CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • My Book/Self: Αργυρώ Λογαρά

      31 Οκτωβρίου 2025
      0
    • My Book/Self: Άλκηστη Ηλιάδη

      29 Οκτωβρίου 2025
      0
    • Γιώργος Σύρμας / Το καταφύγιο των βιβλίων

      12 Σεπτεμβρίου 2025
      0
    • Κατερίνα Τσιτούρα / Με πίστη στο φως του ανθρώπου

      17 Ιουνίου 2025
      0
    • Σοφία Καζαντζιάν & Μάριος Ιορδάνου / Ορατές και αόρατες πτυχές της ανθρώπινης ...

      2 Ιουνίου 2025
      0
    • My Book/Self: Ελένη Χαλαστάνη

      27 Απριλίου 2025
      0
    • Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα του Διονύση Σαββόπουλου από τις Εκδόσεις Πατάκη

      28 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλαμποκιά

      14 Φεβρουαρίου 2025
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Νιόβη Γαβριήλ

      5 Νοεμβρίου 2025
      0
    • Cue Me In / Μάρω Γκόρτσου

      3 Νοεμβρίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αργυρώ Λογαρά

      20 Οκτωβρίου 2025
      0
    • Cue Me In / Άντα Πουράνη

      5 Οκτωβρίου 2025
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Καπετάνιος

      19 Μαΐου 2025
      0
    • Cue Me In / Ελένη Αποστολοπούλου

      13 Απριλίου 2025
      0
    • Cue Me In / Αλέξανδρος Κλωτσοτήρας

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue me in / Κωνσταντίνα Τσιτσία Γεωργαντά

      23 Μαρτίου 2025
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Κουρμπάνης

      16 Μαρτίου 2025
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Μάρω Παπαδοπούλου / Θεατρικά ταξίδια στη μνήμη

Μάρω Παπαδοπούλου / Θεατρικά ταξίδια στη μνήμη

By Ήβη Βασιλείου
30 Οκτωβρίου 2017
1209
0

8hrs35min_photo

Η Μάρω Παπαδοπούλου είναι μία ηθοποιός που διαθέτει το ταλέντο της μεταμόρφωσης. Αναλαμβάνει ρόλους, κινείται στα βάθη τους και αποκαλύπτει πτυχές και αποχρώσεις. Φέτος, συμμετέχει σε δύο παραστάσεις που έχουν ως αφετηρία δύο μυθιστορήματα. Πρώτο το μυθιστόρημα 8 ώρες και 35 λεπτά της Φωτεινής Τσαλίκογλου που ανεβαίνει στο Θέατρο Σταθμός σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη. Μια ιστορία μνήμης μίας οικογένειας που συνυφαίνεται με την ελληνική ιστορίας και μας οδηγεί σε ένα ταξίδι εμπειριών, συναισθημάτων και σκέψεων που ενώνουν ή χωρίζουν τους ήρωες, αλλά πάντα τους ακολουθούν. Δεύτερο μυθιστόρημα η Λολίτα του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ που ανεβαίνει στο Θέατρο Επί Κολωνώ σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρασαββίδη. Η γνωστή ιστορία της τολμηρής νεαρής κοπέλας που δοκίμασε τα όρια των νιάτων της. Η Μάρω Παπαδοπούλου μας μίλησε για τους ρόλους της, τις διαδρομές τους, το θεατρικό ταξίδι.

Τι σας συγκινεί στο έργο 8 ώρες και 35 λεπτά;

Με συγκινούν πολλά. Οι οικογενειακές σχέσεις κατ’ αρχήν. Αυτό το δύσκολο και καμιά φορά επικίνδυνο τοπίο, η οικογένεια. Είναι ότι μας καθορίζει, είναι εκεί όπου πάντα αναζητάμε τα «γιατί» αλλά κυρίως την αγάπη. Όμως σ’ αυτό το έργο η ιστορία μιας οικογένειας μπλέκεται αριστοτεχνικά με την Ιστορία των Ελλήνων. Και αυτή από μόνη της έχει οδυνηρές αλλά και συγκινητικές στιγμές.

Πόση ώρα χρειάζεται για να διηγηθεί κανείς μια ολόκληρη ζωή; Πόση για να την αλλάξει;

Μπορεί μια ζωή, μπορεί και μια στιγμή. Και στις δύο περιπτώσεις.

Ο τόπος που κατοικούμε μας διαμορφώνει; Παίζει ρόλο αν ζούμε μακριά από την πατρίδα μας, εάν δεν την γνωρίσουμε ποτέ ουσιαστικά;

Νομίζω ναι. Από όσο γνωρίζω, ιδιαίτερα οι μετανάστες και πόσο μάλλον οι πρόσφυγες στις μέρες μας και πάντα, είναι σαν να μην έχουν καμιά «πατρίδα». Πάντα στο «εδώ» νιώθουν ξένοι. Δύσκολο, αλλά και ιδιαίτερο. Ίσως όμως έτσι να αποκτούν και μια ικανότητα να βλέπουν πιο καθαρά.

Που μπορεί ή πρέπει να βρίσκει «πατρίδα» κάθε άνθρωπος;

Ιδανικά μέσα του. Καμιά φορά πατρίδα είναι οι άνθρωποι, άλλοτε ένας τόπος ή μια ανάμνηση. Είναι προσωπικό. Δεν θα έλεγα ότι υπάρχει «πρέπει».

Είναι οι ανθρώπινες ζωές έρμαια των ιστορικών συγκυριών; Τι καθορίζει τις ζωές μας; Εμείς οι ίδιοι μπορούμε;

Επηρεαζόμαστε φυσικά, διαμορφωνόμαστε, πολλές φορές σημαδευόμαστε, αλλά έρμαια δεν είναι μια λέξη που μου αρέσει να σκέφτομαι σε σχέση με τη ζωή. Τα πάντα μας καθορίζουν. Το «πως» είναι το ζήτημα. Υπάρχουν χιλιάδες παραδείγματα ανθρώπων που επέζησαν από την κόλαση και αυτό το μετέτρεψαν σε «κάτι άλλο».

Ποιες δυσκολίες ενέχει το να μεταφέρει κανείς στην σκηνή ένα μυθιστόρημα; 

Πρέπει να είσαι μάστορας… της θεατρικής πράξης και του κειμένου.

Ποιο ήταν το προσωπικό σας κέρδος από την εμπειρία της προετοιμασίας των δύο παραστάσεων; Πως είναι η εμπειρία της συμμετοχής σε δύο παράλληλα;

Θα φανεί. Είναι δύσκολο λόγω της πίεσης του χρόνου. Πάντως οι ηθοποιοί καλούμαστε συχνά να κάνουμε «κασκαντεριλίκια». Εγώ αυτό κάποιες φορές το βρίσκω προκλητικό, γι’ αυτό και το τολμώ. Το να τα καταφέρεις σε τέτοιες απόπειρες, πάντα ενέχει ικανοποίηση. Και στις δύο ιστορίες πάντως παίζω τη «μητέρα» και αυτό έχει ενδιαφέρον.

Ποιον θα ορίζατε ως θεματικό πυρήνα της Λολίτας;

Να, και εδώ οι άνθρωποι ψάχνουν… ψάχνουν την αγάπη και την ομορφιά, μέσω του έρωτα. Πληγώνουν και πληγώνονται. Ζουν και θυμούνται. Τώρα που απαντώ συνειδητοποιώ κάποια μη προφανή κοινά σημεία των δύο ιστοριών.

Ποια στιγμή της θεατρικής διαδικασίας αγαπάτε περισσότερο;

Τις στιγμές που κάτι βρίσκεις, κάτι επιβεβαιώνεται απ’ αυτά που δοκιμάζεις. Που όλα μοιάζουν έγκυρα και αληθινά. Μπορεί να συμβεί σε μια πρόβα, μπορεί σε παράσταση. Πάντως ως ιδιοσυγκρασία απολαμβάνω περισσότερο όταν αρχίζει το ταξίδι της παράστασης γιατί ούτως ή άλλως συνεχίζω να ψάχνω και να αναζητώ, αλλά πλέον υπάρχει και ο αποδέκτης: ο θεατής.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι που ξεχωρίζετε από το κείμενο κάθε παράστασης; Γιατί;

8 ώρες και 35 λεπτά: «Αν δεν κινδυνεύσεις πως θα σωθείς.»

Λολίτα: «Αυτός ο χείμαρρος της αγάπης, αυτή η μυρωδιά της ανεπάρκειας, αυτή η χαζομάρα της ηλικίας μπλέκονται μέσα μου…»

 

Η Μάρω Παπαδοπούλου συμμετέχει στην παράσταση Πατρίδα Τώρα – 8 ώρες και 35 λεπτά που παρουσιάζεται στο Θέατρο Σταθμός

και στην παράσταση Λολίτα Reversed που παρουσιάζεται στο Θέατρο Επί Κολωνώ.

TagsΘέατρο Επί ΚολωνώΘέατρο Σταθμός

Related articles More from author

  • Νέα

    Πόρτες της Χρύσας Σπηλιώτη στο Θέατρο Σταθμός

    3 Οκτωβρίου 2019
    By Cue Team
  • Παιδί

    Μπες στα παπούτσια μου, Ταυτίσου με τη διαφορετικότητα αυτοσχεδιάζοντας από τη θεατρική ομάδα ΟΝΕΙΡΟΔΡΑΜΑ

    11 Οκτωβρίου 2021
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Αθηνά Δελιάδη / Πορεία προς την ενηλικίωση

    28 Μαρτίου 2023
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Ο γάμος του Μάριου Ποντίκα σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου στο Θέατρο Σταθμός

    23 Δεκεμβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Οι Μάρτυρες των Αθηνών σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη στο Θέατρο Σταθμός

    30 Ιανουαρίου 2020
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Θάνος Τσακαλίδης, Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη, Ανθούλα Χαιροπούλου / Με την φαντασία και τη δύναμη του queer

    2 Απριλίου 2022
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2024 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf