CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Παρουσίαση Βιβλίου / Το Χαμένο Ημερολόγιο της «Άλλης» του Μάνου Λαμπράκη

      22 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινες διαστάσεις συλλογικών εμπειριών

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • My Book/Self: Νίκος Χρονόπουλος

      13 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H Μαρίνα Σάττι ζωντανά στο VOX για μία εμφάνιση

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Workshop φωτογραφίας με την Γεωργία Πονηράκου στο Tag

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Επικοινωνία του Πολιτισμού / Masterclass 22 ωρών με τον Άρη Ασπρούλη στο ...

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • 1ο Πολυθεματικό Φεστιβάλ HUMAN CAST Inclusive Art Festival

      7 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Κατερίνα Κυρμιζή & Νίκος Γρηγοριάδης στο Μουσικό Κουτί

      17 Νοεμβρίου 2022
      0
    • ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΙ σε επιμέλεια Δημήτρη Τρίκα στο Δρομοκαΐτειο

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια της νέας γενιάς, Μυρτώ Βασιλείου, επιστρέφει στο Faust!

      15 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Ελένη Βιτάλη και Χρήστος Θηβαίος / Μια απρόβλεπτη συνάντηση στο Γυάλινο Μουσικό ...

      14 Νοεμβρίου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Μαρίνα Παντελάκη

      30 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Αλεξάνδρα Σταμούλη

      15 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Οδυσσέας Πετράκης

      10 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Cue Me In / Κωνσταντίνα Ράικου

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • The Designer: Dear Violet / The roots of violets

      14 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σαμπίνα Ανδρέα Άλλεν & Ερυφίλη Δρακοπούλου

      12 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Κατερίνα Αγγελίτσα

      11 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Όλια Ντακογιάννη

      9 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Cue Me In / Γιάννης Ταυλάς

      30 Νοεμβρίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Κωνσταντίνος Μάρκελλος & Ελένη Στεργίου / Η Παρέλαση

Κωνσταντίνος Μάρκελλος & Ελένη Στεργίου / Η Παρέλαση

By Ήβη Βασιλείου
24 Μαΐου 2017
613
0

parelasi-cue (1)

Η Παρέλαση της Λούλας Αναγνωστάκη είναι ένα έργο που ενώ εκτυλίσσεται στο εσωτερικό ενός δωματίου, δίνει ταυτόχρονα και ξεκάθαρα τις διαφορετικές οπτικές γωνίες που μπορεί ένας άνθρωπος να προσεγγίσει και να κατανοήσει την ζωή, αγγίζει υπαρξιακά βάθη και αναλύει την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος και η Ελένη Στεργίου (This Famous Tiny Circus theater group ) συνεργάζονται, σκηνοθετούν και ερμηνεύουν το σημαντικό αυτό έργο στην Β΄σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας μέχρι τις 28/05. Μας μίλησαν για την εμπειρία τους, την παράσταση και τις σκέψεις τους.

Τι σε συγκινεί στο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη;

Δύο παιδιά, σύμβολα της Ζωής, της πληθωρικότητας, της αφθονίας, η ζωντανή έκφραση της ελπίδας, βρίσκονται αντιμέτωπα με τον πόλεμο, με την φρίκη που προσπαθούν να κατανοήσουν αλλά μη μπορώντας να την αναγνωρίσουν και να την αποδεχτούν την βαφτίζουν «παρέλαση». Μέχρι τη στιγμή που η φρίκη τους κυκλώνει και τους αναγκάζει να εμπλακούν, να ανοίξουν το παράθυρο και να φωνάξουν για να αποτρέψουν έναν φόνο. Ανοίγουν το παράθυρο, φωνάζουν και τότε ο έξω κόσμος εισβάλλει στο δωμάτιο και γίνεται ο τιμωρός τους. Συμπυκνωμένος όλος ο παραλογισμός του πολέμου, ενός πολέμου που «…δεν τελείωσε ποτέ…» όπως σημειώνει σε ένα ποίημά του ο Μανόλης Αναγνωστάκης.

Τα έργα που μιλούν κατευθείαν στην συλλογική μας μνήμη είναι πιο ισχυρά και άμεσα;

Φυσικά. Έχουν την δύναμη και τον τρόπο να μας συνδέουν με τις ρίζες μας. Και οι ρίζες μας συνδέουν με το παρελθόν μας, χωρίς την μνήμη του οποίου θα ήμασταν μετέωροι, χωρίς προηγούμενη υπόσταση ή ελπίδα για συνέχεια.

Σε απαιτητικούς καιρούς είναι το μοναδικό μας καταφύγιο η οικογένεια;

Σε κάθε εποχή και κάθε κοινωνία η υγιής οικογένεια είναι το πιο ασφαλές καταφύγιο. Σε δύσκολους και απαιτητικούς καιρούς ενεργοποιούνται μηχανισμοί που μπορούν να ενισχύσουν τους οικογενειακούς δεσμούς. Η ανάγκη πάντα σε φέρνει πιο κοντά στους δικούς σου και πάντα στην ανάγκη αυτοί που συμπαραστέκονται είναι οι κοντινοί σου άνθρωποι. Από την οικογένεια, επίσης, εκπορεύονται όλες οι δυνατότητες και η δυναμική μας για μια ισορροπημένη ή ανισόρροπη κοινωνική ζωή. Η οικογένεια είναι και ο τόπος στον οποίο επιστρέφεις για να λύσεις (ή και όχι) όλα τα παραπάνω.

Πρέπει να προστατευόμαστε από την πραγματικότητα; Αν ναι, ποιος είναι ο τρόπος;

Δεν είναι εύκολο να προστατευτείς απ την πραγματικότητα, υπάρχουν όμως μηχανισμοί άμυνας και επιβίωσης που αναπτύσσει ο κάθε άνθρωπος για να μπορεί να συνεχίζει. Είναι καλό να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε την πραγματικότητα στις αληθινές της διαστάσεις και να επιλέγουμε συνειδητά να είμαστε καλά μέσα σ’ αυτήν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είναι ανακουφιστικό να παίρνουμε μία απόσταση, από την πραγματικότητα χωρίς να την αγνοούμε. Να μπορούμε να παρατηρούμε με ψυχραιμία και να αναγνωρίζουμε πως η ζωή είναι δώρο και θα την ζήσουμε όσο πιο όμορφα μπορούμε. Να μην στενοχωριόμαστε γι’ αυτά που δεν είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε, αλλά να κάνουμε το καλύτερο δυνατό γι’ αυτά που μπορούμε.

Ο καλύτερος τρόπος για να προστατευτείς απ’ την πραγματικότητα είναι να σε νοιάζει να καταλάβεις ποιος πραγματικά είσαι κάθε μέρα, να σε κινούν οι θετικές προθέσεις, να τρέφεις και να ισχυροποιείς τον καλό σου εαυτό και να μην δίνεις την δυνατότητα στο κακό να σε επηρεάζει.

parelasi-cue (2)

Η πραγματικότητα έχει αντικειμενική διάσταση ή είναι αυτό που επιλέγουμε εμείς να βλέπουμε;

Υπάρχουν πολλές φορές αντικειμενικές δυσκολίες ζώντας σε μια κοινή πραγματικότητα. Ένας πόλεμος, ένας θάνατος, ένας επερχόμενος κίνδυνος θανάτου, όμως, επηρεάζει την πραγματικότητα του καθενός. Το πώς επιλέγουμε να διαχειριστούμε την ζωή μας μέσα σε αυτήν την συνθήκη είναι καθαρά υποκειμενική διαδικασία.

Είναι σημαντικό να έχουμε πολιτική συνείδηση και άποψη;

Όλα στη ζωή μας μαρτυρούν την θέση μας στην κοινωνία. Από το πού θα πετάξουμε το σκουπίδι που κρατάμε στο χέρι περπατώντας στον δρόμο μέχρι τον τρόπο με τον οποίο θα αναθρέψουμε ένα παιδί. Πολύ πριν από τις ιδεολογίες και την πολιτική τους έκφραση υπάρχει ένας (εγκλωβισμένος ή ελεύθερος) εαυτός, ένα (καταπιεσμένο ή υγιές) εγώ που ζητάει την προσοχή μας, τον σεβασμό και την φροντίδα μας ώστε να μην γίνει πληγή για μας και για τους άλλους. Σε διαφορετική περίπτωση και η πιο ελπιδοφόρα ιδεολογία μπορεί να μετατραπεί σε φυλακή.

Το θέατρο οφείλει να παίρνει θέση στην εκάστοτε εποχή; Με ποιον τρόπο;

Το θέατρο επηρεάζει και επηρεάζεται από την εποχή του από αρχαιοτάτων χρόνων. Είναι φυσική συνθήκη. Παίρνει θέση για την ζωή, αφού, έτσι κι αλλιώς από την ζωή δανείζεται τα συστατικά του. Αλλά και η ζωή παίρνει από το θέατρο. Το θέατρο χρησιμεύει στην ζωή όταν της θέτει ερωτήματα για τον… εαυτό της. Χωρίς διδακτισμό το θέατρο έχει την δύναμη να συμβάλλει στην εποχή του όταν δίνει την δυνατότητα στον θεατή να αναρωτηθεί για την θέση του στην κοινωνία και τον κόσμο που τον περιβάλλει. Όταν τον «υποχρεώνει» να αφήσει ένα ανοιχτό παράθυρο, να μην είναι απόλυτος ή σίγουρος ότι έχει κατανοήσει ήδη τα πάντα.

parelasi-cue (4)

Οι εποχές διαμορφώνουν τους ανθρώπους ή το αντίστροφο;

Είναι μια σχέση αμφίδρομη όσο και ζωντανή. Η συνείδηση ότι καθημερινά γράφουμε την Ιστορία μας όντας το ζωντανό κομμάτι της, αυτό που αναφέρεται στην εποχή μας, ίσως μας κάνει καλύτερους και χρησιμότερους πολίτες.

Ποιο ήταν το προσωπικό κέρδος από την συγκεκριμένη δουλειά;

Συνεργαζόμαστε εντατικά τα τελευταία 5 χρόνια. Διαβάζουμε, συζητάμε και επιλέγουμε μαζί τα έργα που ανεβάζουμε. Αυτήν τη φορά ακούσαμε την ανάγκη μας να δοκιμάσουμε αυτή την μορφή συνεργασίας: Θελήσαμε να παίξουμε μαζί σαν ηθοποιοί και παράλληλα να μοιραστούμε την ευθύνη της σκηνοθεσίας. Στην αρχή φαινόταν ριψοκίνδυνο και συνεχίζει να είναι γιατί το μάτι ενός εξωτερικού παρατηρητή είναι πάντα απαραίτητο, όμως χαιρόμαστε που τελικά το τολμήσαμε γιατί έφερε στην παράσταση αλλά και στην μεταξύ μας συνεργασία, πολλά περισσότερα (και διαφορετικότερα απ‘ όσα περιμέναμε) οφέλη. Εμπιστευτήκαμε περισσότερο ο ένας τον άλλον αλλά και τις δυνάμεις μας. Η επιλογή του έργου επίσης ήταν καθοριστική και αποκαλυπτική. Είναι ένα πολύ δυνατό έργο με σαφείς ιστορικές αναφορές, με δύο ολοκληρωμένους χαρακτήρες και ιδιαίτερη πλοκή. Μα πάνω απ‘ όλα ένα έργο που σε φέρνει πιο κοντά στις ρίζες σου, σε κάνει να αναρωτηθείς «Ποιος πραγματικά είμαι;» και «Από πού προέρχομαι;»

Ποιο κομμάτι του κειμένου ξεχωρίζεις; Γιατί;

Όταν τα δυο παιδιά κρέμονται πάνω στο παράθυρο προσπαθώντας να δουν αν ο άνθρωπος που πρόκειται να εκτελεστεί είναι ο πατέρας τους κι έπειτα από μια μεγάλη παύση κατά τη διάρκεια της οποίας του ξεσκεπάζουν το καλυμμένο, με πανί πρόσωπο, καταλήγουν να πουν «Δεν είναι αυτός… Είναι ξένος… Μας μπέρδεψαν τα ρούχα του». Έχει ενδιαφέρον για όλους, εμάς τους ηθοποιούς της Παρέλασης και το κοινό να σταθούμε πάνω στην έννοια του ξένου γενικά στην ζωή μας, αλλά και στην απόσταση ασφαλείας την οποία τείνουμε να παίρνουμε από την καταστροφή, όταν αυτή (νομίζουμε πως) αφορά κάποιον άλλον.

parelasi-cue (3)

Η Παρέλαση της Λούλας Αναγνωστάκη στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας Β΄Σκηνή

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος & Ελένη Στεργίου
Σύμβουλος στην Δραματουργία: Βασιλική Δεμερτζή
Σχεδιασμός Σκηνικού Χώρου: Ζωή Μολυβδά-Φαμέλη & Μπάμπης Καμπανόπουλος
Σχεδιασμός Φωτισμών: Μελίνα Μάσχα
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου
Μίξη ήχου-mastering: Πάνος Τσεκούρας
Κατασκευή Σκηνικών: Μπάμπης Καμπανόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Παπαγεωργίου
Βίντεο & trailer παράστασης: Κώστας Στάμου & Χάρη Καρακουλίδου / Artlabor Productions
Φωτογραφίες promo: Γιάννης Μπαριτάκης / Runaway.gr
Φωτογραφίες παράστασης: Χάρης Καλαμπόκης / dvArt
Γραφιστικά-Αφίσα: Ειρήνη Ματθαίου

Παίζουν
Ελένη Στεργίου, Κωνσταντίνος Μάρκελλος

Παραγωγή
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (σε συνεργασία με τους THIS FAMOUS TINY CIRCUS theater group)

 

INFO:
Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας/ Β’Σκηνή
Κεφαλληνίας 18 Κυψέλη
Πληροφορίες – κρατήσεις : 210 8838727

Παραστάσεις:
Έως την Κυριακή 28 Μαΐου
Σάββατο στις 21.00 & Κυριακή 20.00

Διάρκεια:
60 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων
Κανονικό: 12 ευρώ
Μειωμένο (Άνεργοι, Φοιτητές, Άτομα άνω των 65): 8 ευρώ
Ατέλειες, ΑΜΕΑ: 5 ευρώ

TagsΘέατρο Οδού Κεφαλληνίας

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Μάνια Παπαδημητρίου – Αθηνά Κεφαλά / Παράλληλοι Μονόλογοι

    15 Δεκεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα του Ευγένιου Ο’ Νηλ στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

    9 Οκτωβρίου 2022
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα του Ευγένιου Ο΄Νηλ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας / Θέατρο σε ...

    14 Απριλίου 2022
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    8+1 θεατρικές παραστάσεις για τις γιορτές!

    24 Δεκεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Η Φθινοπωρινή Σονάτα του Μπέργκμαν στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας

    3 Ιανουαρίου 2018
    By Cue Team
  • Παρουσιάσεις

    Πριν την αποχώρηση σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας / Η τέχνη ως ελπίδα

    20 Νοεμβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf