CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
ΠαιδίΣυνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Παιδί›Χρύσα Διαμαντοπούλου / Μικρός Νότος: Ο χώρος των παιδιών

Χρύσα Διαμαντοπούλου / Μικρός Νότος: Ο χώρος των παιδιών

By Ήβη Βασιλείου
27 Σεπτεμβρίου 2018
877
0
Share:

Τα παιδιά αποτελούν τους θεατές του μέλλοντος, τους ανθρώπους του μέλλοντος. Κάθε επαφή τους με την τέχνη του θεάτρου τα διαμορφώνει και τα καθορίζει με πολλαπλούς τρόπους. Μια παράσταση που απευθύνεται στα παιδιά οφείλει να φτιαγμένη με αμιγή υλικά θεάτρου, με ειλικρίνεια και πίστη. Η Χρύσα Διαμαντοπούλου και η ομάδα Μικρός Νότος αντιμετωπίζουν τα παιδιά ως ικανότατους και σημαντικούς θεατές. Δημιουργούν παραστάσεις βασισμένες σε παραμύθια με ζωντανή μουσική και ενεργούς καλλιτέχνες. Μας μίλησε για την δράση και την φιλοσοφία της ομάδας, για το παιδικό θέατρο και τις προεκτάσεις του, για το φετινό πρόγραμμα, τις παραστάσεις και τις στάσεις που περιλαμβάνει.

 

Ποιος είναι ο πυρήνας της δουλειάς της ομάδας Μικρός Νότος; Ποιοι οι στόχοι της;

H θεατρική ομάδα Μικρός Νότος δημιουργήθηκε από την ανάγκη μου να υπάρξει ένα καλλιτεχνικό περιβάλλον ασφαλές μέσα στο οποίο θα μπορούν να γεννηθούν παραστάσεις για παιδιά, με στόχο την ψυχαγωγία τους αλλά ταυτόχρονα  και την κοινωνικοσυναισθηματική ωρίμανσή τους.

Στόχοι μας είναι να προσφέρουμε σε μικρούς και μεγάλους μία θεατρική εμπειρία, όπου το παιδί είναι πραγματικά το κέντρο της, με αγάπη, φροντίδα, γνώση, εμπειρία. Να συμβάλουμε στο έργο γονέων και εκπαιδευτικού, δημιουργώντας δράσεις πολιτισμού με τις Αρχές του Εκπαιδευτικού Δράματος. Να φέρνουμε σε επαφή τα παιδιά με τη λαϊκή μας παράδοση και μουσική και με τα μουσικά όργανα. Να κάνουμε τις παραστάσεις μας προσιτές σε όσο γίνεται περισσότερα παιδιά και ιδιαίτερα σε παιδιά που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

 

Τι απαιτεί το θέατρο για παιδιά;

Το θέατρο για παιδιά απαιτεί όλα τα υλικά που απαιτεί το θέατρο. Αμεσότητα, αλήθεια, γνώση, αφοσίωση, έρευνα, αγάπη, φροντίδα. Αυτό που αλλάζει είναι το θέμα και ο τρόπος που το προσεγγίζεις. Ανάλογα με τις ηλικίες των παιδιών επιλέγουμε θέματα που αφορούν το στάδιο ανάπτυξής τους, όπου με εργαλεία όπως το σωματικό θέατρο, οι αρχές του εκπαιδευτικού δράματος, ο ρυθμός, η μουσική κ.ά και με εκπαιδευμένους ηθοποιούς, δημιουργούμε παραστάσεις που σέβονται μικρούς και μεγάλους θεατές.

 

Τι ιδιαιτερότητα έχει ένα παιδί ως θεατής; Πως διαμορφώνεται ο μελλοντικός θεατής;

Δεν θα μιλούσα για ιδιαιτερότητες. Ενα παιδί είναι στα αλήθεια το “θερμόμετρο” για κάθε παράσταση. Ενα παιδί δεν θα διστάσει να πει δυνατά “μαμά κουράστηκα” όταν η παράσταση θα χάσει το ενδιαφέρον της, σε αντίθεση με έναν ενήλικα που θα υπομείνει στωικά μία παράσταση που δεν του αρέσει. Ενα παιδί θα αρχίσει να δυσφορεί, όταν ο ηθοποιός δεν του απευθύνεται πραγματικά, όταν δεν υπάρχει αληθινή επικοινωνία, όταν η παράσταση δεν είναι φτιαγμένη για την ηλικία του. Οταν ακούσεις “Μαμά να φύγουμε” ή “Μαμά βαρέθηκα” τις 99 φορές στις 100 φταις εσύ και όχι το παιδί. Οι παραστάσεις οφείλουν να απευθύνονται σε συγκεκριμένες κάθε φορά ηλικιακές ομάδες, και ως προς το θέμα που διαπραγματεύονται και ως προς τα μέσα που χρησιμοποιούνται.

Στη θεατρική ομάδα Μικρός Νότος χτίζουμε παραστάσεις με απόλυτο σεβασμό στην παιδική ηλικία, όπου το παιδί βρίσκεται στο κέντρο της δουλειάς μας.

Ένα παιδί είναι φορέας κοινωνικών αναπαραστάσεων, καθώς επηρεάζεται από το πλαίσιο του χώρου και του χρόνου στο οποίο μεγαλώνει. Η οικογένεια, η εκπαίδευση, ο πολιτισμός, ο τόπος, το κράτος, η παιδεία, η κοινωνία είναι φορείς που διαμορφώνουν το συγκεκριμένο περιβάλλον στο οποίο κάθε παιδί αναπτύσσεται. Ενας συνεχής διάλογος ανάμεσα σε αυτούς τους φορείς, ένας εκ των οποίων είναι και το θέατρο, διαμορφώνει τελικά τον μελλοντικό θεατή και τον μελλοντικό πολίτη.

Με ό,τι αυτό λοιπόν σημαίνει μέσα από θέματα εμπνευσμένα από τη λαϊκή μας παράδοση, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα καλλιτεχνικό πλαίσιο ασφαλές μέσα στο οποίο το παιδί θα έρθει σε επαφή με την λαϊκή μας παράδοση και τις υψηλές αξίες της, με τη μουσική, θα ανακαλύψει πράγματα που το αφορούν, θα μπορέσει να εκφραστεί ουσιαστικά ενώ παράλληλα θα ψυχαγωγηθεί.

Γιατί επιλέγετε να δουλεύετε με παραμύθια;

Η ελληνική λαϊκή παράδοση είναι μία ανεξάντλητη δεξαμενή αφηγηματικού λόγου, ένα υλικό βαθιάς σοφίας που μας συνδέει με το παρελθόν και την ιστορία του τόπου μας. Εμείς μεταφέροντας με σύγχρονη ματιά στη σκηνή μύθους και ιστορίες που μιλούν για την αγάπη, τη γενναιότητα, την απώλεια, τον φόβο, τη φιλία κ.ά, προσπαθούμε να κάνουμε ξανά κοινό κτήμα μας αυτό που ξεχάστηκε, που παραμελήθηκε. Προσφέρουμε δηλαδή στους θεατές μας μια ευκαιρία μύησης στη σπουδαία αυτή δεξαμενή του προφορικού λόγου. Τα παιδιά αλλά και οι μεγάλοι, μέσα από τη λαϊκή παράδοση, ανακαλύπτουν ένα κόσμο ακέραιο, καθαρό, δίκαιο, που τείνει να ξεχαστεί.

Παράλληλα μέσα από τη δραματοποίηση των παραμυθιών και την ταύτιση των παιδιών με τους ήρωές τους, ενδυναμώνεται ο συναισθηματικός κόσμος του παιδιού. Μέσα από τα παραμύθια τα παιδιά μπορούν να διαπραγματεύονται έννοιες όπως η φιλία, ο σεβασμός, η γενναιότητα κ.ά αλλά και να αντιμετωπίζουν θέματα όπως είναι ο αποχωρισμός, η απώλεια, η ασθένεια και να απελευθερώνονται από το φόβο. Τα παραμύθια αναπτύσσουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των παιδιών ενώ καλλιεργούνται υψηλές αξίες συμβάλλοντας στην ηθική και πνευματική ανάπτυξή τους. Τα παραμύθια επίσης βοηθούν στη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού, ενώ ενισχύεται η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση του, συμβάλλοντας στην ομαλή αναπτυξιακή του πορεία στην ενηλικίωση.

Όταν συνάντησα τον Τάσο Ράτζο, σκηνοθέτη και μελετητή της λαϊκής μας παράδοσης και στενό συνεργάτη της θεατρικής ομάδας Μικρός Νότος, μου έφερε ξανά στη μνήμη μου τη συγκίνηση από τις ιστορίες και τα παραμύθια που μου αφηγούνταν η γιαγιά και ο μπαμπάς μου. Με τη στέρεη και βαθιά γνώση του, αλλά και με την ευαισθησία και την ακρίβειά του επιλέγουμε ελληνικά λαϊκά παραμύθια που με σύγχρονη ματιά παρουσιάζουμε στους μικρούς και μεγάλους θεατές μας. Πιστεύουμε ότι μέσα από τη δουλειά μας αυτή βάζουμε κι εμείς ένα λιθαράκι στο να κρατήσουμε ζωντανό ένα κομμάτι του πολιτισμού μας που οφείλουμε να γνωρίσουμε στις νέες γενιές.

 

Η μουσική τι ρόλο έχει στις παραστάσεις σας;

Η μουσική σε όλες τις εκφάνσεις της-ήχος, ρυθμός, τραγούδι- είναι ένα βασικό εργαλείο που χρησιμοποιούμε σε όλες τις παραστάσεις μας. Η μουσική όπως και το σώμα, μπορεί να δηλώσει, να υπονοήσει ή να υπογραμμίσει, να υπαινιχθεί ή να επαναλάβει ό,τι εξωλεκτικά θέλουμε να επικοινωνήσουμε. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται και κατανοούν με εντυπωσιακή ταχύτητα και βάθος όλους αυτούς τους εξωλεκτικούς τρόπους επικοινωνίας μιας παράστασης.

Ο Πέτρος Δαμουλής, μουσικός-σκηνοθέτης και στενός συνεργάτης της θεατρικής ομάδας Μικρός Νότος, εμπνέεται και υλοποιεί τον μουσικό σχεδιασμό κάθε παράστασης ανάλογα με το θέμα και τις ηλικίες στις οποίες απευθύνεται.  Στην πραγματικότητα “ντύνει” ηχητικά τις παραστάσεις μας (πρωτότυπη μουσική και τραγούδια, ήχοι με γνωστά, πρωτότυπα ακόμα και αυτοσχέδια μουσικά όργανα), επιλέγει τα μουσικά όργανα, που θα χρησιμοποιηθούν και διδάσκει στους ηθοποιούς την εκτέλεσή τους.

Κάθε παράστασή μας ξεκινάει με την παρουσίαση της ομάδας αλλά και των μουσικών οργάνων (οργανογνωσία), που θα χρησιμοποιηθούν στην παράσταση. Με αυτό τον τρόπο το παιδί έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει πολλά μουσικά όργανα, να τα δει, να μάθει το όνομά τους αλλά και να τα ακούσει.

Στις 6 παραστάσεις μας χρησιμοποιούμε περισσότερα από 40 μουσικά όργανα (λαούτο, ούτι, νταούλι, φλογέρα, κιθάρα, μπάντζο, τύμπανα, γιουκαλίλι, μεταλλόφωνο, κουίκα, μουσική γαβάθα, καλίμπα, μαράκες, βροντή, ακορντεόν, αυλό, μπαγλαμά, καραμούζα, κόρνα, μουσική κουρτίνα κ.ά)

 

Τι ετοιμάζετε για την σεζόν που ξεκινάει;

Η νέα σεζόν μας βρίσκει με 5 παραστάσεις. Είναι παραστάσεις που έχουν αγαπηθεί όλα αυτά τα χρόνια και φέτος είναι η τελευταία χρονιά που οι μικροί μας φίλοι θα μπορούν να τις απολαύσουν καθώς του χρόνου έχουμε αποφασίσει να ανανεώσουμε όλο το ρεπερτόριό μας.

Η επιτυχημένη μας παράσταση “Αισώπου… φίλοι” επιστρέφει αναλαμβάνοντας την παιδική σκηνή του φιλόξενου και ανακαινισμένου θεάτρου Σταθμός. Οι παραστάσεις μας ξεκινούν στις 7/10 και κάθε Κυριακή στις 12 το μεσημέρι ενώ τις καθημερινές υποδεχόμαστε σχολεία. Στην παράσταση αυτή 4 γνωστοί και αγαπημένοι μύθοι του Αισώπου ζωντανεύουν με ζωντανή μουσική και διαδραστικό παιχνίδι, ενώ τα παιδιά διασκεδάζουν με την καρδιά τους, αναγνωρίζοντας αλήθειες από τη δική τους καθημερινότητα.

 Στις 11 Νοεμβρίου έχουμε μία ακόμα πρεμιέρα, της μουσικοπαιδαγωγικής μας παράσταση”Γύρω γύρω μήνες” στο ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ. Τα παιδιά συμμετέχουν σε μία διαδραστική παράσταση-γιορτή με σύγχρονο ρυθμό, αλλά με γνώση και εμπειρία από το χθες, με έθιμα, τραγούδια, παιχνίδια και παραδόσεις που κοντεύουμε να ξεχάσουμε. Κάθε Κυριακή στις 12 το μεσημέρι ενώ τις καθημερινές ή υποδεχόμαστε σχολεία ή πηγαίνουμε εμείς στο χώρο των σχολείων.

Οι παραστάσεις μας “Ο Κουκουμπλής”  (3 λαϊκά παραμύθια που μιλούν για αξίες πανανθρώπινες με τραγούδια παραδοσιακά και μουσικά όργανα της λαϊκής μας παράδοσης)

και “Αισώπου κόμιξ!” ( 5 μύθοι του Αισώπου κλέβουν για 6η συνεχή χρονιά τις καρδιές μικρών και μεγάλων με ζωντανή μουσική, απρόβλεπτες μεταμορφώσεις και διαδραστικά παιχνίδια)

επισκέπτονται καθημερινές σχολεία, μαζί με την νέα μας εκπαιδευτική δράση “Το πιο γλυκό ψωμί”, όπου τα παιδιά ζυμώνουν το δικό τους ψωμί, ενώ παρακολουθούν τον κύκλο του ψωμιού μέσα από τα μάτια των ηρώων του παραμυθιού. Τα ίδια σηκώνονται μετά για να συμμετέχουν ενεργά στο θέρισμα, το αλώνισμα, το άλεσμα κλπ.

Ολες οι παραστάσεις μας μπορούν να παιχτούν σε φεστιβάλ, Δήμους, Μουσεία, πλατείες και όπου υπάρχουν παιδιά!

 

Η Χρύσα Διαμαντοπούλου είναι ηθοποιός-καλλιτεχνική διευθύντρια της θεατρικής ομάδας “Μικρός Νότος”, που για 7η συνεχή χρονιά σχεδιάζει, οργανώνει και υλοποιεί διαδραστικές παραστάσεις για παιδιά.

Φέτος, η επιτυχημένη  παράσταση Αισώπου…φίλοι επιστρέφει στο ανακαινισμένο θέατρο Σταθμός, ενώ το Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης υποδέχεται την αγαπημένη μουσικοπαιδαγωγική παράστασή μας Γύρω γύρω μήνες. Αισώπου κόμιξ!, Ο Κουκουμπλής και Το πιο γλυκό ψωμί επισκέπτονται καθημερινές τα σχολεία.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το www.mikrosnotos.gr

TagsΘέατρο Σταθμός
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Κωνσταντίνος Μάρκελλος / Η ποίηση του έρωτα

    14 Οκτωβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Μάνος Καρατζογιάννης / Ήχοι, απόηχοι και αποσιωπητικά

    16 Νοεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Καλλιόπη Παναγιωτίδου / Κατακτώντας την επικοινωνία

    26 Νοεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    ΜΕΛΑΧΡΑ ή Το Λουλούδι της Φωτιάς του Παντελή Χορν σε σκηνοθεσία Σοφίας Φιλιππίδου στο Θέατρο Σταθμός

    12 Απριλίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Όπως πάει το ποτάμι σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη στο Θέατρο Σταθμός

    9 Νοεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Οι Μάρτυρες των Αθηνών σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη στο Θέατρο Σταθμός

    30 Ιανουαρίου 2020
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf