CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη από την εφηβική θεατρική ομάδα «Εμείς Εμείς»

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • COUNTLESS από την Μαρκέλλα Μανωλιάδη στον Χώρο Φιατ

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Λεονί εν αναμονή του Ζωρζ Φεντώ σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • Άλκηστη του Ευριπίδη από τον Γιόχαν Σίμονς στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      28 Ιουνίου 2022
      0
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer: The Grey Fox Linoprints / Χαράσσοντας δρόμο προσωπικό

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Αχιλλέας Σπαής

      27 Ιουνίου 2022
      0
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Η Νατάσσα Νταϊλιάνη και η performance Buy Me

Η Νατάσσα Νταϊλιάνη και η performance Buy Me

By Ήβη Βασιλείου
7 Φεβρουαρίου 2017
402
0
Share:

natasa38

Η εποχή μας είναι σίγουρα μια ιδιαίτερη εποχή. Τα πάντα εξετάζονται εκ νέου και αποκτούν νέα αξία και νέο φορτίο. Ο τρόπος που είχαμε συνηθίσει να ζούμε μπαίνει σε νέο πρίσμα και καλούμαστε να εντοπίσουμε τι είναι αυτό που έχει πλέον σημασία. Τα αντικείμενα, οι άνθρωποι, οι σχέσεις, η δημιουργία; Υπάρχουν πρέπει; Αγοράζεται η ευτυχία; Ποια είναι η δική μας ευτυχία; Η Νατάσσα Νταϊλιάνη ξεκινά από την εποχή μας, κινείται προς τα ερωτήματα που μας απασχολούν και παρουσιάζει μία performance για την κατανάλωση ως τρόπο ζωής, καθώς και τη σχέση μας μ΄αυτή. Μας μίλησε για την ιδέα, την διαδρομή, την παράσταση.

Πώς προέκυψε η ιδέα για την παράσταση;
Ξεκίνησε από μια «συλλογή» αποδείξεων λιανικής πώλησης! Από τη συνειδητοποίηση ότι ήμαστε σε μια μόνιμη κατάσταση συναλλαγής, ότι η ζωή μας μπορεί και να αποτυπώνεται σε αυτές τις αποδείξεις… σαν μία άλλου τύπου βιογραφία. Κι αν δεν καταναλώνουμε, τι κάνουμε; Με ενδιέφερε αυτός ο κενός χώρος και χρόνος που δεν καταναλώνουμε, που δεν παράγουμε σκουπίδια και ποιες εναλλακτικές υπάρχουν ή θα μπορούσαν να προκύψουν εάν αποδεσμεύαμε κάπως τον εαυτό μας από την ατέρμονη διαδικασία της κατανάλωσης προϊόντων και υπηρεσιών. Παράλληλα προέκυψε από μία προσωπική διαδικασία αλλαγών με σκοπό την “απελευθέρωση” από οποιαδήποτε μοντέλα και πρότυπα ύπαρξης που είναι άμεσα συνυφασμένα με την καταναλωτική μας δυνατότητα. Η ανάγκη αισθητικού επαναπροσδιορισμού, με την έννοια ότι η ομορφιά και η ευδαιμονία δεν βρίσκονται μέσα σε πλαστικές σακούλες και στο περιεχόμενό τους.

Πώς δουλέψατε για να πραγματοποιηθεί;
Μαζί με την Άντζελα Δεληχάτσιου κάναμε πολλές συζητήσεις και αναζητήσαμε θεωρητικά κείμενα που αναλύουν το φαινόμενο του “ανθρώπου-καταναλωτή”, πώς η κοινωνία σταδιακά μετεξελίχθηκε σε μία καταναλωτική κοινωνία και πώς η κατοχή και απόλαυση προϊόντων κατέληξε να αποτελεί βασικό δείκτη ευτυχίας και επιτυχίας.
Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι ήταν η δημιουργία των ημερολόγιων κατανάλωσης που γράφτηκαν από φίλους με σκοπό να αποτελέσουν υλικό της παράστασης και μία αποτύπωση της καθημερινότητάς μας μέσα από αυτό το πρίσμα.
Εν συνεχεία επιχειρήθηκε μία σύνδεση με την προσωπική εμπειρία της περφόρμερ: έγραψα κάποια κομμάτια για τα θέματα και τα ερωτήματα που με απασχολούσαν γύρω από το θέμα αυτό, όπως είναι για παράδειγμα και το ίδιο το προϊόν της παράστασης, και τέλος δημιουργήσαμε μία σύνθεση οπτικοακουστική που αφήνει τον θεατή να δει και να βιώσει το φαινόμενο αυτό σε έναν πολύ ιδιαίτερο χώρο και τον καλεί σε μία ιδιότυπη συνύπαρξη και συνάντηση.

Τι σας κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον σ’ αυτήν;
Μου κεντρίζει πολύ το ενδιαφέρον η ιδέα ότι βρίσκω αυτό το προτεινόμενο μοντέλο ζωής πολύ παρωχημένο και δυσλειτουργικό. Συνδέεται άμεσα με την ιδιότητα μας ως εργαζομένων, καθώς από τη μία καλούμαστε να παράγουμε και να πουλάμε προϊόντα και υπηρεσίες και από την άλλη καλούμαστε να τα αγοράσουμε και να τα καταναλώνουμε. Η ζωή μας παγιδεύεται σε αυτόν τον ατέρμονο κύκλο χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Η μαζική παραγωγή, η μαζική κατανάλωση σημαίνει κατ’ επέκταση και μαζική χειραγώγηση. Με τον ίδιο τρόπο που κάποιος σου πουλάει προϊόντα και σου στέλνει διαφημίσεις, μπορεί να σου πουλήσει στοχευμένα ιδέες, πεποιθήσεις, να παίξει με τους φόβους και τις ανασφάλειες σου, να σε χρησιμοποιήσει. Με κεντρίζει η ιδέα της επανοικειοποίησης κοινών αγαθών, της προσβασιμότητας και του επαναπροσδιορισμού της ταυτότητάς μας και της συνειδητής επιλογής ως προς την ζωή που θέλουμε και επιθυμούμε να έχουμε.

buy-me-3

Είναι κάθε φορά ίδια ή αλλάζει ανάλογα με την μέρα και τους θεατές;
Είναι μία παράσταση που εξαρτάται πολύ από την αλληλεπίδραση με τους θεατές καθώς υπάρχει μία εγγύτητα μεταξύ της περφόρμερ και του κοινού.
Βρισκόμαστε έξω και μέσα σ ένα πρώην εμπορικό κατάστημα στον χώρο του θεάτρου Underground στη στοά Κοραή. H παράσταση κούμπωσε πάνω σε αυτόν τον χώρο και έτσι είναι για περιορισμένο αριθμό θεατών. Είναι μία ουσιαστικά συλλογική εμπειρία και αναπτύσσει κάθε φορά την δική της ιδιαίτερη δυναμική.

Πότε η κατανάλωση είναι πρόβλημα;
Όταν το άτομο ταυτίζεται με το προϊόν που καταναλώνει. Όταν χάνει την δική του ταυτότητα και παθητικοποιείται μέσα από αυτή την διαδικασία.
Επίσης όταν η κατανάλωση δεν είναι δυνατή λόγω έλλειψης χρημάτων, δηλαδή όταν η δυνατότητα αυτή παραμένει σε λίγους ενώ υπάρχει υπερπληθώρα προσφοράς.

Πώς θα μπορούσαμε να το αντιμετωπίσουμε στην καθημερινότητά μας;
Νομίζω ότι η οικονομική κρίση έτσι κι αλλιώς μας απάλλαξε θέλοντας και μη από πολλά περιττά πράγματα. Το θέμα είναι από την μια η συνειδητοποίηση ότι έχουμε δικαίωμα σε βασικά αγαθά, όπως υγεία, τροφή, στέγη, μόρφωση, που θα έπρεπε να είναι αδιαπραγμάτευτα και από την άλλη η απενοχοποίηση ως προς την αναγκαιότητα κατανάλωσης αρκετών πραγμάτων.

 

Buy me στον χώρο  Underground της Στοάς Κοραή

Σύλληψη-σκηνοθεσία, ερμηνεία: Νατάσσα Νταϊλιάνη
Δραματουργική ανάπτυξη, συν-σκηνοθεσία: Άντζελα Δεληχάτσιου
Ήχος: Κωστής Γαρδίκης
Σχεδιασμός φωτισμών: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Κοστούμια: Λουκία Χατζέλου
Φωτογραφίες, Artwork: Γιώργος Ευθυμίου
Επικοινωνία: Στέλλα Πεκιαρίδη
Ηχογραφημένη φωνή: Αντώνης Γκρίτσης

Διάρκεια: 60’
Ημέρες & Ώρες παραστάσεων: κάθε Τετάρτη στις 21.00, από 4/1 έως 22/2

TagsBuy me
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Συνεντεύξεις

    Χάρης Χαραλάμπους / Ο πολιτισμός ως όπλο

    1 Ιουλίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Μιχάλης Οικονόμου & Κλεοπάτρα Μάρκου / Ο Ξένος: The Talk

    5 Μαΐου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Δημήτρης Μαύρος / Τα μικρά και τα μεγάλα του θεάτρου

    29 Οκτωβρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Αναστασία Χατζάρα / Δύσκολες Νύχτες: Μια διαδρομή χαράς και πόνου

    25 Φεβρουαρίου 2019
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Μυρτώ Αποστολίδου / PeruPeru στο Θέατρο Τέχνης

    10 Ιουνίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Η Δανάη Σπηλιώτη διεισδύει στο μυαλό του Δανιήλ Χαρμς

    28 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf