CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Μελίτα Εμμανουήλ / Στάσεις και διαστάσεις δημιουργίας και δημιουργού

      6 Ιουνίου 2023
      0
    • Μανόλης Βλαχογιάννης / Η πορεία του κόσμου

      21 Απριλίου 2023
      0
    • Χρήστος Νικολόπουλος / Η βαθιά αλήθεια των λέξεων

      28 Μαρτίου 2023
      0
    • Βαγγέλης Ευαγγελίου / Η ποίηση της καθημερινότητας

      21 Μαρτίου 2023
      0
    • Βίλια Χατζοπούλου / Ο τόπος -μας- ως συνοδοιπόρος

      24 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Ντορίτα Μπακατσέλου

      26 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Ιωάννα Εμμανουήλ

      15 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Παρασκευή Δουρουκλάκη

      9 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Σταύρος Παναγιωτόπουλος

      24 Απριλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Τσιγκριμάνης

      24 Απριλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρία Κρασοπούλου

      24 Απριλίου 2023
      0
    • The Designer: Freyja Jewelry / Ιστορίες πίσω από τις δημιουργίες

      23 Μαρτίου 2023
      0
    • Cue Me In / Βασιλίνα Κατερίνη

      12 Μαρτίου 2023
      0
    • The Designer: Kōena Candles / Τα αρώματα της ισορροπίας

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Παρουσιάσεις
Home›Θέατρο›Παρουσιάσεις›Lenz του Georg Büchner από την Ομάδα Kursk στο bios

Lenz του Georg Büchner από την Ομάδα Kursk στο bios

By Ήβη Βασιλείου
27 Απριλίου 2017
546
0

«Εγώ ένα πράγμα ζητώ: ζωή, δυνατότητα ύπαρξης, κι αυτό μου φτάνει˙ έτσι, δεν χρειάζεται να ρωτώ αν κάτι είναι ωραίο ή άσχημο, η γνώση πως όλα τα δημιουργήματα περικλείουν μέσα τους ζωή, βρίσκεται πάνω απ΄αυτά τα δύο».

Ο Georg Büchner (1813-1837) υπήρξε ένας από τους πιο ενδιαφέροντες συγγραφείς της γερμανικής και ευρωπαϊκής λογοτεχνίας. Έγραψε τρία θεατρικά έργα [Ο θάνατος του Δαντόν (1835), Λεόντιος και Λένα (1836), Βόυτσεκ (1836)] και ένα αφήγημα [Λεντς (1836)]. Έργα που αποτέλεσαν προπομπούς του εξπρεσιονισμού ως προς την μορφή τους και του νατουραλισμού ως προς το περιεχόμενό τους. Κινητοποίησε καλλιτέχνες, συγγραφείς και επιστήμονες (ο ίδιος είχε σπουδάσει ιατρική). Πέθανε σε ηλικία 24 ετών.

Ο Lenz ήταν ένας ταλαντούχος και ιδιαίτερος ποιητής που συμμετείχε στο κίνημα Θύελλα και Ορμή του 18ου αιώνα του ρομαντισμού και του υπέρμετρου συναισθήματος, μαζί με τους Goethe, Herder και Salzmann. Έγραψε θεατρικά έργα, αλλά και θεωρητικές προσεγγίσεις της θεατρικής τέχνης (Παρατηρήσεις για το θέατρο) και της αισθητικής. Έπασχε από ψυχολογικά προβλήματα που ήταν δύσκολο να διαχειριστεί. Ανάμεσα στις προσπάθειές του να βρει ανακούφιση ήταν και η διαφυγή του στα βουνά της Αλσατίας και το σπίτι του πάστορα Oberlin.

Η συνάντηση των δύο συγγραφέων δεν ήταν τυχαία. Όταν ο Büchner βρήκε τις σημειώσεις του Oberlin για τον Lenz, κάτι κινήθηκε μέσα του. Ένιωσε ψυχική σύμπνοια, ανακάλυψε καλλιτεχνική συγγένεια, βρήκε ιατρικό ενδιαφέρον. Έγραψε: «Έχω συγκεντρώσει εδώ κάθε λογής ενδιαφέρουσες σημειώσεις γύρω από κάποιον φίλο του Goethe, έναν κακότυχο ποιητή ονόματι Lenz, που έζησε εδώ την ίδια εποχή με εκείνον και που κατέληξε μισότρελος».

18111348_10155271808779721_350582747_o
18136111_10155271814209721_1539398046_n
18073178_10155271808249721_519144051_n

Η ψυχή του Lenz ήταν ταραγμένη. Αναζητούσε κάτι αλλά δεν μπορούσε να βρει τίποτα. Ίσως αναζητούσε ανακούφιση. Στην φύση, στα βουνά, στο σπίτι του πάστορα Oberlin. Έμεινε με τον πάστορα και την οικογένειά του προσπαθώντας σκληρά να τιθασεύσει την αγωνία που τον κυρίευε. Ήταν διαυγής, οξυδερκής, παρατηρητικός. Η επαφή του με την πραγματικότητα της φύσης, με την δύναμη της θρησκείας και με τον ήρεμο και σίγουρο πάστορα τον βοήθησε για μεγάλο διάστημα. Μέχρι να μην μπορεί άλλο. Μέχρι να συνειδητοποιήσει πως ακόμα και οι άνθρωποι που τον αγαπούν δεν μπορούν να τον ανακουφίσουν από τον εαυτό του και από την ζωή του. Μέχρι να πάψει να νιώθει και να επιθυμεί. Μέχρι να αφεθεί.

Η παράσταση της Ομάδας Kursk που παρουσιάζεται στο bios σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη, συνάντησε τον Büchner και τον Lenz και έφερε επί σκηνής την ομορφιά και την ουσία της ιστορίας τους. Με τρόπο ανεπιτήδευτο, ακριβή και πηγαίο. Μια παράσταση που στηρίζεται στον λόγο (Μετάφραση: Μένης Κουμανταρέας), στους εξαιρετικούς ηθοποιούς (Σοφία Κόκκαλη, Αντρέας Κοντόπουλος, Ηρώ Μπέζου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Μιχάλης Τιτόπουλος) που κινούνται τόσο ως ομάδα, όσο και ως μονάδες με σύμπνοια, ομοιογένεια, αξία, στην υπέροχη μουσική του Κορνήλιου Σελαμσή που συμπυκνώνει τις σκέψεις και την αίσθηση που κυρίευαν τον Lenz, τα σκηνικά και τα κοστούμια της Μαρίας Πανουργιά που τοποθετούν τον Lenz εκτός συγκεκριμένου χρόνου, τόπου, πλαισίου ή φύλου και εντός της φύσης, τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς του Manu Tilinski. Μια παράσταση που το ενδιαφέρον και το βάθος της δεν έγκεινται μόνο στο ότι αφηγείται με ειλικρίνεια και χωρίς διδακτισμό μία ιστορία –μία πολύ σημαντική ιστορία-, αλλά και στο ότι οι ηθοποιοί (και οι υπόλοιποι συντελεστές) ενώ αποκαλύπτουν τις πτυχές και τις όψεις του Lenz, αποκαλύπτουν ταυτόχρονα προσωπικές σκέψεις, ποιότητες και αισθήματα που αγγίζουν τα δικά μας. Μια παράσταση που ξεπερνά τα όρια της θεατρικής αίθουσας, μας ακολουθεί και μας θυμίζει πως τελικά το να νιώθει κανείς –ό,τι και αν νιώθει- είναι μόνο καλό.

Lenz του Georg Büchner από την Ομάδα Kursk στο bios

Συντελεστές

Μετάφραση: Μένης Κουμανταρέας
Σκηνοθεσία: Χάρης Φραγκούλης
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαρία Πανουργιά
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Επιμέλεια κίνησης: Χαρά Κότσαλη
Φωτισμοί: Manu Tilinski
Βοηθός σκηνοθέτη: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου
Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου
Επιμέλεια μαλλιών: Talkin’ Heads

Παίζουν: Σοφία Κόκκαλη, Αντρέας Κοντόπουλος, Ηρώ Μπέζου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Μιχάλης Τιτόπουλος

Πληροφορίες παράστασης
Bios Main
Διάρκεια παραστάσεων: Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου έως Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017
Παραστάσεις: Τετάρτη έως Κυριακή
Ώρα έναρξης: 21.00
Τιμή Εισιτηρίου: 10 ευρώ (ενιαίο) 

Φωτογραφίες: Γιάννης Μακρογιαννέλης

TagsBiosLenzΟμάδα Kursk

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Γιάννης Παπαδόπουλος / Ανθρώπινοι χώροι και η ποίηση εντός

    21 Φεβρουαρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά στο bios

    8 Φεβρουαρίου 2023
    By Cue Team
  • Νέα

    Πεθαίνω σα χώρα του Δημήτρη Δημητριάδη από την Ομάδα KNOT στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ

    2 Μαΐου 2022
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Αμαλία Καβάλη & Γιάννης Σοφολόγης / Το Πεπρωμένο Ονομάζεται Κλοτίλδη: The Talk

    29 Νοεμβρίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Abovo & 4frontal / The Talk ή Η φύση του Βίσκοβιτς

    19 Δεκεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Αλίκη του Lewis Carroll σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Χατζάκη στο bios

    27 Μαρτίου 2023
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf