CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Ελένη Βιτάλη και Χρήστος Θηβαίος / Μια απρόβλεπτη συνάντηση στο Γυάλινο Μουσικό ...

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Άποψη
Home›Cues›Άποψη›Η επίμονη αναζήτηση ενός βλέμματος κανονικότητας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Το Χελιδόνι

Η επίμονη αναζήτηση ενός βλέμματος κανονικότητας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Το Χελιδόνι

By Αγγελική Κουτελιά
21 Δεκεμβρίου 2018
542
0

«Εγώ είμαι η μάνα του, εγώ τον έφερα στον κόσμο» φωνάζει πεισματικά η Αμέλια, η μητέρα του Ντάνι, στην προσπάθειά της να σώσει τα απομεινάρια της εγωιστικής της θέσης ως μητέρας παρούσας μέσω της επιβολής της, αλλά απούσας από μια πραγματική συσχέτιση με το γιο της.

Η Αμέλια έχασε τον Ντάνι σε τρομοκρατική επίθεση σε γκέι μπαρ στο Ορλάντο. Ωστόσο σταδιακά στην πορεία του έργου διαπιστώνουμε πως είχε χάσει το γιο της πολύ νωρίτερα, παρά την άρνησή της να παραδεχτεί την απώλεια της σύνδεσης μεταξύ τους. Η κραυγή του γιου της λίγο πριν το τέλος της ζωής του: «Μαμά θα πεθάνω» αναδεικνύει με τον πιο συγκινητικό τρόπο την παντοτινή ανάγκη απεύθυνσης στο σημείο ανάφοράς μας. Στο πρόσωπο που κάλυψε τις πρωταρχικές μας ανάγκες και που μας κράτησε στην αγκαλιά του μαθαίνοντάς μας να ανακαλύπτουμε την ύπαρξή μας μέσα από το καθρέφτισμά της.

Ένα καθρέφτισμα που πολλές φορές δεν είναι διαυγές, αλλά θολωμένο από τις ανασφάλειες και τις επιβολές του ατόμου που μας παρείχε τις πρώτες φροντίδες- εν προκειμένω η μητέρα του Ντάνι. Μια μητέρα που αναζητούσε εναγωνίως ένα βλέμμα κανονικότητας στα μάτια του παιδιού της, αναγκάζοντάς το να περιχαρακώνει τις ανάγκες του, να τις αποσιωπεί για να κρατάει τη μητέρα του εφησυχασμένη. Καταλήγοντας να αντιστρέφονται οι ρόλοι και ο Ντάνι να «κρατάει» τη μητέρα του σε μια κατάσταση ικανοποίησης, φροντίζοντας την επιθυμίας της να διατηρεί την ταυτότητα της «κανονικής» μητέρας. Μιας ταυτότητας που διατηρούσε την ψευδαίσθηση ενός γιου ειδωμένου όπως η ίδια επιθυμούσε να τον δει και που οποιαδήποτε παράκαμψη φάνταζε απειλητική στο στέρεο οικοδόμημα της ταυτότητας του «κανονικού» παιδιού της.

Χάνοντας με αυτό τον τρόπο την αληθινή εμπειρία αλληλεπίδρασης με το παιδί της, στην προσπάθειά της να υπερασπιστεί τον οικείο και ασφαλή ρόλο της. Ο σύντροφος του γιου της, Ραμόν, έρχεται να φωτίσει το σκοτεινό δωμάτιου του ψυχισμού της, ανοίγοντας χαραμάδες αλήθειας, που τόσα χρόνια σφράγιζε εναγωνίως. Ακόμα και αν τα λόγια προκαλούν πόνο στο αρχικό τους άκουσμα, η Αμέλια καταφέρνει να σχετιστεί με το Ραμόν, σαν μια δεύτερη ευκαιρία συσχέτισης με το γιο που δεν πρόλαβε να ζήσει.

Η τρομοκρατική επιθυμία επιβολής της Αμέλια εναντίον του γιου της, την κρατούσε τόσα χρόνια θολωμένη και επιθετική απέναντι σε έναν ψυχισμό που τολμούσε να αναγνωρίζει τις πραγματικές του ποιότητες, και που προσπάθησε να τις υπερασπιστεί, ακόμα και στο τέλος της ζωής του, απέναντι στον αιώνιο πολέμιό του, τη μητέρα του.

Η αρχική της άρνησή να αναλάβει το Ραμόν που δεν εκπληρώνει τα κριτήριά της (τα μουσικά της κριτήρια σε πρώτο επίπεδο), μετατρέπεται σε ένα κάλεσμα ένωσης μέσω του τραγουδιού- νανουρίσματος – συνδετικού κρίκου της τριάδας. Προκαλώντας μας ένα βαθύ τράνταγμα στην υπαρξιακή μας ανάγκη να αγαπηθούμε- να γίνουμε αποδεκτοί, αρχικά από τον πρώτο φροντιστή μας και έπειτα από όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους της ζωής μας. Σκιαγραφώντας το συνεχές της προσπάθειάς μας να γινόμαστε επιθυμητοί μέσα από τα μάτια του άλλου.

Αυτή η γλυκιά αίσθηση αποδοχής της Αμέλια λειτουργεί ανακουφιστικά για τον θεατή. Γιατί ξεπερνά την καταθλιπτική της θέση, όπου συγκρατούσε ένα αποστασιοποιημένο – μουδιασμένο ψυχισμό για να μην πονέσει για την απώλεια του γιου της. Και μας χαρίζει την απόλαυση του μοιράσματος. Μετουσιωμένο στο καθησυχαστικό νανούρισμα της παράστασης, προορισμένο να προσφέρει στο παιδί την ασφάλεια μιας μητέρας που είναι εκεί για τον συντροφεύσει με φροντίδα μέχρι την παράδοσή του στον (αιώνιο) ύπνο.

Γράφει η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά

 

Πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

TagsΘέατρο Μικρό Γκλόρια

Related articles More from author

  • Νέα

    8+1 θεατρικές παραστάσεις για τις γιορτές!

    24 Δεκεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    The Talk: Ο κύριος Σμιθ ανοίγει την πόρτα / Ηθικά διλήμματα και οι απαντήσεις εντός

    25 Νοεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Παιχνιδοποιός του Γκάρντνερ ΜακΚέυ σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

    1 Αυγούστου 2022
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Καινούργια Σελίδα του Νιλ Σάιμον στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

    30 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Καινούργια σελίδα του Νιλ Σάιμον σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου από 8/11 στο θέατρο Γκλόρια Μικρό

    1 Νοεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    O Xαρτοπόλεμος του Βαγγέλη Ρωμνιού επιστρέφει για τρίτη χρονιά!

    4 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf