CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Ορέστης Τάτσης / Εξόριστοι εις τας Αθήνας με καταφύγιο στα κείμενα

Ορέστης Τάτσης / Εξόριστοι εις τας Αθήνας με καταφύγιο στα κείμενα

By Ήβη Βασιλείου
27 Δεκεμβρίου 2017
633
0
Share:

TF5A6156

Η παράσταση Εξόριστοι εις τας Αθήνας που σκηνοθετεί ο Ορέστης Τάτσης είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Αρκάδιου Λευκού Κρίσις. Γραμμένο το 1934, περιγράφει τον αγώνα ενός ζευγαριού για επιβίωση, τις δυσκολίες και τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζει στην εχθρική προς τον πολίτη κοινωνία της Αθήνας του Μεσοπολέμου. Ο σκηνοθέτης μας μίλησε για την παράσταση που παρουσιάζεται στο Rabbithole, για το κείμενο, τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες επίκαιρες διαστάσεις του και τις προεκτάσεις στην δική μας ζωή, στην δική μας πόλη και έξω απ΄αυτή.

Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο κείμενο; Γιατί επανέρχεστε σ΄αυτό;

Είχαμε την ανάγκη να μιλήσουμε για αυτό που συμβαίνει σήμερα στη χώρα, για αυτό που βιώνουμε εμείς οι ίδιοι. Έτσι το μυθιστόρημα του Αρκάδιου Λευκού, Κρίσις ήρθε σαν δώρο εξ ουρανού. Το παρουσιάσαμε τον Ιούνιο στο Θέατρο Τέχνης και η ανταπόκριση του κοινού δε μας έδωσε περιθώρια για παραπάνω σκέψη. Δουλέψαμε ξανά ολοκληρώνοντας αυτό που αρχικά είχαμε σχεδιάσει και είχαμε την τύχη μιας ιδανικής φιλοξενίας στο θέατρο Rabbithole.

Πως είναι δυνατόν η εποχή μας να έχει τόσα κοινά σημεία με την εποχή που διαδραματίζεται το έργο ενώ έχουν περάσει τόσα χρόνια;

Οι άνθρωποι μοιάζουν περισσότερο με κλόουν παρά με ήρωες θεατρικών έργων. Επαναλαμβάνουν τις ίδιες πράξεις με τις ίδιες συνθήκες και αποτυγχάνουν διαρκώς. Το μυθιστόρημα, γραμμένο το 1934, θα μπορούσε κάλλιστα να αναφέρεται και στο 1960 όπως και στο σήμερα. Μπορούν οι δεκαετίες να περνούν αλλά στην πραγματικότητα οι συνθήκες για τους ανθρώπους δεν αλλάζουν. Ότι ακούσαμε ή διαβάσαμε για την έννοια της «προόδου» ήταν μια αυταπάτη.

Όταν υπάρχει βιοποριστικό πρόβλημα, αυτομάτως χάνει κανείς από την ποιότητα της ζωής του ή υπάρχουν τρόποι να αντισταθμιστεί αυτό το ζήτημα;

Όταν υπάρχει βιοποριστικό πρόβλημα δε μιλάμε καν για ποιότητα αλλά για ζωή. Όταν παλεύεις για να επιβιώσεις δεν έχεις το περιθώριο να αναζητάς ποιότητες ή «αντισταθμιστικά οφέλη».

Η εποχή καθορίζει τον άνθρωπο ή το αντίστροφο;

Η ιστορία γράφεται από τους ανθρώπους άρα αυτοί καθορίζουν την εποχή ή σωστότερα τον καιρό τους γιατί αν η ιστορία τελικά επαναλαμβάνεται τότε η αντίληψή μας για το χρόνο είναι και «ερωτική».

Υπάρχει εύκολη εποχή στην ιστορία και στην ζωή του ανθρώπου;

Για αυτούς που δεν κατέχουν την εξουσία ή τη δύναμη ποτέ.

Ποια θεωρείτε επαναστατική πράξη στην εποχή μας;

Να ζεις.

Ο θάνατος είναι απλός
η ζωή ένα μοναδικό
στρατόπεδο συγκέντρωσης
που το ’φτιαξε ο Θεός
στη Γη για τους ανθρώπους
που το ’κανε ο άνθρωπος
στρατόπεδο εξόντωσης για τον άνθρωπο
Σκοτώνοντας τον εαυτό σου
είναι σαν τους φρουρούς να ξεγελάς
να δραπετεύεις να λιποτακτείς
κι αυτούς που μένουν πίσω να χλευάζεις
Σ’ αυτό το μεγάλο της ζωής στρατόπεδο
σ’ αυτόν τον άθλιο κόσμο
μιας ζωής χωρίς μέσα ούτε έξω
ούτε μπρος ούτε πίσω
μιας ζωής όπου γερνάμε
χωρίς ο χρόνος να κυλά
έμαθα πως
επανάσταση θα πει
ΝΑ ΜΕΝΕΙΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ
η μεγάλη απείθεια
να ζούμε τη ζωή μας μέχρι τέλους
και συνάμα η μεγάλη ταπεινότητα
που χρωστάμε στον εαυτό μας
Το μόνο αντάξιο μέσο αυτοκτονίας
είναι η ζωή
Σκοτώνοντας τον εαυτό σου είναι σαν
να συνεχίζεις τη ζωή
ν’ αρχίζεις κάθε μέρα απ’ την αρχή
να ζεις κάθε μέρα από την αρχή
να πεθαίνεις κάθε μέρα απ’ την αρχή
Ίμρε Κέρτες, Εκκαθάριση, εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα, 2004

Εάν έπρεπε να ιεραρχήσετε αυτά που πρέπει να έχει στην ζωή του ένας άνθρωπος για να είναι ευτυχισμένος, τι θα ήταν και με ποια σειρά;

Είμαι ενάντια σε κάθε ιεραρχία και ιεράρχηση. Είναι για εμένα αδιανόητο να βάλω σε πρώτη προτεραιότητα την υγεία και σε δεύτερη τον έρωτα.

Ποιο κομμάτι του κειμένου ξεχωρίζετε; Γιατί;

[Πότε πότε, πάω απ’ όξω από κανένα θέατρο, την ώρα που ο κόσμος σπρώχνεται μπροστά στο ταμείο για να βγάλει τα εισιτήριά του. Χαζεύω, χαζεύω και, κάποτες, για ν’ απολαύσω από κοντά αυτή την ηδονή, τού να βλέπω ν’ αγοράζουν εισιτήρια θεάτρου, πηγαίνω και χώνουμαι μέσα στους άλλους. Σπρώχνουμαι και προχωρώ με ζήλο. Σαν φτάσω πια στη θυρίδα του ταμείου μπροστά. παραμερίζω λίγο και, κάνοντας πως ψάχνουμαι για να βγάλω λεφτά, απολαβαίνω εκεί το παζάρεμα που χάνει ο επόμενος για να πάρει τις θέσεις που θέλει. Θα πεις γιατί δε δίνεις επιτέλους δέκα δραχμές να πάρεις μια είσοδο και να δεις κι εσύ, μια φορά και τόσο, κανένα έργο. Γιατί; Πρώτα πρώτα, δεν τις έχω.]
Γιατί κάνουμε παραστάσεις για αυτούς που δε θα’ ρθουν ποτέ να μας δουν.

Από την Ήβη Βασιλείου

exoristoi-eis-tas-athinas-2

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Ορέστης Τάτσης
Δραματουργική Επεξεργασία: Ορέστης Τάτσης, Ναταλία Στυλιανού, Στάθης Κόκκορης
Σκηνογραφική/ενδυματολογική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Μουσική: Πέτρος Μάλαμας
Φωτισμοί: Βαγγέλης Νάνος – Ορέστης Τάτσης
Βοηθός σκηνοθέτη: Σεμίνα Πανηγυροπούλου
Σχεδιασμός έντυπου υλικού: Νίκος Σιδερής
Φωτογραφίες: Γιάννης Ζινδριλής
Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης

Παίζουν οι: Ναταλία Στυλιανού, Στάθης Κόκκορης

Διάρκεια παράστασης: 80’ χωρίς διάλειμμα

Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 21.15

Τοποθεσία: Θέατρο Rabbithole, Γερμανικού 20, Μεταξουργείο

Eισιτήρια: Γενική είσοδος 12 ευρώ | Μειωμένο/φοιτητικό 8 ευρώ

TagsRabbithole
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Αβυσσαλέο Κτήνος από την Ομάδα Νοσταλγία στο Rabbithole

    21 Δεκεμβρίου 2021
    By Cue Team
  • Νέα

    Δανειστές του Αυγούστου Στρίντμπεργκ στο Rabbithole

    4 Δεκεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Μαρία Σκαφτούρα / Εξερευνώντας εσωτερικές διαδρομές

    22 Δεκεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Γιώργος Σίμωνας / Το θεατρικό serial ενός serial killer

    7 Δεκεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Άποψη

    Η χαμένη σοβαρότητα / Ένα κείμενο με αφορμή την παράσταση Η σημασία να είσαι σοβαρός

    28 Ιανουαρίου 2020
    By Αγγελική Κουτελιά
  • Συνεντεύξεις

    Τατού Δέδε / Τέχνη Παντού, Πάντα Τέχνη

    2 Μαΐου 2019
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf