CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
My Book/Self
Home›Βιβλία›My Book/Self›My Book/Self: Παντελής Φλατσούσης

My Book/Self: Παντελής Φλατσούσης

By Cue Team
13 Φεβρουαρίου 2019
751
0
Share:

 

Διαβάζετε καθημερινά;

Συνήθως, ναι, αν και τον τελευταίο καιρό υπάρχουν κάποιες μέρες που μου ξεφεύγουν γιατί δεν προλαβαίνω. Αλλά συνήθως θα βρω τον χρόνο να διαβάσω και αν οχι κάποιο βιβλίο, άρθρα σχετικά με θέματα που με ενδιαφέρουν.

 

Από ποια ανάγκη σας προκύπτει η αναγνωστική συνήθεια;

Νομίζω από την ανάγκη να καταλάβω τον κόσμο και εμένα μέσα σε αυτόν. Περίπου, όπως και όλες οι τέχνες, αλλά σίγουρα η δύναμη του γραπτού λόγου είναι πολύ μεγαλύτερη.

 

Τι προσφέρει στην ζωή σας;

Μερικές φορές, νομίζω ότι έχω καταλάβει! Αστειεύομαι, αλλά σίγουρα θεωρώ ότι το να διαβάζεις , παρ’ότι παίζει ρόλο και τι αλλά και πώς διαβάζεις, σε κάνει να αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι ότι δεν είσαι το κέντρο του κόσμου. Είναι αυτό που είπα και πριν, ότι καταλαβαίνεις τον κόσμο και τον εαυτό μέσα σε αυτόν. Πάντως, από μόνα τους τα βιβλία δεν μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα. Η πραγματική εμπειρία, νομίζω, καθορίζει το γιατί διαβάζω κάτι, αν το μελετάω ή απλά το διαβάζω διαγώνια, πόσο αντιλαμβάνεται κανείς τις αντιφάσεις. Τα βιβλία  έρχονται μετά σε αυτή την περίπτωση.

 

Πως διαλέγετε ποιο βιβλίο θα διαβάσετε;

Συνήθως έχω τομείς ή περιόδους που με ενδιαφέρουν σε μία χρονική στιγμή και έτσι φέρνει το ένα το άλλο ή πολλές φορές κάποια βιβλία τα διαβάζω ταυτόχρονα, κυρίως αν θεωρούνται ”αντίθετα” για να έχω συγκριτική εικόνα. Σπάνια, μπάινω στο βιβλιοπωλέιο και παίρνω κάτι τυχαία. Τις περισσότερες φορές είτε ξέρω τι θέλω να διαβάσω, είτε ταλαντεύομαι ανάμεσα σε δύο ή τρία συγκεκριμένα βιβλία.

 

Ποιος είναι ο ορισμός του καλού βιβλίου;

Δύσκολη ερώτηση. Αλλά εδω μπορούμε να πούμε κάτι κάπως πιο γενικό, γιατί δυσκολεύομαι να δίνω ορισμούς, ότι δηλαδή ένα καλό βιβλίο, λογοτεχνικό ή και οχι μόνο, όπως και ένα έργο τέχνης και ο,τιδήποτε αφορά με την ευρύτερη έννοια την κοινωνική ζωή, το λέμε καλό όταν έχει μία αντίληψη των αντιφάσεων που αποτελούν αυτή την ζωή.

 

Ποια είναι η ιδανική συνθήκη διαβάσματος; Που διαβάζετε συνήθως;

Ιδανική συνθήκη είναι σίγουρα με κόσμο. Είτε σε κάποια βιβλιοθήκη, είτε οπουδήποτε έξω. Στο σπίτι δεν μου αρέσει πολύ να διαβάζω, σαφέστατα και το κάνω αλλά δεν είναι ιδανική συνθήκη για μένα. Και αντιπαθώ πολύ το να φτιάξω μια ειδυλλιακή και γαλήνια ατμόσφαιρα για να διαβάσω. Μάλλον, επειδή πιστεύω ότι τα βιβλία δεν είναι για να ηρεμούν και να γαληνεύουν αλλά για να ξυπνάν και να εξεγείρουν.

 

Ο Κάφκα είπε: «Τα βιβλία που έχουμε ανάγκη είναι εκείνα που πέφτουν σαν το τσεκούρι στην παγωμένη θάλασσα της ψυχής». Υπάρχουν βιβλία που σας έχουν κάνει να νιώσετε έτσι; Αν ναι, ποια;

Ναι, νομίζω αντιλαμβάνομαι αυτό που λέει ο Κάφκα, γιατί είναι πολύ συγκεκριμένη η ψυχική κατάσταση την οποία γι’αυτόν ”σπάει” το βιβλίο. Και μου έχει συμβει σε συγκεκριμένες περιόδους. Θα έλεγα ότι μου είχε συμβεί με τον ”Μύθο του Σισσύφου” του Καμύ. Ήταν σε μία τέτοια περίοδο εσωτερικής παγωμάρας και όντως ήταν μία δυσάρεστη εμπειρία. Αλλά  σαν άνθρωπος που εκτιμά τις δυσάρεστες εμπειρίες μπορώ να πω οτι επηρεάστηκα πολύ από εκείνο το βιβλίο, ασχέτως αν δεν είναι από τα αγαπημένα μου.

 

Ποιο βιβλίο θα προτείνατε σε κάποιον να διαβάσει;

Αναλόγως τι θέλει να διαβάσει, τι έχει ανάγκη αυτή την στιγμή στην ζωή του, τι ψάχνει. Πάντως θα πρότεινα οπωσδήποτε σε κάποιον που είχε λίγο χρόνο τον ”Άνθρωπο χωρίς ιδιότητες” του Μούζιλ. Είναι κάπως μεγάλο, αλλά αξίζει τον κόπο. Ή οποιοδήποτε βιβλίο του Bernhard, ιδανικά τον ”Αποτυχημένο”.

 

Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτήν την περίοδο;

Αυτή την περίοδο και λόγω της Ιταλικής Νύχτας που ετοιμάζουμε και πραγματεύεται τέτοια ζητήματα, διαβάζω το ” Έθνη και Εθνικισμός” του Hobsbawm.

 

Μοιραστείτε μαζί μας την πρώτη του φράση…

”Ας υποθέσουμε ότι μια μέρα, μετά από έναν πυρηνικό πολεμο, ενας ενδογαλαξιακος ιστορικος προσγειωνεται σε ενα νεκρο πλεον πλανητη με σκοπο να ερευνησει την απομακρη μικρη καταστροφη την οποια εχουν καταγραψει οι ανιχνευτες του δικου του γαλαξια” Τώρα που το βλέπω αν δεν ξέρεις περι τινος προκειται νομιζεις ειναι sci-fi!

 

Ο Παντελής Φλατσούσης σκηνοθετεί την παράσταση του έργου του Έντεν φον Χόρβατ, Ιταλική Νύχτα που θα παρουσιάζεται από 13/2 και κάθε Τετάρτη στις 20.00 & Πέμπτη στις 21.00 στη Β΄Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας.

TagsΘέατρο Οδού Κεφαλληνίας Β΄Σκηνή
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Mια Ζωή στο Θέατρο του Ντέιβιντ Μάμετ στη Β΄σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας

    27 Νοεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β’ ΣΚΗΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΔΟΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ 2018-2019

    14 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • My Book/Self

    My Book/Self: Τάσος Κορκός

    6 Μαρτίου 2017
    By Cue Team
  • My Book/Self

    My Book/Self: Αμαλία Αρσένη

    16 Ιανουαρίου 2017
    By Cue Team
  • My Book/Self

    My Book/Self: Άρης Ασπρούλης

    23 Ιανουαρίου 2017
    By Cue Team
  • My Book/Self

    My Book/Self: Δώρα Παρδάλη

    12 Ιουνίου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf