CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Τέσσερις εποχές / Βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Αντόνιο Βιβάλντι από του ...

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι ελεύθεροι πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού στο Εθνικό Θέατρο σε Live streaming

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Διαδικτυακές Ραδιοφωνικές Εκπομπές εμπνευσμένες από τη “Γραμμή του Ορίζοντος” του Χρήστου Βακαλόπουλου

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ρόζμαρι / Μια παράσταση «θέατρο σε μονό πλάνο» βασισμένη στην ταινία “Tο ...

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Support Art Workers / Περί διαδοχής στη διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου // ...

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Η Κληρονομιά του Μαριβώ on demand Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Φεβρουαρίου

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • O Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου του Μ. Καραγάτση σε live streaming ζωντανά από ...

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Δημοτικό Θέατρο Πειραιά / λογοτεχνικά ταξίδια από τις συχνότητες της ραδιοφωνίας

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Πανούκλα του Αλμπέρ Καμύ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Ο κήπος με τα συναισθήματα της Βίκυς Σάκκη

      7 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Το κοινωνικό Συμβόλαιο και ο Λόγος περί της καταγωγής και των θεμελίων ...

      22 Ιανουαρίου 2021
      0
    • λείπει του Θ.Π. Ζαφειρίου από Εκδόσεις Andy’s Publishers

      20 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Άκης Πετρετζίκης - Street Food / Τα αγαπημένα μας

      17 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Όλοι οι λόγοι για να δεις την «Οικογένεια Μπρίτζερτον» στο Netflix!

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Τα φίλτρα του θανάτου της Αναστασίας Κατσούρη από τις Εκδόσεις Αγγελάκη

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Μετά το τέλος της Clare Mackintosh από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο

      11 Ιανουαρίου 2021
      0
    • Η Έβδομη Σφραγίδα / Σχόλιο στην ομώνυμη ταινία του Μπέργκμαν

      17 Δεκεμβρίου 2020
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      24 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Jocker / Αφήστε ό,τι κάνετε και δείτε το αμέσως!

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΑΝΑ-ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ / Επιλεγμένες διαδικτυακές προβολές από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ- ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΔΥΟ ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

      17 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Χρήστος Θηβαίος / Έπειτα απ’ το μεγάλο μπουμ live streaming από τον ...

      10 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ - ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ / Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου

      8 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΟΡΝΙΘΕΣ (Ή ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΟΥΛΙ) του Μπάμπη Μακρίδη στο κανάλι του ...

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Οι 15 Ταινίες Του Χρήστου / Νέο Σεμινάριο στο FÅRÖ

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Inside – Outside art @ coronavirus time / Ψηφιακή Έκθεση Ζωγραφικής της ...

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Paisios Mentesidis/ Jewelry that rock our world

      23 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue me in / Θάνος Ζήσης

      22 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The designer: Not Today Jewelry / Gone with todays flow

      18 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Θοδωρής Τσάτσος

      15 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • Cue Me In / Ναδίνα Τζιάτζιου

      4 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hangover / Η επόμενη μέρα του streetwear

      2 Φεβρουαρίου 2021
      0
    • ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Candleland / Το άρωμα της ανάμνησης

      25 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer: Hard.Clo / Μια σκληρή ιστορία μόδας

      21 Ιανουαρίου 2021
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Παρουσιάσεις
Home›Θέατρο›Παρουσιάσεις›Απόψε αυτοσχεδιάζουμε στο Εθνικό Θέατρο / Ένα ντοκυμανταίρ για το Θέατρο

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε στο Εθνικό Θέατρο / Ένα ντοκυμανταίρ για το Θέατρο

By Ήβη Βασιλείου
19 Φεβρουαρίου 2019
427
0
Share:

 

Ένας θίασος εργάζεται με σκοπό να διασκευάσει και να παρουσιάσει στο θέατρο το διήγημα του Λουίτζι Πιραντέλλο, Λεονόρα, Αντίο! –κατά το οποίο μία οικογένεια που απαρτίζει ένα θίασο, με τη συμμετοχή φιλοξενούμενων ηθοποιών, έρχεται αντιμέτωπη με τις απογοητεύσεις, τις επιβεβαιώσεις και τις προκλήσεις της ζωής, ενώ καθορίζεται από την παράσταση του έργου Ρωμαίος και Ιουλιέτα που ετοιμάζει για το θέατρο-. Η καθοδήγηση του σκηνοθέτη προκαλεί εντάσεις στους ηθοποιούς που εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους μέχρι εκείνος να τους εγκαταλείψει για να ανακαλύψουν μόνοι τους τα όρια και τις αποχρώσεις των ρόλων τους.

Ένας θίασος υπό την καθοδηγηση του Δημήτρη Μαυρίκιου -που υπογράφει και την διασκευή του έργου του Λουίτζι Πιραντέλλο- παρουσιάζει στο Εθνικό Θέατρο το πολυδιάστατο και εντυπωσιακό έργο του Ιταλού συγγραφέα, Απόψε αυτοσχεδιάζουμε. Σε ένα ντοκυμανταίρ για το θέατρο, τις αδυναμίες των ανθρώπων που υπάρχουν σ΄αυτό και την αναντίρρητη δύναμή του, ο Δημήτρης Μαυρίκιος μοιράζεται με τους θεατές, που αποτελούν αναπόσπαστο και ζωτικό κομμάτι του, την αλήθεια του από την πρώτη μέρα συνάντησης ενός θιάσου ως την τελευταία στιγμή συνάντησης με τους θεατές, αποκαλύπτοντας αυτό ακριβώς που υποστηρίζει με σθένος ο Πιραντέλλο, πως δεν υπάρχει καμία απόλυτη αλήθεια και πως τα πάντα είναι σχετικά. Μια παράσταση, μέσα από μια ανθρώπινη διαδρομή με πάθη, λάθη και -κυρίως- προσωπικές, αλλά και ομαδικές επιτυχίες, αποτελεί μια συνάντηση. Μια συνάντηση που δεν χαρακτηρίζεται από κάποια απόλυτη αλήθεια στην οποια μπορούμε να καταλήξουμε. Μια συνάντηση που είναι συνάρτηση της αλήθειας των ηθοποιών, των προσώπων των ρόλων, των συντελεστών, του σκηνοθέτη, του συγγραφέα, του θεατή -ειδικού και μη-. Μια συνάντηση μοναδική, ουσιαστικά αμετάδοτη, που απαιτεί την συμπυκνωμένη προσοχή μας, εκτός του χρόνου της πραγματικότητας που κυλά, στο σημείο ακριβώς που επιτυγχάνεται η ¨αθανασία¨ μέσω της ¨θνησιγενούς τέχνης¨ του θεάτρου (Γιάννης Βαρβέρης).

Ο Δημήτρης Μαυρίκιος διασκευάζει το έργο του Πιραντέλλο, κρατώντας την ουσία του που είναι να χαρίσει στον θεατή την εμπειρία της κατασκευής της παράστασης, το κομμάτι που εκείνος δεν μετέχει αλλα νιώθει και φέρνοντάς το λίγο πιο κοντά μας, δίνοντας μας κάποια απαραίτητα κλειδιά για την πρόσληψή του. Ο ίδιος κρατάει τον ρόλο του σκηνοθέτη και οι ηθοποιοί ξεκινούν υποδυόμενοι τους εαυτούς τους για να μπορέσουμε να τους ακολουθήσουμε ώστε να πραγματοποιήσουμε όλοι μαζί το πρώτο βήμα της διαδρομής στο βάθος του έργου του Πιραντέλλο. Η μουσική της παράστασης είναι αυτή του Μάνου Χατζηδάκι -σε ενορχήστρωση Νίκου Κυπουργού- που ειχε γραφτεί για την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Ελλάδα το 1961 από τον Δημήτρη Μυράτ, δίνοντας άλλη μια διάσταση στην θεατρική εμπειρία, αυτή της μνήμης, που παραμένει, λειτουργεί, ισχυροποιείται. Την μνήμη που διατηρούμε και αυτή που χτίζουμε -κοινή και προσωπική- υπηρέτησαν και τα σκηνικά του Δημήτρη Πολυχρονιάδη, τα κοστούμια της Νίκης Ψυχογιού και οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου.

Οι ηθοποιοί Γιάννης Βογιατζής, Λυδία Φωτοπούλου και Ράνια Οικονομίδου αξιοποίησαν την εμπειρία τους στο θεατρο, την έπλεξαν με τις προσωπικές τους αλήθειες και φώτισαν τρυφερά και ουσιαστικά τους ρόλους, τα πρόσωπα και την θέση τους πάνω στη σκηνή. Η Γιούλικα Σκαφιδά, ο Αλέξανδρος Βάρθης, ο Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, ο Στέφανος Παπατρέχας, ο Γιάννης Αρτεμισιάδης, ο Μιχάλης Αρτεμισιάδης, η Μαρία Βαρδάκα, ο Δημήτρης Κακαβούλας, ο Γιώργος Μπένος, η Λιλή Νταλανίκα, η Εύα Οικονόμου – Βαμβακά και ο Νεκτάριος Φαρμάκης κινήθηκαν με χάρη -κίνηση & χορογραφία: Βάλια Παπαχρήστου-, άνεση και πίστη στα επίπεδα του έργου και της παράστασης. Μιας παράστασης για το θέατρο και τους ανθρώπους του -καλλιτέχνες, συντελεστές, θεατές από την αρχή ως το τέλος.

Πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

TagsΕθνικό Θέατρο
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Η κυρία του Μαξίμ του Ζωρζ Φεντώ στο Εθνικό Θέατρο

    25 Οκτωβρίου 2020
    By Cue Team
  • Παιδί

    Ο πρίγκιπας και ο φτωχός του Μαρκ Τουαίην στο Εθνικό Θέατρο

    2 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    «Πέερ Γκυντ» το αριστούργημα του Χένρικ Ιψεν από 23 Νοεμβρίου στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Δημήτρη ...

    31 Οκτωβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    LIVE STREAMING από το Θέατρο Rex Φεγγάρι από χαρτί των Μιχάλη Ρέππα-Θανάση Παπαθανασίου

    30 Νοεμβρίου 2020
    By Cue Team
  • Σεμινάρια

    Ο Εugenio Barba στο Εθνικό Θέατρο για διήμερο master class

    22 Ιουνίου 2020
    By Cue Team
  • Νέα

    Selfie: στο βάθος πίσω η πόλη / Αστική περιπετειώδης αφήγηση στο Εθνικό Θέατρο

    18 Μαρτίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Συμπληγάδες Γενεθλίων του Δημήτρη Καταλειφού από τις Εκδόσεις Πατάκη

Kakuru Handmade Jewelry

Artiko Handmade Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr

© 2018 CueMagazine. All Rights Reserved

☢ designed by titouf