CueMagazine

Main Menu

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact

logo

CueMagazine

  • Αρχική
  • Θέατρο
    • Νέα
    • Συνεντεύξεις
    • Παρουσιάσεις
    • Δοκιμές
    • Χορός
    • Παιδί
  • Βιβλία
    • Μανόλης Βλαχογιάννης / Η πορεία του κόσμου

      21 Απριλίου 2023
      0
    • Χρήστος Νικολόπουλος / Η βαθιά αλήθεια των λέξεων

      28 Μαρτίου 2023
      0
    • Βαγγέλης Ευαγγελίου / Η ποίηση της καθημερινότητας

      21 Μαρτίου 2023
      0
    • Βίλια Χατζοπούλου / Ο τόπος -μας- ως συνοδοιπόρος

      24 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • Ο Κόκκινος Πλανήτης του Αλεξάντρ Μπογκντάνοφ σε μετάφραση Ελένης Μπακοπούλου από τα ...

      9 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ουίσκι, Ένα ταξίδι γευσιγνωσίας από τις Εκδόσεις Ψυχογιός / Ο κόσμος του ...

      8 Ιανουαρίου 2023
      0
    • Ο Ανήφορος του Νίκου Καζαντζάκη από τις Εκδόσεις Διόπτρα

      2 Ιανουαρίου 2023
      0
    • My Book/Self: Χρυσή Γιάντσιου

      26 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Γιάννης Τσίρος / Η τρωτή πλευρά της δικαιοσύνης

      19 Δεκεμβρίου 2022
      0
    • Νέες Κυκλοφορίες
    • Βιβλιοθήκη
    • Συγγραφείς
    • My Book/Self
    • Stories
  • The City
    • Spots
    • Mουσική
    • Σινεμά
    • Σειρές
    • Εκθέσεις
    • Σεμινάρια
  • Cues
    • Cue Me In / Ντορίτα Μπακατσέλου

      26 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Ιωάννα Εμμανουήλ

      15 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Παρασκευή Δουρουκλάκη

      9 Μαΐου 2023
      0
    • Cue Me In / Σταύρος Παναγιωτόπουλος

      24 Απριλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Δημήτρης Τσιγκριμάνης

      24 Απριλίου 2023
      0
    • Cue Me In / Μαρία Κρασοπούλου

      24 Απριλίου 2023
      0
    • The Designer: Freyja Jewelry / Ιστορίες πίσω από τις δημιουργίες

      23 Μαρτίου 2023
      0
    • Cue Me In / Βασιλίνα Κατερίνη

      12 Μαρτίου 2023
      0
    • The Designer: Kōena Candles / Τα αρώματα της ισορροπίας

      21 Φεβρουαρίου 2023
      0
    • The Designer
    • X-Cue-Me
    • Me
    • People
    • Άποψη
    • Cue Me In
  • Blog
    • Road Trip
    • Point of You
  • Info
    • About
    • Contact
Συνεντεύξεις
Home›Θέατρο›Συνεντεύξεις›Δημήτρης Γεωργαλάς: Σπουδή πάνω στο ζήτημα της φθοράς

Δημήτρης Γεωργαλάς: Σπουδή πάνω στο ζήτημα της φθοράς

By Ήβη Βασιλείου
25 Οκτωβρίου 2016
613
0

vampir_icuetoenter

Το Θέατρο Νέου Κόσμου φιλοξενεί αυτήν την περίοδο το έργο Η εξομολόγηση ενός βαμπίρ – Η φθορά του Δημήτρη Τσεκούρα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά. Πρόκειται για ένα κείμενο που εξετάζει το ζήτημα της φθοράς κάθε πλευράς της ζωής μας με σαρκαστική και χιουμοριστική διάθεση. Αυτό ακριβώς γοήτευσε και τον σκηνοθέτη της παράστασης που μας μίλησε για την επιλογή του να εξερευνήσει το συγκεκριμένο κείμενο και τους νέους δρόμους του άνοιξε, καθώς και για την αναζήτησή του πάνω στο θέμα της φθοράς μέσω της φθαρτής τέχνης του θεάτρου. 

Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο;
Μ΄ αρέσει ο σαρκασμός με τον οποίον ο συγγραφέας προσεγγίζει ένα θέμα που μας τρομάζει λίγο πολύ όλους -εμένα πάντως, πάρα πολύ. Αποφάσισα να ασχοληθώ με έναν από τους μεγαλύτερους δαίμονές μου και να τον κοιτάξω κατά πρόσωπο. Να τον κοροϊδέψω. Μ΄ αρέσει που είναι ένα κείμενο μεγάλης εσωτερικής έντασης. Και κυρίως ένοιωσα ότι θα με προχωρούσε σε πιο βαθιά νερά όσον αφορά στη σκηνοθεσία. Μ΄ έμαθε να τολμώ και να ρισκάρω.

Προσεγγίζετε το ζήτημα της φθοράς μέσω μιας τέχνης κατεξοχήν φθαρτής. Πως λειτούργησε αυτό στην παράστασή σας;
Η πιο γοητευτική ιδιότητα του θεάτρου είναι πως είναι μια τέχνη καταδικασμένη. Παλεύεις μήνες να γεννήσεις κάτι που ξέρεις πως όταν ανέβει στη σκηνή έχει ήδη αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση.”Η φθορά έχει για πάντα δρομολογηθεί”. Είναι μια τέχνη απόλυτα ταυτισμένη με την ζωή. Αυτή η ιδέα κυριαρχούσε μέσα στο μυαλό μου από την πρώτη στιγμή έως την πρεμιέρα κι ακόμα όταν βλέπω την παράσταση, σκέφτομαι πως ο χρόνος μετράει αντίστροφα. Μέσα από τα φθαρτά πράγματα που φτιάχνει ο άνθρωπος καταθέτει την κραυγή του για το μη αναστρέψιμο. Η κραυγή του φινάλε της παράστασης είναι η απάντηση σ΄ αυτό που με ρωτάτε….

Ποια είναι η σχέση δημιουργού και δημιουργήματος; Ποιος καθορίζει τον άλλο τελικά;
Σχέση σαρκοβόρα. Ανεξάντλητη μ΄ ένα μαγικό τρόπο γιατί όσο σε κατατρώει, τόσο σε ανασταίνει και σε δυναμώνει. Σχέση αλληλοπεριχώρησης.

vampir-cuetoenter

Αντιμετωπίζεται η φθορά;
Αν συμφιλιωθείς με αυτήν και αφεθείς να ζήσεις το κάθε στάδιο σαν μια εμπειρία. Αυτό μας διδάσκουν οι μεγαλύτερες ηλικίες και αυτό μας διδάσκει η φιλοσοφία, η πίστη, η χαρά της ζωής. Κάθε φθορά άλλωστε, φέρει μια ιδιαίτερη δική της γοητεία. Μόνο οι άνθρωποι που ζουν πολλά χρόνια μαζί μπορούν να το καταλάβουν αυτό και να μην τους σοκάρει. Την φθορά δεν πρέπει να την κοιτάς από απόσταση γιατί σου μοιάζει τερατώδης. Πρέπει να αφήνεις να τη ζεις βήμα βήμα, όπως προκύπτει. Όταν είσαι 20 και σκεφτείς πώς θα είσαι όταν φτάσεις 40 τρομάζεις, σου φαίνεται ασύλληπτο. Και μετά φτάνεις 40 και δεν είναι τίποτα σπουδαίο. Ελπίζω να είναι έτσι και πιο μετά….

Γιατί η φύση φθείρει τα πάντα; Είναι η φθορά ένας τρόπος να δώσουμε νόημα στα πράγματα;
Δεν ξέρω να απαντήσω γιατί η φύση έχει επιλέξει έναν τέτοιο μονόδρομο. Ξέρω όμως, πως αυτό το dead line μπορεί να κάνει τη ζωή μας σπουδαία, ή να την καταστρέψει. Είναι θέμα επιλογής. Σίγουρα όμως, είναι η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης και η μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη για κάθε μας έκφραση, φωτεινή ή σκοτεινή.

vampir_cuetoenter
Τι συμβολίζει το βαμπίρ;
Αυτό το πλάσμα μέσα μας που δεν σταματάει ποτέ να διψάει για γνώση, για έρωτα, για τροφή. Αυτό που μας απομυζά. Αυτό το βλάσφημο πλάσμα που υπάρχει πέρα από την ενοχή μας.

Πως δουλέψατε για να προσεγγίσετε και να αποδώσετε το κείμενο;
Πάντα προσπαθώ να δουλεύω σχέσεις που δημιουργούν συγκρούσεις. Νομίζω πως είναι ο χρυσός κανόνας που παράγει θέατρο. Εδώ οι σχέσεις έπρεπε να επινοηθούν γιατί δεν έχουμε ένα έργο με πλοκή δεδομένη. Δουλέψαμε λοιπόν, με πολύ αυτοσχεδιασμό μέχρι να αρχίσει να μας αποκαλύπτεται η συνθήκη από μόνη της.

Ποιες προσωπικές σκέψεις σας δημιουργήθηκαν με αφορμή αυτήν την δουλειά;
Η σκηνοθεσία είναι ένας δρόμος που σε αναγκάζει να υπερβαίνεις τα όριά σου. Αυτή η δουλειά με βοήθησε να προσπαθήσω να καταργήσω τα κλισέ που ξέρω από τα χρόνια που δουλεύω, να μην κινηθώ με ασφάλεια, να βάλω μια τρικλοποδιά στην κλασσική μου παιδεία και να εξερευνήσω περιοχές άγνωστες σε μένα. Πολύ κουραστική εμπειρία, αλλά νοιώθω να πατάω πιο καλά στα ποδιά μου μετά από αυτό.

vampir_2cuetoenter

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Γεωργαλάς
Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Σκηνικά – Σχεδιασμός φωτισμών: Βασίλης Αποστολάτος
Κοστούμια: Δημήτρης Ντάσιος

Παίζουν οι ηθοποιοί: Στέλιος Δημόπουλος, Μιχάλης Ζαχαρίας

TagsΘέατρο Νέου Κόσμου

Related articles More from author

  • Παρουσιάσεις

    Λαμπεντούζα σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    9 Νοεμβρίου 2016
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    Σωτηρία με λένε της Σοφίας Αδαμίδου στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    5 Δεκεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Νέα

    Θέατρο του Νέου Κόσμου / Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός 2018-19

    13 Σεπτεμβρίου 2018
    By Cue Team
  • Συνεντεύξεις

    Η Ελένη Βλάχου μιλά για τα Όνειρα του Αϊνστάιν

    10 Μαρτίου 2017
    By Ήβη Βασιλείου
  • Νέα

    HEISENBERG του Σάιμον Στήβενς σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο Θέατρο Νέου Κόσμου

    25 Οκτωβρίου 2017
    By Cue Team
  • Νέα

    Mute του Γιώργου Χρυσοστόμου με νέες παραστάσεις

    3 Ιουνίου 2021
    By Cue Team

Leave a reply Ακύρωση απάντησης

INFORMATION

  • About
  • Contact
  • Terms of Use

Follow us

  • Facebook
  • Instagram
info@cuemagazine.gr | ©2022 CueMagazine All Rights Reserved | ☢ designed by titouf