CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νάνα Παπαδάκη / ο πυρήνας των λέξεων

      11 Σεπτεμβρίου 2023
      0
    • Πηγή Γρύλλη / Η Πάτμος και οι ξεχωριστές ομορφιές της

      30 Ιουλίου 2023
      0
    • My Book/Self: Γιάννης Ταυλάς

      5 Ιουλίου 2023
      0
    • Θεανώ Πασχάλη & Ζαφείρης Τσάκος / Γεύσεις και μυρωδιές της Κομοτηνής

      29 Ιουνίου 2023
      0
    • Ιωάννης Τσίγκας / Η ανάγνωση ως ολιστική εμπειρία

      23 Ιουνίου 2023
      0
    • My Book/Self: Γρηγόρης Πολύζος

      19 Ιουνίου 2023
      0
    • Παπαδοπούλου Ελένη & Κουραβάνας Νίκος / Διάλογος με τον "άλλο"

      7 Ιουνίου 2023
      0
    • Μελίτα Εμμανουήλ / Στάσεις και διαστάσεις δημιουργίας και δημιουργού

      6 Ιουνίου 2023
      0
    • Μανόλης Βλαχογιάννης / Η πορεία του κόσμου

      21 Απριλίου 2023
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σάντρα Λειβαδάρα

      11 Σεπτεμβρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Παγώνης

      30 Ιουλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Ντορίτα Μπακατσέλου

      26 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Ιωάννα Εμμανουήλ

      15 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Παρασκευή Δουρουκλάκη

      9 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Σταύρος Παναγιωτόπουλος

      24 Απριλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Τσιγκριμάνης

      24 Απριλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρία Κρασοπούλου

      24 Απριλίου 2023
      0
    • The Designer: Freyja Jewelry / Ιστορίες πίσω από τις δημιουργίες

      23 Μαρτίου 2023
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Χαρά Ζησιμάτου / Ο Γορίλας και η Ορτανσία στο Θέατρο Έαρ Βικτώρια

Χαρά Ζησιμάτου / Ο Γορίλας και η Ορτανσία στο Θέατρο Έαρ Βικτώρια

By Ήβη Βασιλείου
22 Νοεμβρίου 2017
1996
0

copy hara 012

Ο Γορίλας και η Ορτανσία, ένα από τα λιγότερο παιγμένα έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, παρουσιάζεται αυτήν την περίοδο στο Θέατρο Έαρ Βικτώρια στο πλαίσιο του τέταρτου φεστιβάλ ελληνικού έργου του 21ου αιώνα σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου. Η ηθοποιός Χαρά Ζησιμάτου μας μίλησε για την εμπειρία της στο ενδιαφέρον έργο του Καμπανέλλη και για την παράσταση που συμμετέχει.

Ο κύριος Καθηγητής, που έχει παντρευτεί την υπάκουη και πλούσια Μαίρη, αγοράζει από τον ζωολογικό κήπο έναν ολόγυμνο γορίλα, για τα πειράματά του. Συμπεριφέρεται απέναντί του σα να είναι κανονικός άνθρωπος που καταλαβαίνει τα πάντα. Και δεν τα πάει άσχημα. Τον βαφτίζει Αδάμ. Στο μεγαλοαστικό σπίτι του έχει στήσει ένα εργαστήριο για τα πειράματα και τις μελέτες του. Έχει επίσης και έναν υπηρέτη, τον Φίλιππο, κάποτε βοηθό του στην επιστημονική έρευνα. Η Μαίρη αποκτά μια περίεργη οικειότητα με τον Γορίλα, την οποία ο Καθηγητής δεν βλέπει με καλό μάτι. Ο Γορίλας αρχίζει να υιοθετεί την ανθρώπινη συμπεριφορά και ανατρέπει τις ήδη ευαίσθητες ισορροπίες.

Τι σας αρέσει στο κείμενο του Καμπανέλλη;
Το καυστικό χιούμορ του, η διαχρονική ματιά του και οι εξαίρετοι ρόλοι.

 

Γιατί είναι τόσο σημαντικός συγγραφέας; Γιατί έχει σημασία να θυμόμαστε το έργο του και να επιστρέφουμε σ΄αυτό;
Ο Καμπανέλλης δικαίως έχει θεωρηθεί ο πατριάρχης του ελληνικού θεάτρου. Ψυχογραφεί άριστα τους χαρακτήρες του και τις σχέσεις που αυτοί διαμορφώνουν στα έργα του. Έχει σημασία να επιστρέφουμε στο έργο του γιατί είναι η κληρονομιά μας. Επίσης η διαχρονικότητά του τον κάνει επίκαιρο σε όποια εποχή κι αν παιχτεί.

 

Το έργο λειτουργεί αλληγορικά. Ποια είναι κατά την γνώμη σας η πρόθεσή του;
Να επισημάνει όλες τις φοβίες και τα άγχη του σύγχρονου ανθρώπου μέσα από μια κωμική ματιά αλλά και βαθιά ανθρώπινη.

 

Η ελληνική ιδιοσυγκρασία έχει μεταβληθεί από την εποχή που γράφει ο Καμπανέλλης; Πως θα την περιγράφατε;
Δεν νομίζω πως έχουν αλλάξει πολλά στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα. Αν και έγραψε πρώτη φορά το έργο στα τέλη της δεκαετίας του 50 ως μονόπρακτο και το ξαναέγραψε με τη σημερινή του μορφή που θα παρουσιάσουμε στα τέλη της δεκαετίας του 80 κάποια πράγματα παραμένουν ίδια. Η ιδιοσυγκρασία του Έλληνα είναι μοναδική και σε αυτά που μας κάνουν περήφανους και σε αυτά που μας πληγώνουν βαθιά.

Πως θα χαρακτηρίζατε την εργασία σας πάνω στο κείμενο ενός τόσο σημαντικού Έλληνα συγγραφέα; Ποιο ήταν το προσωπικό σας κέρδος;
Το έργο αντιμετωπίστηκε από όλους μας και κυρίως από τη σκηνοθέτη μας την Κατερίνα Πολυχρονοπούλου, που είναι και διευθύντρια του Μουσείου Καμπανέλλη στη Νάξο, με καθαρότητα, εντιμότητα κι ένα αίσθημα ευθύνης γιατί είναι και η πρώτη φορά που παρουσιάζεται στο κοινό. Το προσωπικό μου κέρδος είναι η συνάντηση με τον υπέροχο ρόλο της Μαίρης και με τους καταπληκτικούς συναδέλφους και συντελεστές αυτής της παράστασης.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι του κειμένου που ξεχωρίζετε; Γιατί;
Ξεχωρίζω έναν μονόλογο της Μαίρης που υποδύομαι. Είναι εντυπωσιακό ένας άνδρας συγγραφέας να γνωρίζει τόσο βαθιά την γυναικεία ψυχολογία.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ο Γορίλας και η Ορτανσία του Ιάκωβου Καμπανέλλη στο Θέατρο Έαρ Βικτώρια

 

Ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Καμπανέλλη
Μουσική – Σχεδιασμός ήχου: Σταύρος Τσουμάνης
Κινησιολογία: Αναστασία Γεωργαλά
Trailer: gcldp Γιώργος Συμεωνίδης, Άρτεμις Σταθάκου
Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Πολυχρονοπούλου
Ειδικές κατασκευές: Κατερίνα Χατζοπούλου

Ερμηνεύουν (αλφαβητικά):
Θωμάς Βούλγαρης
Χαρά Ζησιμάτου
Γιάννης Νικολάου
Ιάσονας Χριστοδούλου
Τοποθεσία: Μαγνησίας 5 και Αριστοτέλους, πλησίον Πλ. Βικτωρίας, Αθήνα
Ημερομηνία: Από Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017 έως 26 Δεκεμβρίου 2017. Παραστάσεις: κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00. Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά (με διάλειμμα 10 λεπτών)
Πληροφορίες-Κρατήσεις:Τηλ.: 210 8220020
Τιμές Εισιτηρίων:12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (φοιτητικό, ΑΜΕΑ), 5 ευρώ (άνεργοι, ατέλειες)

TagsΘέατρο 'Εαρ Βικτώρια

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Νάνα Παπαδάκη / Η ποίηση ως πράξη: Ένα αφιέρωμα για τα 110 χρόνια από τη γέννηση του Γιάννη Ρίτσου

    24 Δεκεμβρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Κατερίνα Φωτιάδη /Οι κινήσεις του λόγου

    20 Δεκεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Άρης Νινίκας / Το φως της ποίησης, η μάχη του λόγου

    12 Αυγούστου 2021
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    The Talk: Αγγελική Γρηγοροπούλου & Θανάσης Ισιδώρου / The Prudes στο Θέατρο Vault

    8 Νοεμβρίου 2021
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Φρόσω Κορρού / Ενεργή δραστηριότητα και κινητικότητα σε καιρούς περιορισμού

    30 Απριλίου 2020
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Ο Γεράσιμος Μιχελής και ο Γιώργος Χριστοδούλου συναντούν τον Μικρό Χίτλερ

    24 Οκτωβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf