CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Παρουσιάσεις
Home›Θέατρο›Παρουσιάσεις›Lenz του Georg Büchner από την Ομάδα Kursk στο bios

Lenz του Georg Büchner από την Ομάδα Kursk στο bios

By Ήβη Βασιλείου
27 Απριλίου 2017
362
0
Share:

«Εγώ ένα πράγμα ζητώ: ζωή, δυνατότητα ύπαρξης, κι αυτό μου φτάνει˙ έτσι, δεν χρειάζεται να ρωτώ αν κάτι είναι ωραίο ή άσχημο, η γνώση πως όλα τα δημιουργήματα περικλείουν μέσα τους ζωή, βρίσκεται πάνω απ΄αυτά τα δύο».

Ο Georg Büchner (1813-1837) υπήρξε ένας από τους πιο ενδιαφέροντες συγγραφείς της γερμανικής και ευρωπαϊκής λογοτεχνίας. Έγραψε τρία θεατρικά έργα [Ο θάνατος του Δαντόν (1835), Λεόντιος και Λένα (1836), Βόυτσεκ (1836)] και ένα αφήγημα [Λεντς (1836)]. Έργα που αποτέλεσαν προπομπούς του εξπρεσιονισμού ως προς την μορφή τους και του νατουραλισμού ως προς το περιεχόμενό τους. Κινητοποίησε καλλιτέχνες, συγγραφείς και επιστήμονες (ο ίδιος είχε σπουδάσει ιατρική). Πέθανε σε ηλικία 24 ετών.

Ο Lenz ήταν ένας ταλαντούχος και ιδιαίτερος ποιητής που συμμετείχε στο κίνημα Θύελλα και Ορμή του 18ου αιώνα του ρομαντισμού και του υπέρμετρου συναισθήματος, μαζί με τους Goethe, Herder και Salzmann. Έγραψε θεατρικά έργα, αλλά και θεωρητικές προσεγγίσεις της θεατρικής τέχνης (Παρατηρήσεις για το θέατρο) και της αισθητικής. Έπασχε από ψυχολογικά προβλήματα που ήταν δύσκολο να διαχειριστεί. Ανάμεσα στις προσπάθειές του να βρει ανακούφιση ήταν και η διαφυγή του στα βουνά της Αλσατίας και το σπίτι του πάστορα Oberlin.

Η συνάντηση των δύο συγγραφέων δεν ήταν τυχαία. Όταν ο Büchner βρήκε τις σημειώσεις του Oberlin για τον Lenz, κάτι κινήθηκε μέσα του. Ένιωσε ψυχική σύμπνοια, ανακάλυψε καλλιτεχνική συγγένεια, βρήκε ιατρικό ενδιαφέρον. Έγραψε: «Έχω συγκεντρώσει εδώ κάθε λογής ενδιαφέρουσες σημειώσεις γύρω από κάποιον φίλο του Goethe, έναν κακότυχο ποιητή ονόματι Lenz, που έζησε εδώ την ίδια εποχή με εκείνον και που κατέληξε μισότρελος».

18111348_10155271808779721_350582747_o
18136111_10155271814209721_1539398046_n
18073178_10155271808249721_519144051_n

Η ψυχή του Lenz ήταν ταραγμένη. Αναζητούσε κάτι αλλά δεν μπορούσε να βρει τίποτα. Ίσως αναζητούσε ανακούφιση. Στην φύση, στα βουνά, στο σπίτι του πάστορα Oberlin. Έμεινε με τον πάστορα και την οικογένειά του προσπαθώντας σκληρά να τιθασεύσει την αγωνία που τον κυρίευε. Ήταν διαυγής, οξυδερκής, παρατηρητικός. Η επαφή του με την πραγματικότητα της φύσης, με την δύναμη της θρησκείας και με τον ήρεμο και σίγουρο πάστορα τον βοήθησε για μεγάλο διάστημα. Μέχρι να μην μπορεί άλλο. Μέχρι να συνειδητοποιήσει πως ακόμα και οι άνθρωποι που τον αγαπούν δεν μπορούν να τον ανακουφίσουν από τον εαυτό του και από την ζωή του. Μέχρι να πάψει να νιώθει και να επιθυμεί. Μέχρι να αφεθεί.

Η παράσταση της Ομάδας Kursk που παρουσιάζεται στο bios σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη, συνάντησε τον Büchner και τον Lenz και έφερε επί σκηνής την ομορφιά και την ουσία της ιστορίας τους. Με τρόπο ανεπιτήδευτο, ακριβή και πηγαίο. Μια παράσταση που στηρίζεται στον λόγο (Μετάφραση: Μένης Κουμανταρέας), στους εξαιρετικούς ηθοποιούς (Σοφία Κόκκαλη, Αντρέας Κοντόπουλος, Ηρώ Μπέζου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Μιχάλης Τιτόπουλος) που κινούνται τόσο ως ομάδα, όσο και ως μονάδες με σύμπνοια, ομοιογένεια, αξία, στην υπέροχη μουσική του Κορνήλιου Σελαμσή που συμπυκνώνει τις σκέψεις και την αίσθηση που κυρίευαν τον Lenz, τα σκηνικά και τα κοστούμια της Μαρίας Πανουργιά που τοποθετούν τον Lenz εκτός συγκεκριμένου χρόνου, τόπου, πλαισίου ή φύλου και εντός της φύσης, τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς του Manu Tilinski. Μια παράσταση που το ενδιαφέρον και το βάθος της δεν έγκεινται μόνο στο ότι αφηγείται με ειλικρίνεια και χωρίς διδακτισμό μία ιστορία –μία πολύ σημαντική ιστορία-, αλλά και στο ότι οι ηθοποιοί (και οι υπόλοιποι συντελεστές) ενώ αποκαλύπτουν τις πτυχές και τις όψεις του Lenz, αποκαλύπτουν ταυτόχρονα προσωπικές σκέψεις, ποιότητες και αισθήματα που αγγίζουν τα δικά μας. Μια παράσταση που ξεπερνά τα όρια της θεατρικής αίθουσας, μας ακολουθεί και μας θυμίζει πως τελικά το να νιώθει κανείς –ό,τι και αν νιώθει- είναι μόνο καλό.

Lenz του Georg Büchner από την Ομάδα Kursk στο bios

Συντελεστές

Μετάφραση: Μένης Κουμανταρέας
Σκηνοθεσία: Χάρης Φραγκούλης
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαρία Πανουργιά
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Επιμέλεια κίνησης: Χαρά Κότσαλη
Φωτισμοί: Manu Tilinski
Βοηθός σκηνοθέτη: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου
Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου
Επιμέλεια μαλλιών: Talkin’ Heads

Παίζουν: Σοφία Κόκκαλη, Αντρέας Κοντόπουλος, Ηρώ Μπέζου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Μιχάλης Τιτόπουλος

Πληροφορίες παράστασης
Bios Main
Διάρκεια παραστάσεων: Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου έως Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017
Παραστάσεις: Τετάρτη έως Κυριακή
Ώρα έναρξης: 21.00
Τιμή Εισιτηρίου: 10 ευρώ (ενιαίο) 

Φωτογραφίες: Γιάννης Μακρογιαννέλης

TagsBiosLenzΟμάδα Kursk
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Τω μάθειμα από τον Δημήτρη Κομνηνό &την Ομάδα 90οC στο bios

    9 Οκτωβρίου 2019
    By Cue Team
  • Νέα

    Medeamaterial (Μήδειας Υλικό) του Heiner Müller στο Bios

    20 Απριλίου 2018
    By Cue Team
  • ΠαρουσιάσειςΧορός

    They από την Μαριάννα Καβαλλιεράτου στο bios

    7 Φεβρουαρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Θείος Βάνιας του Άντον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο BIOSMain

    21 Οκτωβρίου 2019
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Abovo & 4frontal / The Talk ή Η φύση του Βίσκοβιτς

    19 Δεκεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Το Βουνό / Ενα διήγημα του Τζούλιο του Γιώργου Κατσή στο bios

    18 Απριλίου 2019
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf