CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Ελένη Βιτάλη και Χρήστος Θηβαίος / Μια απρόβλεπτη συνάντηση στο Γυάλινο Μουσικό ...

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Άποψη
Home›Cues›Άποψη›Ήταν ευχαρίστηση να καις / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φαρενάιτ 451 που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα

Ήταν ευχαρίστηση να καις / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Φαρενάιτ 451 που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα

By Αγγελική Κουτελιά
29 Ιανουαρίου 2019
621
0

Έρχεται τόσο γρήγορα η στιγμή που δεν υπάρχει πια τίποτα για να περιμένουμε/Μαρσέλ Προυστ. Όταν ο Ραίη Μπράντμπερυ έγραφε το Φαρενάιτ 451, το 1953, ίσως δεν φανταζόνταν με πόση ευστοχία περιέγραφε τη μελλοντική μας κατάσταση: μια κοινωνία αλυσοδεμένη στο Θέαμα, βυθισμένη σε καταστάσεις απομόνωσης, κενή συναισθημάτων και επιθυμιών.

Έπλασε πυροτεχνουργούς που καίνε βιβλία που κρατούνται παρανόμως σε σπίτια, ώστε να μην υποκινούν τη σκέψη. Κατέκλυσε με τεράστιες οθόνες προβολής τηλεοπτικών σόου την καθημερινότητα των ηρώων του. Άφησε εκτός σχεδίου πόλεως τους εναπομείναντες αντιφρονούντες, που δεν δέχτηκαν να κομματιάσουν τη σκέψη τους. Περιέγραψε την πορεία ενός πυροτεχνουργού που διακινήθηκε εσωτερικά από τη ζωντάνια μιας κοπέλας που μπορούσε ακόμα να αναρωτιέται γιατί γίνονται τα πράγματα και όχι μόνο πώς γίνονται.

Ξόδευα άσκοπα το χρόνο μου και τώρα ο χρόνος ξοδεύει άσκοπα εμένα/Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Ο χρόνος για σκέψη φαντάζει πολυτέλεια. Ο χώρος για την αποτύπωση του αληθινού μας βιώματος έχει διαβρωθεί από τη συντριπτική φύση της εμπορευματοποιημένης κοινωνίας. Μιας κοινωνίας που απορροφά κάθε ίχνος αυθεντικότητας και πραγματικότητας, φιλτράροντάς τη μέσα από τα κυρίαρχα πρότυπα.

Όταν ο άνθρωπος ανακάλυψε τον καθρέφτη, άρχισε να χάνει την ψυχή του/Εμίλ Ντιρκέμ. Το Είναι έχει μετατραπεί σε Φαίνεσθαι. Κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας έχει εμποτιστεί από την ανάγκη μας να την προβάλλουμε. Ζούμε δίνοντας μορφή στην αναπαράσταση της ζωής μας. Ποιό βίωμά μας είναι απολύτως αυθεντικό και δεν έχει μολυνθεί από το κυρίαρχο; Πόσο μας επιτρέπεται να δημιουργούμε καταστάσεις και να μην τις ενσωματώνουμε αβίαστα; Η αυθεντικότητα μοιάζει βαρετή. Ζει στο σκοτάδι, ηττημένη από τη λάμψη του Θεάματος. Η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων εγκλωβίζεται σε βεβιασμένες στιγμές διασκέδασης. Ο χρόνος είναι πολύ συγκεκριμένος για να χωρέσει οποιαδήποτε στιγμή ελευθερίας. Ακόμα και οι συγκινήσεις μας χρειάζεται να αποτυπωθούν και να μοιραστούν εικονικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αποκτήσουν νόημα.

Ζούμε παίζοντας τους ρόλους που μας έχουν αναθέσει. Αυτοματοποιημένες ζωές. Ασφυκτικά γεμάτες από συμβάσεις και καταναγκασμούς εκτοπίζοντας οποιαδήποτε στιγμή δημιουργίας. Το να δημιουργείς, σημαίνει επίσης να δίνεις μια μορφή στο πεπρωμένο σου/Αλμπέρ Καμύ.

(Ο τίτλος αποτελεί την πρώτη φράση από το «Fahrenheit 451» του Ραίη Μπράντμπερυ).

 

Γράφει η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά

Πληροφορίες για την παράσταση εδω.

TagsΘέατρο Πόρτα

Related articles More from author

  • Άποψη

    Γυναίκες / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Top Girls που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πόρτα

    7 Ιανουαρίου 2020
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Συνεντεύξεις

    Διαμαντής Αδαμαντίδης & Βασίλης Σαφός / Οι αναστατώσεις του Οικότροφου Τέρλες: The Talk

    28 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • ΝέαΠαιδί

    Έξω Πάνω Μέσα Κάτω σε σκηνοθεσία Κατερίνας Καραδήμα για βρέφη από 8 μηνών και νήπια έως 4 χρόνων στο Θέατρο ...

    23 Οκτωβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    Θέατρο Πόρτα / Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός 2018-19

    19 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Οι αναστατώσεις του Οικότροφου Τέρλες του Ρόμπερτ Μούζιλ σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη στο Θέατρο Πόρτα

    31 Οκτωβρίου 2016
    By Cue Team
  • Νέα

    Φαρενάιτ 451 του Ραίη Μπράντμπερυ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου στο Θέατρο Πόρτα

    1 Νοεμβρίου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf