροφοί του τον πρόδωσαν ενώ βάδιζαν μαζί προς την Τροία. Τον εγκατέλειψαν, επειδή δεν άντεχαν τις κραυγές από τον πόνο και τη δυσοσμία της πληγής του από το δάγκωμα του ιερού υδρόβιου φιδιού. Μετά από δέκα χρόνια αρρώστιας και απομόνωσης, ο Νεοπτόλεμος (γιος του Αχιλλέα) με τον Οδυσσέα καταφθάνουν στο νησί και προσπαθούν να τον πείσουν να τους ακολουθήσει στην Τροία.

Η προδοσία, η εγκατάλειψη, η μοναξιά…

Η δυναμική αυτής της τραγωδίας του Σοφοκλή έχει να κάνει με το πανανθρώπινο αίσθημα της μοναχικής επιβίωσης στους προσωπικούς μας υφάλους. Πόσες φορές δεν έχουμε νιώσει εγκαταλελειμμένοι και προδομένοι, προσπαθώντας να διαχειριστούμε την οργή μας; Το ερώτημα είναι με ποιόν τρόπο αντιμετωπίζουμε τα τραύματά μας;

Τρεφόμενοι από το θυμό μας μπορεί να επιλέξουμε να κινούμαστε μόνοι. Αναγνωρίζοντας στους γύρω μας μόνο τους εν δυνάμει κακοποιητές μας. Αρνούμενοι να κατανοήσουμε πως οι άνθρωποι δεν εγκαταλείπουν και δεν προδίδουν μονάχα. Χάνοντας την εμπειρία του μοιράσματος.

“Η μοναξιά του ανθρώπου δεν είναι παρά ο φόβος του για τη ζωή”/ Ευγένιος Ο’ Νηλ

Ο μοναχικός δρόμος ενός τραυματισμένου ανθρώπου μπορεί να τροφοδοτεί την -απατηλή- αίγλη της ηρωικής επιβίωσης. Χρησιμοποιώντας τον αμυντικό μηχανισμό της απόσυρσης (σωματικής και ψυχικής) καλύπτουμε την οδύνη μας με τη ναρκισσιστική ψευδαίσθηση ότι “δεν έχω ανάγκη κανέναν, μπορώ να τα καταφέρω μόνος μου”.

Ο Φιλοκτήτης μας μαθαίνει πως μπορούμε να φροντίσουμε τα τραύματά μας, αγγίζοντας τα κομμάτια του παρελθόντος που τόσο μας πληγώνουν. Με αφετηρία το χτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τον νεαρό Νεοπτόλεμο. Περνώντας από μια διαδρομή συγκρούσεων, απογοητεύσεων και απόγνωσης, κατάφεραν να αισθανθεί ο ένας τις ανάγκες του άλλου. Να μην μείνουν στις παγιωμένες θέσεις τους.

Συνοδευόμενοι από το συναίσθημα της ανακούφισης που προσέφερε η αγκαλιά των ηρώων στο τέλος της παράστασης, διαπιστώνουμε πόσο βοηθητικό είναι να αναλαμβάνουμε την ευθύνη των επιλογών μας. Συν-κινούμενοι από τη δυνατότητα μετα-κίνησης των ηρώων κατανοούμε τη σημασία του να αποκτούμε καινούριες θέσεις. Αφήνοντας στην άκρη την εγκλωβιστική στάση του “οι άλλοι φταίνε για τα δεινά μου”.

 

Γράφει η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά

TagsΚΕΤ

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Νέλλη Πουλοπούλου / Οι Ανθρώπινοι ζωολογικοί κήποι και η θεατρική αναπαράστασή τους

    28 Σεπτεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Φωτεινή Παπαχριστοπούλου & Δημήτρης Τσιγκριμάνης / Λεόντιος και Λένα στο ΚΕΤ

    14 Μαρτίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Ο Βουβός Σερβιτόρος του Harold Pinter σε σκηνοθεσία του Νίκου Πασχίδη & της Νουρμάλα Ήστυ στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

    9 Ιανουαρίου 2018
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Ο Βουβός Σερβιτόρος του Χάρολντ Πίντερ στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

    1 Φεβρουαρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    ΑΡΕΤΗ των Παντελή Κυραμαργιού & Λίνας Ζαμπετάκη Μάιο στο ΚΕΤ

    28 Απριλίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Η Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος του Philippe Minyana από την Ομάδα Black Forest στο ΚΕΤ

    5 Δεκεμβρίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf