CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Αλέξης Ζορμπάς του Νίκου Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα από τον Οκτώβριο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Mamma Mia στο City Garden Festival by Cristmas Theater

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Αντιγόνη του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Για τι πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη στο Θέατρο Νέου Κόσμου

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οκτώβριος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Διαβαλκανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Περιφέρεια Αττικής

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Εκθέτοντας τη “Βία του Βίου” / Παρουσίαση εργαστηρίου θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Τρείς αδερφές #NOT / Από το εργαστήρι της σχολής του Ίασμου στο ...

      20 Ιουνίου 2022
      0
    • Οικόπεδα με θέα του David Mamet σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο Θέατρο ...

      19 Ιουνίου 2022
      0
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • «Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» /  Τα άπαντα του έργου του Νίκου Καζαντζάκη ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • My Book/Self: Μαρία Καλούδη

      29 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Γιώργος Πατεράκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Χρήστος Μπότσης

      15 Μαΐου 2022
      0
    • Χριστίνα Θανάσουλα / Όψεις και οπτικές του φωτός

      15 Μαΐου 2022
      0
    • My Book/Self: Λίνα Ροδοπούλου

      17 Απριλίου 2022
      0
    • Σχετικά με το τίποτα του Woody Allen από τις Εκδόσεις Ψυχογιός

      4 Απριλίου 2022
      0
    • Παρουσίαση του βιβλίου της Μαρκέλλας Καζαμία Ταξίδια με τις λέξεις στον Ιανό

      28 Μαρτίου 2022
      0
    • My Book/Self: Ανθούλα Χαιροπούλου 

      22 Μαρτίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • H συναυλία του καλοκαιριού! Patti Smith Quartet - Σάββατο 25 Ιουνίου στο ...

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Ute Lemper τραγουδά Αstor Piazzolla / 7 Ιουλίου στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

      23 Ιουνίου 2022
      0
    • Το Εθνικό Θέατρο στο πολυκατάστημα Αttica για τρίτη φορά

      21 Ιουνίου 2022
      0
    • Οι Moderat στη σκιά της Ακρόπολης στις 16/7 στο Ηρώδειο στο πλαίσιο ...

      9 Ιουνίου 2022
      0
    • Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, Ένα ελληνικό μουσικό πορτρέτο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος ...

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Η Νατάσσα Μποφίλιου τη Δευτέρα 27 Ιουνίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά

      6 Ιουνίου 2022
      0
    • Ο Πάνος Μουζουράκης στο Θέατρο Άλσος Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

      29 Μαΐου 2022
      0
    • Η ΙΜΑΝΥ σε ένα εντυπωσιακό κοντσέρτο για μία φωνή και 8 τσέλο! ...

      9 Μαΐου 2022
      0
    • ONIRAMA την Παρασκευή 13 Μαΐου στο Vox

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Σοφία Λιάκου

      28 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Αντώνης Κυριακάκης

      23 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Gishh / The strength of sensitivity

      22 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χρίστος Μοδέστου

      9 Μαΐου 2022
      0
    • Cue Me In / Χριστίνα Χριστοφή

      8 Μαΐου 2022
      0
    • The Designer: Femad / Η θυληκότητα της καθημερινότητας

      6 Απριλίου 2022
      0
    • Cue Me In / Παύλος Δαμιανίδης

      2 Απριλίου 2022
      0
    • The Designer: Eroe / Η ροή της δύναμης

      23 Μαρτίου 2022
      0
    • Cue Me in / Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη 

      21 Μαρτίου 2022
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Δημήτρης Γεωργαλάς: Σπουδή πάνω στο ζήτημα της φθοράς

Δημήτρης Γεωργαλάς: Σπουδή πάνω στο ζήτημα της φθοράς

By Ήβη Βασιλείου
25 Οκτωβρίου 2016
452
0
Share:

vampir_icuetoenter

Το Θέατρο Νέου Κόσμου φιλοξενεί αυτήν την περίοδο το έργο Η εξομολόγηση ενός βαμπίρ – Η φθορά του Δημήτρη Τσεκούρα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά. Πρόκειται για ένα κείμενο που εξετάζει το ζήτημα της φθοράς κάθε πλευράς της ζωής μας με σαρκαστική και χιουμοριστική διάθεση. Αυτό ακριβώς γοήτευσε και τον σκηνοθέτη της παράστασης που μας μίλησε για την επιλογή του να εξερευνήσει το συγκεκριμένο κείμενο και τους νέους δρόμους του άνοιξε, καθώς και για την αναζήτησή του πάνω στο θέμα της φθοράς μέσω της φθαρτής τέχνης του θεάτρου. 

Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο;
Μ΄ αρέσει ο σαρκασμός με τον οποίον ο συγγραφέας προσεγγίζει ένα θέμα που μας τρομάζει λίγο πολύ όλους -εμένα πάντως, πάρα πολύ. Αποφάσισα να ασχοληθώ με έναν από τους μεγαλύτερους δαίμονές μου και να τον κοιτάξω κατά πρόσωπο. Να τον κοροϊδέψω. Μ΄ αρέσει που είναι ένα κείμενο μεγάλης εσωτερικής έντασης. Και κυρίως ένοιωσα ότι θα με προχωρούσε σε πιο βαθιά νερά όσον αφορά στη σκηνοθεσία. Μ΄ έμαθε να τολμώ και να ρισκάρω.

Προσεγγίζετε το ζήτημα της φθοράς μέσω μιας τέχνης κατεξοχήν φθαρτής. Πως λειτούργησε αυτό στην παράστασή σας;
Η πιο γοητευτική ιδιότητα του θεάτρου είναι πως είναι μια τέχνη καταδικασμένη. Παλεύεις μήνες να γεννήσεις κάτι που ξέρεις πως όταν ανέβει στη σκηνή έχει ήδη αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση.”Η φθορά έχει για πάντα δρομολογηθεί”. Είναι μια τέχνη απόλυτα ταυτισμένη με την ζωή. Αυτή η ιδέα κυριαρχούσε μέσα στο μυαλό μου από την πρώτη στιγμή έως την πρεμιέρα κι ακόμα όταν βλέπω την παράσταση, σκέφτομαι πως ο χρόνος μετράει αντίστροφα. Μέσα από τα φθαρτά πράγματα που φτιάχνει ο άνθρωπος καταθέτει την κραυγή του για το μη αναστρέψιμο. Η κραυγή του φινάλε της παράστασης είναι η απάντηση σ΄ αυτό που με ρωτάτε….

Ποια είναι η σχέση δημιουργού και δημιουργήματος; Ποιος καθορίζει τον άλλο τελικά;
Σχέση σαρκοβόρα. Ανεξάντλητη μ΄ ένα μαγικό τρόπο γιατί όσο σε κατατρώει, τόσο σε ανασταίνει και σε δυναμώνει. Σχέση αλληλοπεριχώρησης.

vampir-cuetoenter

Αντιμετωπίζεται η φθορά;
Αν συμφιλιωθείς με αυτήν και αφεθείς να ζήσεις το κάθε στάδιο σαν μια εμπειρία. Αυτό μας διδάσκουν οι μεγαλύτερες ηλικίες και αυτό μας διδάσκει η φιλοσοφία, η πίστη, η χαρά της ζωής. Κάθε φθορά άλλωστε, φέρει μια ιδιαίτερη δική της γοητεία. Μόνο οι άνθρωποι που ζουν πολλά χρόνια μαζί μπορούν να το καταλάβουν αυτό και να μην τους σοκάρει. Την φθορά δεν πρέπει να την κοιτάς από απόσταση γιατί σου μοιάζει τερατώδης. Πρέπει να αφήνεις να τη ζεις βήμα βήμα, όπως προκύπτει. Όταν είσαι 20 και σκεφτείς πώς θα είσαι όταν φτάσεις 40 τρομάζεις, σου φαίνεται ασύλληπτο. Και μετά φτάνεις 40 και δεν είναι τίποτα σπουδαίο. Ελπίζω να είναι έτσι και πιο μετά….

Γιατί η φύση φθείρει τα πάντα; Είναι η φθορά ένας τρόπος να δώσουμε νόημα στα πράγματα;
Δεν ξέρω να απαντήσω γιατί η φύση έχει επιλέξει έναν τέτοιο μονόδρομο. Ξέρω όμως, πως αυτό το dead line μπορεί να κάνει τη ζωή μας σπουδαία, ή να την καταστρέψει. Είναι θέμα επιλογής. Σίγουρα όμως, είναι η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης και η μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη για κάθε μας έκφραση, φωτεινή ή σκοτεινή.

vampir_cuetoenter
Τι συμβολίζει το βαμπίρ;
Αυτό το πλάσμα μέσα μας που δεν σταματάει ποτέ να διψάει για γνώση, για έρωτα, για τροφή. Αυτό που μας απομυζά. Αυτό το βλάσφημο πλάσμα που υπάρχει πέρα από την ενοχή μας.

Πως δουλέψατε για να προσεγγίσετε και να αποδώσετε το κείμενο;
Πάντα προσπαθώ να δουλεύω σχέσεις που δημιουργούν συγκρούσεις. Νομίζω πως είναι ο χρυσός κανόνας που παράγει θέατρο. Εδώ οι σχέσεις έπρεπε να επινοηθούν γιατί δεν έχουμε ένα έργο με πλοκή δεδομένη. Δουλέψαμε λοιπόν, με πολύ αυτοσχεδιασμό μέχρι να αρχίσει να μας αποκαλύπτεται η συνθήκη από μόνη της.

Ποιες προσωπικές σκέψεις σας δημιουργήθηκαν με αφορμή αυτήν την δουλειά;
Η σκηνοθεσία είναι ένας δρόμος που σε αναγκάζει να υπερβαίνεις τα όριά σου. Αυτή η δουλειά με βοήθησε να προσπαθήσω να καταργήσω τα κλισέ που ξέρω από τα χρόνια που δουλεύω, να μην κινηθώ με ασφάλεια, να βάλω μια τρικλοποδιά στην κλασσική μου παιδεία και να εξερευνήσω περιοχές άγνωστες σε μένα. Πολύ κουραστική εμπειρία, αλλά νοιώθω να πατάω πιο καλά στα ποδιά μου μετά από αυτό.

vampir_2cuetoenter

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Γεωργαλάς
Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Σκηνικά – Σχεδιασμός φωτισμών: Βασίλης Αποστολάτος
Κοστούμια: Δημήτρης Ντάσιος

Παίζουν οι ηθοποιοί: Στέλιος Δημόπουλος, Μιχάλης Ζαχαρίας

TagsΘέατρο Νέου Κόσμου
0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Νέα

    Πέτρες στις τσέπες του της Μαρί Τζόουνς στο Θέατρο Κιβωτός από 06.10.2017

    22 Σεπτεμβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    Σωτηρία με λένε της Σοφίας Αδαμίδου στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    5 Δεκεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Αγγελική από την ομάδα Fly Theatre στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    4 Νοεμβρίου 2016
    By Cue Team
  • Featured PostsΔοκιμέςΣυνεντεύξεις

    ΔΟΚΙΜΕΣ: Η Βοσκοπούλα / Η μουσική του έρωτα

    29 Ιανουαρίου 2018
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Ειρήνη Φαναριώτη / Οι αποστάσεις της αγάπης

    15 Μαρτίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Συνεντεύξεις

    Μαρία Σκουλά / Επιλέγοντας τηv Άνοιξη

    21 Μαΐου 2019
    By Ήβη Βασιλείου

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

Παράσταση της Εβδομάδας

 

Βιβλίο της Εβδομάδας

Μέρα / νύχτα: Ταξίδια στο σκριπτόριο και Άνθρωπος στο σκοτάδι του Paul Auster κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Not Today Jewelry

24 Goat Handmade Tote Bags

Βρείτε μας στο Facebook

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf