CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Άποψη
Home›Cues›Άποψη›Η επίμονη αναζήτηση ενός βλέμματος κανονικότητας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Το Χελιδόνι

Η επίμονη αναζήτηση ενός βλέμματος κανονικότητας / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Το Χελιδόνι

By Αγγελική Κουτελιά
21 Δεκεμβρίου 2018
455
0
Share:

«Εγώ είμαι η μάνα του, εγώ τον έφερα στον κόσμο» φωνάζει πεισματικά η Αμέλια, η μητέρα του Ντάνι, στην προσπάθειά της να σώσει τα απομεινάρια της εγωιστικής της θέσης ως μητέρας παρούσας μέσω της επιβολής της, αλλά απούσας από μια πραγματική συσχέτιση με το γιο της.

Η Αμέλια έχασε τον Ντάνι σε τρομοκρατική επίθεση σε γκέι μπαρ στο Ορλάντο. Ωστόσο σταδιακά στην πορεία του έργου διαπιστώνουμε πως είχε χάσει το γιο της πολύ νωρίτερα, παρά την άρνησή της να παραδεχτεί την απώλεια της σύνδεσης μεταξύ τους. Η κραυγή του γιου της λίγο πριν το τέλος της ζωής του: «Μαμά θα πεθάνω» αναδεικνύει με τον πιο συγκινητικό τρόπο την παντοτινή ανάγκη απεύθυνσης στο σημείο ανάφοράς μας. Στο πρόσωπο που κάλυψε τις πρωταρχικές μας ανάγκες και που μας κράτησε στην αγκαλιά του μαθαίνοντάς μας να ανακαλύπτουμε την ύπαρξή μας μέσα από το καθρέφτισμά της.

Ένα καθρέφτισμα που πολλές φορές δεν είναι διαυγές, αλλά θολωμένο από τις ανασφάλειες και τις επιβολές του ατόμου που μας παρείχε τις πρώτες φροντίδες- εν προκειμένω η μητέρα του Ντάνι. Μια μητέρα που αναζητούσε εναγωνίως ένα βλέμμα κανονικότητας στα μάτια του παιδιού της, αναγκάζοντάς το να περιχαρακώνει τις ανάγκες του, να τις αποσιωπεί για να κρατάει τη μητέρα του εφησυχασμένη. Καταλήγοντας να αντιστρέφονται οι ρόλοι και ο Ντάνι να «κρατάει» τη μητέρα του σε μια κατάσταση ικανοποίησης, φροντίζοντας την επιθυμίας της να διατηρεί την ταυτότητα της «κανονικής» μητέρας. Μιας ταυτότητας που διατηρούσε την ψευδαίσθηση ενός γιου ειδωμένου όπως η ίδια επιθυμούσε να τον δει και που οποιαδήποτε παράκαμψη φάνταζε απειλητική στο στέρεο οικοδόμημα της ταυτότητας του «κανονικού» παιδιού της.

Χάνοντας με αυτό τον τρόπο την αληθινή εμπειρία αλληλεπίδρασης με το παιδί της, στην προσπάθειά της να υπερασπιστεί τον οικείο και ασφαλή ρόλο της. Ο σύντροφος του γιου της, Ραμόν, έρχεται να φωτίσει το σκοτεινό δωμάτιου του ψυχισμού της, ανοίγοντας χαραμάδες αλήθειας, που τόσα χρόνια σφράγιζε εναγωνίως. Ακόμα και αν τα λόγια προκαλούν πόνο στο αρχικό τους άκουσμα, η Αμέλια καταφέρνει να σχετιστεί με το Ραμόν, σαν μια δεύτερη ευκαιρία συσχέτισης με το γιο που δεν πρόλαβε να ζήσει.

Η τρομοκρατική επιθυμία επιβολής της Αμέλια εναντίον του γιου της, την κρατούσε τόσα χρόνια θολωμένη και επιθετική απέναντι σε έναν ψυχισμό που τολμούσε να αναγνωρίζει τις πραγματικές του ποιότητες, και που προσπάθησε να τις υπερασπιστεί, ακόμα και στο τέλος της ζωής του, απέναντι στον αιώνιο πολέμιό του, τη μητέρα του.

Η αρχική της άρνησή να αναλάβει το Ραμόν που δεν εκπληρώνει τα κριτήριά της (τα μουσικά της κριτήρια σε πρώτο επίπεδο), μετατρέπεται σε ένα κάλεσμα ένωσης μέσω του τραγουδιού- νανουρίσματος – συνδετικού κρίκου της τριάδας. Προκαλώντας μας ένα βαθύ τράνταγμα στην υπαρξιακή μας ανάγκη να αγαπηθούμε- να γίνουμε αποδεκτοί, αρχικά από τον πρώτο φροντιστή μας και έπειτα από όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους της ζωής μας. Σκιαγραφώντας το συνεχές της προσπάθειάς μας να γινόμαστε επιθυμητοί μέσα από τα μάτια του άλλου.

Αυτή η γλυκιά αίσθηση αποδοχής της Αμέλια λειτουργεί ανακουφιστικά για τον θεατή. Γιατί ξεπερνά την καταθλιπτική της θέση, όπου συγκρατούσε ένα αποστασιοποιημένο – μουδιασμένο ψυχισμό για να μην πονέσει για την απώλεια του γιου της. Και μας χαρίζει την απόλαυση του μοιράσματος. Μετουσιωμένο στο καθησυχαστικό νανούρισμα της παράστασης, προορισμένο να προσφέρει στο παιδί την ασφάλεια μιας μητέρας που είναι εκεί για τον συντροφεύσει με φροντίδα μέχρι την παράδοσή του στον (αιώνιο) ύπνο.

Γράφει η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια Αγγελική Κουτελιά

 

Πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

TagsΘέατρο Μικρό Γκλόρια
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    O Xαρτοπόλεμος του Βαγγέλη Ρωμνιού επιστρέφει για τρίτη χρονιά!

    4 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Μισά Μισά των Τζόρντι Σάντσεθ και Πεπ Άντον Γκόμεθ σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

    11 Φεβρουαρίου 2019
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Το Χελιδόνι (La Golondrina) του Guillem Clua σε σκηνοθεσία Ελένης Γκασούκα στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

    26 Δεκεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Παρουσιάσεις

    Καινούργια Σελίδα του Νιλ Σάιμον στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια

    30 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Το Χελιδόνι ( La Golondrina ) του Guillem Clua σε σκηνοθεσία Ελένης Γκασούκα στο θέατρο Μικρό Γκλόρια

    24 Νοεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    Ο κύριος Σμιθ ανοίγει την πόρτα του Σάκη Σερέφα σε σκηνοθεσία Μαρίας Αιγινίτου στο Θέατρο Γκλόρια Μικρό

    5 Σεπτεμβρίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf