CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Χρήστος Νικολόπουλος / Η βαθιά αλήθεια των λέξεων

      28 Μαρτίου 2023
      0
    • Βαγγέλης Ευαγγελίου / Η ποίηση της καθημερινότητας

      21 Μαρτίου 2023
      0
    • Βίλια Χατζοπούλου / Ο τόπος -μας- ως συνοδοιπόρος

      24 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: Freyja Jewelry / Ιστορίες πίσω από τις δημιουργίες

      23 Μαρτίου 2023
      0
    • Cue Me In / Βασιλίνα Κατερίνη

      12 Μαρτίου 2023
      0
    • The Designer: Kōena Candles / Τα αρώματα της ισορροπίας

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Τζίνα Σταυρουλάκη

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Χρυσάνθη Παπαλεβέντη

      20 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • TO MILKY WAY ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΚΑΤΟΥ ΞΕΚΙΝΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΕΙΑ!

      8 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Κώστας Παπακωστόπουλος / Η δύναμη της επικοινωνίας και πως αποτυπώνεται στο ελληνογερμανικό θέατρο

Κώστας Παπακωστόπουλος / Η δύναμη της επικοινωνίας και πως αποτυπώνεται στο ελληνογερμανικό θέατρο

By Ήβη Βασιλείου
21 Σεπτεμβρίου 2018
798
0

Το Θέατρο Τέχνης και το Ελληνογερμανικό Θέατρο της Κολωνίας (DEUTSCH GRIECHISCHES THEATER KÖLN e. V.) συνεργάζονται για πρώτη φορά και παρουσιάζουν για μία και μοναδική παράσταση, την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου στη σκηνή της Φρυνίχου, το έργο «Eurexit» του Κώστα Παπακωστόπουλου με ελληνικούς υπέρτιτλους, το οποίο παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία την περασμένη σεζόν στο Θέατρο Bauturm της Κολωνίας,. Τρεις Έλληνες και τρεις Γερμανοί ηθοποιοί επί σκηνής, αναζητούν το μέλλον της Ενωμένης Ευρώπης και τη θέση της χώρας μας μέσα σε αυτή, σε ένα έργο εμπνευσμένο από τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου.

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Θεάτρου Κώστας Παπακωστόπουλος, γνωστός στη Γερμανία για τις πρωτοποριακές παραστάσεις έργων αρχαίου δράματος, συμπληρώνει φέτος με το θεατρικό του σχήμα «Ελληνογερμανικό Θέατρο» 28 χρόνια δημιουργικής πορείας στην Κολωνία. Μας μίλησε για την νέα του παράσταση, την έρευνα, την μελέτη και την εργασία του πάνω στο θέατρο που συνδυάζει γνώσεις και εμπειρίες οι οποίες αντλούνται τόσο από την Γερμανία, όσο κι από την Ελλάδα, για τις σκέψεις του σχετικά με την Ευρώπη στην οποία ζούμε, καθώς και το μέλλον.

 

Τι σας κινητοποίησε να γράψετε το συγκεκριμένο έργο; Σε τι αφορά;
Το έργο «Eurexit» γράφτηκε το 2017, μια χρονιά που σε διάφορες χώρες της Ευρώπης όπως στην Ολλανδία, στη Γαλλία και στη Γερμανία, οι εθνικές εκλογές ανέδειξαν ακροδεξιά και εθνικιστικά κόμματα. Σε μια εποχή αυξανόμενων διαφωνιών, αντιπαραθέσεων και αμφισβητήσεων σχετικά με το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρουσιάσαμε στην Κολωνία το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς το «Eurexit», που με αλληγορικό τρόπο περιγράφει την ευρωπαϊκή κρίση εστιάζοντας στον άνθρωπο, στις εμπειρίες του, τους φόβους και τις προσδοκίες του μακριά από την απρόσωπη καταγραφή της επίσημης Ιστορίας.

Πως εργαστήκατε για να γίνει η παράσταση που θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Τέχνης;
Η δημιουργία του νέου έργου ξεκίνησε με μια σειρά συνεντεύξεων που πήρα από Ευρωπαίους πολίτες το πρώτο τρίμηνο του 2017 στην Κολωνία. Στη συνέχεια συνέθεσα αυτές τις φωνές με videos, ποιητικά κείμενα, κείμενα δικά μου, καθώς και αποσπάσματα από την τραγωδία «Αγαμέμνων» του Αισχύλου δημιουργώντας έτσι το νέο έργο που στόχο είχε να αναδείξει τις αιτίες των χαμένων οραμάτων της Ενωμένης Ευρώπης και έθετε τα ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της.

Τι χωρίζει και τι ενώνει τους δύο λαούς;
Αν εννοείτε τους Έλληνες και τους Γερμανούς, πιστεύω ότι τους ενώνουν πάρα πολλά, πολύ περισσότερα από ό,τι πολλές φορές νομίζουμε. Δυστυχώς κάποιες φορές τους χωρίζουν αυτοί που αναλαμβάνουν να διαχειριστούν το επικοινωνιακό κομμάτι ανάμεσα στους δύο λαούς.

Πως είναι η εργασία στο θέατρο στην Γερμανία; Τι διαφορές έχει από την χώρα μας;
Στη Γερμανία το θέατρο αποτελεί θα έλεγα μια πιο εγκεφαλική διεργασία, είναι τολμηρό, συνεχώς πειραματιζόμενο, απελευθερωμένο πολλές φορές από το βάρος της παράδοσης. Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι τα τελευταία χρόνια όλες οι νέες τάσεις έρχονται τόσο γρήγορα στην Ελλάδα, ώστε να μη μπορώ πια να διακρίνω κάποια ιδιαίτερη διαφορά στον τρόπο προσέγγισης του θεάτρου ανάμεσα στις δύο χώρες.

Πως λειτουργεί το αρχαίο ελληνικό δράμα στους Γερμανούς θεατές;
Οι Γερμανοί τρέφουν έναν βαθύ σεβασμό απέναντι στο αρχαίο δράμα και γενικότερα στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Αποτελεί βέβαια ένα ερώτημα κατά πόσο μπορούν να αντιληφθούν πραγματικά την τραγική ουσία της αρχαίας τραγωδίας. Κάποτε ο Τάσος Λιγνάδης είχε πει ότι χρωστάμε μεγάλη ευγνωμοσύνη στους Άγγλους, τους Γάλλους, τους Γερμανούς, οι οποίοι με τόση αφοσίωση ασχολήθηκαν με το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το προσέγγισαν με το αγγλικό, το γαλλικό ή το γερμανικό πνεύμα. Εκεί κρύβεται μια μεγάλη αλήθεια.

Πιστεύετε ότι η λύση των προβλημάτων βρίσκεται στην συνεργασία ή στην προσωπική πρωτοβουλία;
Και στα δύο. Η προσωπική πρωτοβουλία δεν μπορεί να λύσει μόνη της τα προβλήματα χωρίς μια δημιουργική συνεργασία.

Από την έρευνα και την εργασία σας πάνω στο θέμα, που εντοπίζετε την αφετηρία της Ευρωπαϊκής κρίσης και που ένα ενδεχόμενο τέλος;
Είναι πολύ δύσκολο στην εποχή της Παγκοσμιοποιήσης να μιλήσουμε για την ακριβή αφετηρία της Ευρωπαϊκής κρίσης. Ήταν λάθος, κατά τη γνώμη μου, το γεγονός ότι από το ξεκίνημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα οικονομικά συμφέροντα ήταν αυτά που έπαιζαν τον βασικό ρόλο για τη δημιουργία της Ένωσης. Τα ιδανικά και οι αξίες μιας Ενωμένης Ευρώπης, που θα έπρεπε να είναι οι βασικοί συνδετικοί κρίκοι ανάμεσα στους λαούς της, χρησιμοποιήθηκαν από την οικονομία, για να ικανοποιηθούν άλλες επιδιώξεις. Δεν δόθηκε αρκετό βάρος στην επικοινωνία αυτών των αξιών στο Ευρωπαίο πολίτη.

Είστε αισιόδοξος για το μέλλον; Τι σας δίνει δύναμη;
Θα έλεγα ότι στα έργα μου είμαι μάλλον κυνικός, στη ζωή μου αισιόδοξος. Το θέατρο και η τέχνη γενικότερα είναι αυτά που μου δίνουν τη δύναμη και την αγάπη για δημιουργία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο, Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωστόπουλος
Σκηνικά, Κοστούμια: Ulrike Mitschke
Μουσική: Herbert Mitschke
Βίντεο: Κώστας Παπακωστόπουλος
Herbert Mitschke
Φωτισμοί: Julia Kaindl
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλέξια Κωστέα
Βοηθός Δραματουργού: Sabine Geicht
Γραφική επιμέλεια: Αντρέας Τσορτανίδης
Μετάφραση υπέρτιτλων: Αλέξιος Μάϊνας
Χορός των Γυναικών: Lisa Sophie Kusz
Stephanie Meisenzahl
Στέλλα Βαϊνόγλου
Ευρώπη Stephanie Meisenzahl
Αγανακτισμένος Πολίτης Αναστασία Αβενίδου
Πρόσφυγας Βασίλης Ναλμπάντης
Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχάνων Thomas Franke
Κασσάνδρα Lisa Sophie Kusz

Φρυνίχου
Φρυνίχου 14, Πλάκα | τηλέφωνο ταμείου: 2103222464
Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου ώρα 21.15 | Διάρκεια 80 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων 15 € Γενική Είσοδος,10 € μειωμένο – φοιτητικό & 8 € ανέργων
προπώληση www.viva.gr

TagsΘέατρο Τέχνης

Related articles More from author

  • Νέα

    Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν / Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα 2021 – 2022

    12 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team
  • Σεμινάρια

    Δύο θερινά εργαστήρια αφιερωμένα σε ελληνικά κείμενα 25 Ιουνίου-12 Ιουλίου 2019 στο Θέατρο Τέχνης

    18 Ιουνίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Μια Γυναίκα χωρίς σημασία του Όσκαρ Ουάϊλντ σε σκηνοθεσία Κώστα Καπελώνη στο Θέατρο Τέχνης

    9 Μαΐου 2022
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Μαρία Κεχαγιόγλου / Παλιοί καιροί, διαδρομές και μνήμες

    3 Δεκεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Featured PostsΣυνεντεύξεις

    Δημήτρης Πασσάς / Θέση στον χώρο, στον χρόνο, στον κόσμο

    12 Φεβρουαρίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    ΖΩΡΖ ΝΤΑΝΤΕΝ: Ο ΑΝΑΥΔΟΣ ΣΥΖΥΓΟΣ σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη στο Θέατρο Τέχνης

    8 Οκτωβρίου 2018
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf